וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: התגלו מצבורי ענק של אורניום טבעי

יוסי מלמן

20.1.2013 / 23:44

המאגרים שנמצאו מכילים אורניום בריכוז גבוה. בכוונת המצרים, החתומים על אמנה למניעת הפצת נשק גרעיני, לכרות את החומר על מנת שישמש דלק לכורים אטומיים להפקת חשמל

לא רק גז: מצרים הודיעה היום (ראשון) על גילוי מאגרים גדולים של אורניום טבעי בריכוז גבוה. מצבורי החומר, שבו נעשה שימוש גם בתעשיית הגרעין, נתגלו בעקבות סקרים גיאולוגיים בחמישה אזורים במדינה – כך הודיע ראש הרשות המצרית לחומרים גרעיניים, מוחסן עלי מוחמד. הוא אמר כי בכוונת מצרים לכרות את המשאב, הנחשב לחומר אסטרטגי חשוב, כדי שישמש כחומר דלק לכורים גרעיניים. מוחמד ציין עוד כי בקרוב תציע מצרים לחברות בינלאומיות אפשרות לכריית האורניום שאותר.

אורניום במצבו הטבעי, בריכוז של עד 0.9%, יכול לשמש לאחר תהליך כימי לתדלוק כורים גרעיניים המיועדים להפקת חשמל, אך ניתן גם לעבדו לתכנית צבאית ליצור נשק גרעיני – כפי שמנסה אירן בשנים האחרונות.

המצרים מפעילים תכנית גרעינית מצומצמת ביותר לצורכי שלום, אשר משמשת למטרות מחקר וכוללת כור מחקר גרעיני בהספק קטן ביותר. בשנות ה-70' שקלה מצרים להקים בשטחה כורים גרעיניים להפקת חשמל אותם הייתה אמורה לקבל מארצות הברית, אך המהלך בוטל בסופו של דבר על ידי הממשל האמריקאי.

בשנים האחרונות לשלטונו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק התקבלה החלטה לחדש את התכנית להקמת כורים להפקת חשמל. ההסבר הרשמי להחלטה היה הצורך בגיוון מקורות האנרגיה והיערכות לקראת העתיד שבו ידלדלו מאגרי הנפט במצרים ובעולם. לצד זאת, פרשנים מייחסים את ההחלטה גם לחשש במצרים מפני התחמשותה הגרעינית של אירן. מצרים, בניגוד לישראל, חתומה על האמנה למניעת הפצתו של נשק גרעיני ועל כן היא יכולה לקבל סיוע בינלאומי, כולל מארצות הברית, להקמת הכורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully