וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה ברוסיה: מנהל הבולשוי הותקף בחומצה

19.1.2013 / 5:51

סרגיי פילין, המנהל האומנותי של הבלט ההיסטורי, סובל מכוויות בדרגה שלישית בפניו. עמיתיו סבורים שהרקע לתקיפה הוא נקמה על חלוקת תפקידים: "לא האמנו שזה יגיע לרמה כזאת"

מי רצה לפגוע באיש החזק בבולשוי? המנהל האומנותי של תיאטרון הבולשוי ההיסטורי במוסקבה, סרגיי פילין, נפל קרבן לתקיפה אכזרית בליל חמישי. אלמוני רעול פנים הטיח חומצה בפניו של פילין בן ה-42, שנזקק לטיפול רפואי ולחבישת פניו לחלוטין, באופן המשאיר רק את פיו ועיניו חשופים. בראיון שהעניק אתמול (שישי) לערוץ טלוויזיה רוסי, רן טי.וי, אמר פילין כי הוא שמח שבכלל שרד את התקיפה. "פחדתי, חשבתי שהוא יירה בי", שיחזר פילין את התקיפה שהתרחשה מחוץ לביתו בבירת רוסיה. "הסתובבתי כדי לברוח אבל הוא רדף אחריי".

סרגיי פילין, המנהל האומנותי של תאטרון הבולשוי שעל פניו שפכו חומצה בראיון לערוץ רוסי, ינואר 2013. רויטרס, רויטרס
"הסתובבתי כדי לברוח אבל הוא רדף אחריי". פילין בראיון לערוץ רוסי/רויטרס, רויטרס

חבריו ועמיתיו של פילין סיפרו כי התקיפה הגיעה לאחר שבועיים בהם התנהל מסע הפחדה נגדו: צמיגי מכוניתו נוקבו ואלמונים פרצו אל תיבת הדואר האלקטרוני שלו. להערכתם, הרקע לתקיפה הוא קנאה או נקמה על חלוקת תפקידים אומנותיים שביצע פילין. פילין, שבעבר היה הרקדן הראשי של להקת הבלט של הבולשוי, היה בשנתיים האחרונות הסמכות האמנותית הגבוהה ביותר בתיאטרון.

דוברת התיאטרון, קתרינה נוביקובה, יצאה בליל התקיפה עם פילין להצגה בתיאטרון אחר, ונפרדה ממנו לשלום זמן קצר לפני האירוע. "מעולם לא חשבנו שדווקא מלחמה על תפקידים – לא על נדל"ן או על נפט – תוכל להגיע לכזאת רמה של פשיעה", סיפרה. רופאיו של פילין מעריכים כי המנהל האומנותי, הסובל מכוויות בדרגה שלישית, יצטרך לחכות עוד חצי שנה לפחות בטרם יחלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully