וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בבירה לקראת יישום מסקנות טרכטנברג בצהרונים

20.1.2013 / 1:30

בחודש הבא תהפוך ירושלים לעיר הראשון ליישם את מסקנות הוועדה ותפחית את עלות הצהרונים אך אליה וקוץ בה: המהלך יביא לקיצוצים נרחבים בשכר הגננות ופגיעה בשירותים לילדים

בשורה משמחת לתושבי ירושלים: בחודש הבא צפויה העיר להיות הראשונה ליישם את המלצות וועדת טרכטנברג ולהוריד את עלות הצהרונים מ-800 שקלים בחודש לילד, ל-200 בלבד. אלא שהירידה הצפויה בעלויות הצהרונים עלולה להביא עמה גם ירידה תלולה בשירותים הניתנים לילדים. שכר הגננות והסייעות צפוי לרדת ב-20% עד 50% ורבים יפוטרו או יתפטרו עקב כך.

גם איכות הצהרונים תפגע קשות. חוגים יבוטלו ומספר הילדים בכל גן יאמיר. למרות שיש מספר מספיק של צהרונים לכמות הילדים בבירה, נראה כי אין צוות שיאייש אותו בתנאי השכר הללו ומערכת החינוך לגיל הרך בבירה תסבול ממחסור קשה במיוחד. הורים רבים חוששים שהירידה בשכר תביא עמה תחלופה גבוהה של הצוות החינוכי וסייעות או גננות שאינן בהכרח מתאימות לתפקיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוששים מהשפעות הקיצוץ בשכר הגננות והסייעות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשל כך, לראשונה בעיר, הוקם וועד הורים לילדי הגן שיקיים היום (ראשון) פגישה ראשונה עם ראש העיר ניר ברקת. במכתב ששלחו קודם לפגישה לראש העיר פרשו חברי הוועד את דרישותיהם על מנת לשמור על רמת החינוך לגיל הרב בעיר. עיקר דרישותיהם כוללת שמירה על תנאי הצוות החינוכי באופן שימנע תחלופה גבוהה ומחסור בכוח אדם, תקצוב פעילות הגן על ידי העירייה, שיתוף הוועד בפעילות הגנים ופיקוח על הזנת הילדים במסגרת יום לימודים ארוך, לאחר שנחשף בוואלה! חדשות כי ילדים רבים התלוננו בחודשים האחרונים על קלקולי קיבה לאחר שהוזנו מהאוכל המסופק להם: "אנו מבקשים לפתוח את נושא האוכל והתזונה בצהרונים לדיון מחדש" נכתב בפנייתם. "אנו מאוד לא שבעי רצון מהמצב הקיים כיום".

"חשוב להדגיש שההורים שמחים על אימוץ טרכטנברג, רק שזה צריך להיעשות נכון כך שחינוך הילדים לא יפגע", אומרים גורמים בוועד. "זה לחלוטין אפשרי. מדובר על הפעם הראשונה שמערך הצהרונים המסובסד מופעל בעיר גדולה כמו ירושלים. אין ספק שלמה שיקרה בירושלים יהיו השלכות ליישום טרכטנברג בכל הארץ, לכן מה שיקבע בירושלים חשוב ומשליך על הכלל".

רחל עזריה, חברת מועצת העיר ירושלים מטעם סיעת ירושלמים שמלווה את מאבק העובדות וההורים בצהרונים סיפרה כי "במחאת הקיץ של 2011 יצאנו אלפי הורים לרחובות בקריאה לצדק חברתי ולאפשרות לגדל ילדים בלי לקרוס כלכלית. סבסוד הצהרונים זה הישג גדול שהשגנו לטובת משפחות צעירות, אך אין סיבה שזה יבוא על חשבון עובדות הצהרונים ששכרן קוצץ דרמטית ועל חשבון חינוך הילדים שיסבלו מתחלופה בצוותי הצהרונים", סיפרה. "הקיצוץ הדרמטי בשכר נוצר מסיבה פשוטה, כיוון שלא ישבו עם הגננות והסייעות בשיחות על הרפורמה בצהרונים, ולכן אף אחד לא שם לב להרעת התנאים הקיצונית. אפשר וצריך לתקן את העיוות הזה במסגרת ההוזלה בצהרונים. טבעי שאותם הורים שהביאו לשינוי המבורך של סבסוד הצהרונים מתוך קריאה לצדק חברתי, יהיו גם אלה שידאגו שהגננות והסייעות לא יפגעו מהתהליך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully