וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימין ומשמאל: 3 מועמדים הביעו תמיכה בסרבנות

גלעד גרוסמן

17.1.2013 / 21:27

לאחר התבטאותו של בנט לפיה היה מסרב לפנות התנחלויות, מועמדים נוספים לכנסת מימין ומשמאל הביעו תמיכה בסרבנות אידיאולוגית. מרב מיכאלי: "ציות עיוור הוא דבר בעייתי"

לאחר הסערה הציבורית שעורר לפני כחודש נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, כאשר הביע תמיכה בסירוב פקודה במידה ויידרש לפנות יהודים מביתם במהלך - התבטאות ממנה התסייג לאחר מכן - היום מתברר כי סוגיית הסרבנות האידיאולוגית אינה ברורה מאליו לנציגים נוספים מימין ומשמאל למפה הפוליטית. במהלך פאנל פוליטי שנערך הערב (שלישי) במכללת שערי משפט שבהוד השרון, הביעו שלושה מועמדים לכנסת מטעם הליכוד ביתנו, עוצמה לישראל והעבודה תמיכה בסרבנות מסוג זה - כל אחד מכיוונו האידיאולוגי. יו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט, חבר הכנסת דוד רותם (הליכוד ביתנו) אמר במהלך הכנס: "אני חושב שסרבנות אידיאולוגית היא דבר מותר". לדבריו, "אני חושב שגם כאשר חייל אומר 'אני לא רוצה לשרת בשטחים הכבושים כי זה נוגד את האידיאולוגיה שלי' - צריך לאפשר לו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גם מי שלא רוצה לשרת בשטחים הכבושים - צריך לאפשר לו". הכנס, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם העיתונאית לשעבר, מרב מיכאלי, המועמדת במקום הרביעי ברשימת העבודה לכנסת יצאה כנגד ציות לחוק בכל מקרה שהוא, ובהזדמנות זו תקפה גם את הימין הפוליטי על מהלכי ההסתה שהוא מנהל על גבי בית הנבחרים. לבני אמרה כי "כשאדם מגיע למצב שהוא מרגיש שהוא צריך או צריכה לסרב, זה דבר יסודי ועמוק ונוגע לעניין הזהות והיכולת של אדם לחיות עם עצמו".

לדבריה, "ציות עיוור לחוק הוא דבר בעייתי שלא צריך לקדם בכל תוקף. הסתה על ידי הימין מתבצעת באופן רצוף בכלים שאינם בהכרח סירוב פקודה, אלא באמצעות הצעות חוק. משתמשים בזה כדי לבצע דה לגיטימציה למי שמסיתים נגדו וגם על הדרך מסיתים נגד בית משפט".

לעומתה, חבר הכנסת אריה אלדד, המתמודד מטעם מפלגת עוצמה לישראל, אמר כי הוא מסכים עם הנוסחה שגיבש בשעתו ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, ולפיה אם חייל מקבל פקודה שאינו יכול למלא, עליו לפנות למפקד ולהיות מוכן לתת את הדין. לדבריו, "אקרא לסירוב פקודה במקרה הזה כפי שקראתי לחיילים בהתנתקות לעשות זאת".

כאמור, בחודש שעבר הביע בנט תמיכה בסירוב לפנות התנחלויות במסגרת הסכם עתידי עם הפלסטינים. בראיון לתכנית "משעל חם" בערוץ 2 אמר בנט: "אם אני אקבל פקודה לפנות יהודי מביתו ולגרש אותו, המצפון שלי לא יאפשר זאת. אני אבקש מהמפקד לפטור אותי". בתגובה לשאלה האם משמעות הצהרה זו היא כי הוא יסרב פקודה, אמר, "מצטער, אני לא מסוגל להיכנס לבית יהודי ולפנות אותו". בנט אף ציין כי "לא הייתי רוצה לגרש ערבי מהבית". ההתבטאות של יו"ר הבית היהודי עוררה דיון ציבורי נרחב והובילה לקמפיינים חריפים כנגדו מצד הליכוד-ביתנו כמו גם מפלגות השמאל-מרכז. מאוחר יותר הסתייג בנט מדבריו המוקדמים וציין כי הוא מתנגד נחרצות לסרבנות. עם זאת, מאז ההתבטאות והחשיפה התקשורתית הרבה שקיבל, מצבה של מפלגתו בסקרים רק השתפר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully