וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולות החיילים: בצה"ל התחילה ההצבעה לכנסת

19.1.2013 / 7:00

הבחירות לכנסת נקבעו אמנם ליום שלישי אבל ההצבעה בקרב החיילים החלה כבר הלילה. ראשוני המצביעים היו לוחמי סיירת מטכ"ל. הרמטכ"ל הורה לפעול להעלאת שיעור ההצבעה

החיילים מתחילים להצביע: הבחירות לכנסת נפתחו בלילה (ראשון) בקרב חיילי צה"ל. לצורך ההצבעה הוצבו קלפיות במספר יחידות וכן בבסיס מחנה המטכ"ל בקריה בתל-אביב. ראשוני המצביעים היו לוחמי סיירת מטכ"ל ובעלי תפקידים רגישים, וכלל החיילים בעלי זכות הבחירה יוכלו להצביע עד יום שלישי בשעה 22:00. בבחירות ב-2009 היה שיעור ההצבעה בצה"ל דומה לשיעור בקרב כלל האוכלוסייה הישראלית (למעלה מ-60%), אולם בהנחיית הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, השנה תיעשה הסברה מקיפה בניסיון להעלות את שיעור ההצבעה בצבא ל-90%.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

חיילי צה"ל מצביעים ביום הבחירות. דובר צה"ל
המטרה: להגיע ל-90% הצבעה/דובר צה"ל

בשעות הבוקר נפתחו עשרות קלפיות באזורים כמו אוגדת איו"ש ורמת הגולן ובמוצבים רחוקים, וביום שלישי - יום הבחירות לכנסת - פועלות מהבוקר עד השעה 22:00 600 קלפיות נייחות ו-150 קלפיות ניידות. על פי תחזית מזג האוויר, יועברו הקלפיות באמצעות כלי רכב מאילת, בסיס עובדה ואזורים מרוחקים ברחבי ישראל. עם זאת, חיל האוויר נערך להעביר את הקלפיות בהטסה במקרה שמזג האוויר יחייב זאת.

קצין בכיר מאגף כוח אדם בצה"ל, שאחראי על קיום בבחירות בצבא, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות: "הרמטכ"ל הנחה אותי באופן אישי לדאוג שלכל חייל תהיה יכולת להצביע, גם אם הוא בפעילות מבצעית. אנחנו מסבירים לחיילים, כי ההצבעה חשובה כדי להשפיע על אופי המדינה ועתידה ומעודדים הצבעה ומימוש הזכות הדמוקרטית, אך במקביל אוסרים על פעילות פוליטית במסגרת הצבא".

חיילי צה"ל מצביעים ביום הבחירות. דובר צה"ל
" אנחנו מסבירים לחיילים, כי ההצבעה חשובה כדי להשפיע על אופי המדינה"/דובר צה"ל

במסגרת הניסיונות לעודד השתתפות בבחירות, חיילי צה"ל בסדיר, במילואים ובקבע קיבלו ביום חמישי מסרון תזכורת למכשירים הסלולריים שלהם להצטייד בתעודות מזהות לצורך ההצבעה. הקצין הבכיר מאכ"א ציין, כי צה"ל נערך לאפשרות של הצבעה גם אם יחול שינוי במצב הביטחוני הנוכחי.

בבחירות לכנסת ב-2009 הצביעו מספר חיילים בשירות סדיר הן בקלפי הסמוכה למקום מגוריהם והן ביחידה שלהם בצבא. לאחר שהפתקים הכפולים התגלו על ידי ועדת הבחירות המרכזית, נפתחה נגד החיילים חקירה במשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח).


לכותרות נוספות בוואלה! בחירות:
מודעת בנט-נתניהו: פני ראש הממשלה כוסו בצבע
המפלגות מסתערות על המצביעים המתלבטים
על הכוונת של בנט: תיק המשפטים וסמכויות בנייה בשטחים

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully