וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס ממשיכה לחלק עלוני ברכה אסורים כחלק מהקמפיין

יו"ר ועדת הבחירות אסר על המפלגה לפרסם דפים בהם כותב הרב עובדיה כי מי שיצביע לש"ס יבורך, אך פעיליה ממשיכים לחלקם. ראשי המפלגה יגיעו הבוקר לרובינשטיין לשימוע בנושא

רות קוליאן היא אישה חרדיה שעד כה הצביעה לש"ס בכל מערכות הבחירות. לאחרונה החליטה שהמפלגה לא תקבל את קולה כיוון שלדבריה מדובר במפלגה שאיננה שומרת חוק. לפני מספר ימים פנתה ליו"ר ועדת הבחירות של הכנסת השופט אליקים רובינשטיין וביקשה להפסיק את חלוקת העלונים שפעילי התנועה מפזרים ברחבי הארץ. לדבריה, בערכה המחולקת יש ברכה של הרב עובדיה יוסף לכל מי שיצביע לתנועה בבחירות הקרובות – דבר המנוגד לחוק. השופט רובינשטיין קיבל את דבריה ואסר על חלוקת העלונים.

למרות זאת, אתמול פגשה קוליאן מספר פעילים צעירים בירושלים אשר ממשיכים לחלק ברכות מהרב יוסף, בניגוד להוראות. בערכה שקיבלה היו מספר פריטים ועל חלקם נכתב "ש"ס - כי כך פסק מרן", ונוספו ברכות מהרב עובדיה יוסף לבוחרים. קוליאן הגישה את העלון שחולק ליו"ר הוועדה רובינשטיין, שהחליט להוציא צו מניעה ארעי להפסקת חלוקת העלון וזימן את נציגי המפלגה לשימוע בנושא הפרות חוק הבחירות באחת עשרה בבוקר.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העלון שנפסל על ידי ועדת הבחירות/מערכת וואלה!, צילום מסך

רובינשטיין פסל את העלונים המדוברים כיוון שהציגו דרכי ברכה כחלק מתעמולת הבחירות. בש"ס טענו כי בחלוקת תפילת הדרך ופיטום הקטורת - סוג של תפילה שנאמרת מידי יום - אין חשש לשידול בוחרים, אולם יו"ר ועדת הבחירות קבע כי הן סותרות את חוק הבחירות. רובינשטיין ציין כי ש"ס הודיעה לו כי הפסיקה לחלק את הערכות עוד בתחילת שבוע שעבר. "צר לי שלאחר ההחלטה המוסכמת מיום 3.1.13 לעניין ברכות באתר ש"ס באינטרנט המשיכה המשיבה בדרכים כאלו ואחרות להציג דברי ברכה בתעמולתה, מדי פעם באצטלה אחרת, בבחינת הבה נתחכמה לו", אמר. השופט הוסיף עוד כי בעקבות הצטברות המקרים, יש עניין להעביר את החומר ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיכריע בנושא.

בעלוני הבחירות השנויים במחלוקת פונה הרב עובדיה יוסף בבקשה אישית להצביע לש"ס. החלק שאינו מקובל על ועדת הבחירות מופיע תחת תמונתו של הרב, ובו מוגדרת הבחירה בש"ס כ"זכות מצווה", אשר "תגן בעדכם אלף המגן תזכו לברכת ה' בביתכם, בריאות איתנה, ותזכו לרוות נחת מכל יוצאי חלציכם, אורך ימים בימינה ובשמאלה עושר וכבוד, אמן". לדברי קוליאן, הפעילים הודו בפניה כי אלו החומרים שניתנו להם לחלק. האחראי בנקודת החלוקה הסביר לה כי המעשה מותר בכך ש"מרן אמר שמי שמצביע לש"ס זכותו לברך אותו". למרות התעקשותה שמודבר בעבירה על החוק, טען הפעיל כי "הרב עובדיה הוא לא חבר כנסת של ש"ס, הוא לא מקבל כסף מהמפלגה, הוא לא אריה דרעי ומותר לו להבטיח ברכה".

קוליאן, הלומדת משפטים, אמרה כי "במדינה מתוקנת כמו מדינת ישראל וגם על פי הדין העברי אסור לתת שוחד. זה לא הוגן שמפלגות קטנות שיש שם אנשים טובים ששומרים על החוק יקבלו פחות מנדטים בגלל שהם לא הפרו את החוק. זה לא נכון שמי שמפר את החוק יצא נישכר וזה מה שאני מנסה למנוע". היא הוסיפה, כי "מפלגת ש"ס מפיצה עלונים בחתימת ידו של מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א ביודעם כי הדברים אסורים על פי החוק. מצער כי בש"ס בוחרים להציג את הבחירה כמצווה מן התורה, ואילו ביהדות התורה הרב שטיינמן מביע תמיכה ומאפשרים לאדם את הבחירה החופשית".

גם בכנס נשים שהתקיים אמש ברמת גן, נעשו הבטחות דומות לבוחרות. מנחת האירוע הציגה במהלך הערב טפסים מיוחדים ואמרה לנוכחות כי "מי שתמלא את הספח שהיא מצביעה ש"ס, היא יכולה למלא את הפרטים וזה מגיע לרב עובדיה". בספח יכולה הבוחרת למלא את שמה ופרטיה, ולדברי מנחת האירוע, הפרטים יגיעו לרב עובדיה יוסף על מנת שייתן לה ברכה ויגשים את מבוקשה. עם הצגת הספחים התייצבו מיד נשים רבות על מנת למלאם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully