וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במס הכנסה הורשע בשוחד - ונמנע מעונש מאסר

20.1.2013 / 19:20

שישה חודשי עבודות שירות וקנס בגובה 9,000 שקלים - זה עונשו של מנהל מדור הגביה בסניף ירושלים, שהושג במסגרת הסדר טיעון, לאחר שהודה והורשע גם בעבירות מרמה והפרת אמונים

מנהל מדור הגביה בסניף מס הכנסה בירושלים הורשע בעבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים וכן בעבירות נוספות של הפרת חובת הסודיות במאגרי מידע. הנאשם הודה בכל המיוחס לו, ונגזרו עליו שישה חודשי עבודות שירות וקנס בגובה 9,000 שקלים. בפרקליטות מתכוונים לערער על קלות העונש, שהושג במסגרת הסדר טיעון בפרשה, שבה הורשעו בעבר שני מנהלים בכירים נוספים באותו סניף, גם כן בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים.

שלושת הבכירים נתפסו הודות לרואה חשבון שפעל כסוכן סמוי של המשטרה, ומסר להם במספר מקרים כספי שוחד שהסתכמו באלפי שקלים, וכן טובות הנאה שונות על חשבונו. בתמורה ביטל הנאשם עיקולים, העניק אישורי מס לחברות עמם עבד הסוכן שלא כדין, ואף הוציא ממחשבי מס ההכנסה פרטים על שותפים לעסק.

התביעה דרשה מאסר, השופטת לא ראתה בכך צורך

המדינה דרשה עונש מאסר בפועל עקב חומרת העבירות, אולם סנגורו ע"וד דוד הלוי ביקש חוות דעת של הממונה על עבודות השירות. בית המשפט קיבל את תוצאות התסקיר שקבע כי הנאשם לקח אחריות מלאה על מעשיו, הביע חרטה ובושה, והמליץ להטיל עליו עונש קל יחסית.

שופטת בית משפט השלום בירושלים, דנה כהן-לקח, הסבירה כי החליטה לקבל את ההמלצות שלא להחמיר בעניש, משום עיקרון אחידות הענישה. "על חומרת מעשיו של הנאשם לא יכול להיות חולק, העבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים אותן ביצע הנאשם, פוגעות ביושרה של המנהל הציבורי ובאמון הציבור בו. הן כרוכות בהשחתת המידות בשירות הציבורי ובשיבוש דרכי המנהל התקינות", הסבירה. עם זאת, הוסיפה כי "בלא להתעלם מכל אלה, הרי שלאחר ששקלתי את עניינו של הנאשם אל מול העונשים שהוטלו על הנאשמים האחרים בפרשה, נראה לי כי לא היה זה ראוי להטיל במקרה דנן עונש מאסר ממש".

פרקליטו של הנאשם הביע סיפוק רב מכך שמרשו לא ייכלא. "גזר הדין מדבר בעד עצמו. לעניות דעתנו, גזר דינו של בית המשפט במקרה הזה מחויב המציאות והוא נותן ביטוי ראוי לחלוף הזמן, לנסיבות האישיות של מרשי וכן לעונשים שהוטלו על אחרים בפרשה הזו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully