וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנרל בארה"ב: "אירן הופכת לאיום בתחום הסייבר"

19.1.2013 / 21:20

גנרל ויליאם שלטון, המפקח על פעולות הסייבר של חיל האוויר האמריקאי, אמר כי מאז שהתולעת "סטוקסנט" תקפה באירן, האיצה טהרן את הפיתוח בתחום. "הפגיעה גררה תגובה מצדם"

אירן הגיבה למתקפת הסייבר נגדה בשנת 2010 בכך שהאיצה את פיתוח יכולותיה בתחום זה, והיא מהווה "כוח שיש לקחת בחשבון בעתיד" – כך אמר גנרל ויליאם שלטון, העומד בראש מפקדת החלל בחיל האוויר האמריקאי והמפקח על פעולות הסייבר של החיל. בדברים שאמר לכתבים ביום חמישי, סירב שלטון להתייחס לאפשרות שאירן תצליח לפגוע במחשבי הממשל בארצו, אך אמר כי אירן ללא ספק הגבירה את מאמציה בזירה זו מאז שנת 2010 – אז התגלה הווירוס הקטלני "סטוקסנט", שפגע בסרכזות להעשרת אורניום במתקן בנתנז, ויוחס לפרויקט משותף שתכננו ישראל וארצות הברית.

המתקן להעשרת אורניום בנתנז, אירן. GettyImages
מתקן העשרת האורניום בנתנז/GettyImages

"מסובך לדבר על המצב באירן", אמר הגנרל האמריקאי. "ברור כי הפגיעה בנתנז גררה תגובה מצדם. הם בדרך להיות כוח שיש להתחשב בו, עם יכולות פוטנציאליות שיפותחו בשנים הבאות והאפשרות של איום כלפי ארצות הברית". הוא ציין כי לחץ על מפקדי החיל להגדיל את התקציב המיועד לפעולות הסייבר.

אנליסטים מהמערב טוענים כי אירן כבר החלה לשגר מתקפות סייבר מתוחכמות נגד אויביה, בהם ארצות הברית, ישראל ומדינות ערביות. זאת, במקביל למאמצים של מדינות המערב לבלום את תכנית הגרעין האירנית, שלדברי נשיאה מחמוד אחמדינג'ד נועדה לייצור אנרגיה ולמחקר רפואי.

השבוע צוטט מפקד אירני בכיר שטען כי ביכולתה של הרפובליקה האיסלמית להביא להרס מערכות התקשורת של מדינות האויב באמצעות לוחמה אלקטרונית. גורמים רשמיים באירן הכחישו את החשדות לפיהם בחודשים האחרונים נעשו ניסיונות לפרוץ למחשבי בנקים בארצות הברית, אך הסבירו כי מדינתם משקיעה משאבים לבניית יכולות ההגנה שלה בתחום הסייבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully