וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי באולפן וואלה!: נתניהו טעה כשהתערב בבחירות בארה"ב

ינון מגל

17.1.2013 / 15:15

על רקע דברי אובמה נגד נתניהו, מתח בכיר ש"ס ביקורת על ראש הממשלה ואמר: "אני מודאג מאוד, אנחנו מבודדים בעולם". ולמה הוא לא מדבר עם נתניהו? "אני מרוקאי, יש לי כבוד"

עריכה: גדי וינסטוק

אריה דרעי מודאג מיחסי ישראל וארה"ב. בראיון מיוחד באולפן וואלה! חדשות התייחס היום (חמישי) בכיר ש"ס לדברים החריפים שיוחסו לנשיא ארה"ב ברק אובמה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "ההתערבות בבחירות בארה"ב הייתה טעות גדולה". דרעי גם הביע תקווה שניתן יהיה להתגבר עליה.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

ינון מגל בראיון עם אריה דרעי, ינואר 2013. נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס
דרעי עם ינון מגל באולפן וואלה!, היום/נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס

"זה מדאיג אותי מאוד", אמר דרעי בהתייחס לאמירות לפיהן ברק אובמה כינה את נתניהו בשיחות סגורות "פחדן פוליטי שמוביל את ישראל לבידוד". "אני כנער, ובכל ימי חיי, הייתי צמוד להרבה מאוד גדולי ישראל - הרב שך, הרב אלישיב, הרב עובדיה יוסף. כולם, כל אחד בסגנון שלו, הזהירו אותי: 'תדע שארצות הברית זה נכס גדול שלנו שאנחנו חיבים לשמור עליו ולא להיכנס איתם לעימותים'".

לדבריו, "יש חילוקי דעות, אין ספק. אני חושב שהטעות הגדולה של ההתערבות כזו או אחרת בבחירות, התרומות הגדולות של שלדון שנחשב מקורבו של נתניהו - זו הייתה טעות שאני מקווה שנצליח להתגבר עליה. ואני מקווה שהיחסים הטובים עם ארה"ב יתגברו על היחסים האישיים". עם זאת, בכיר ש"ס הוסיף: "אבל זה מדאיג אותי מאוד, כי בכל זאת אנחנו מבודדים בעולם. אנחנו יכולים להרשות לעצמנו? הרי כל האויבים, מאות המיליונים שלנו, מפחדים מאיתנו בגלל שיש את ארה"ב. אז מה אנחנו 'כוחי ועוצם ידי'? אנחנו לא כאלה גיבורים גדולים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ינון מגל בראיון עם אריה דרעי, ינואר 2013. נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס
"אני לא מאמין שאפשר להגיע היום להסכם". דרעי/נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס

בתשובה לשאלה אם הוא מעוניין להגיע להסדר מדיני עם הפלסטינים, אמר מספר 2 בש"ס: "הלוואי שיכולתי להגיע. אני לא מאמין שאפשר להגיע היום. לצערי אין עם מי לדבר, אחרי ההתנתקות, האינתיפאדה הראשונה והשנייה".

דרעי גם התייחס בראיון להסכמי אוסלו, שהראשון שבהם קודם בעת שכיהן כשר בממשלת יצחק רבין. דרעי ונציגי ש"ס נמנעו בהצבעה על הסכם אוסלו א', וכיום הוא טוען שההסכם היה טעות. "אני מעולם לא מתחרט על הוראות שאני שומע מהרב עובדיה יוסף, אבל הרב עובדיה כשראה את האינתיפאדה הראשונה והשנייה אחרי כמה שנים, הוא כתב מכתב על זה בכתב ידו מתוך כאב גדול, הוא הצהיר. "הוא אמר 'אני שלום אדבר, הם על המלחמה'. זו הייתה טעות, אסור ללכת לקראתם כי הם מפרשים כל אמירה שלנו נגדנו". הוא הוסיף, כי "הסכם אוסלו מת. לא קיים ולא יחזור להיות הסכם אוסלו. ברור: ברגע שהרב אמר שזו הייתה טעות, אז זו עמדתי - שזו הייתה טעות, אבל זו לא טעות שאני עשיתי".

בתשובה לשאלה אם הוא מאמין בארץ ישראל השלמה הצהיר מספר 2 בש"ס: "ודאי. ארץ ישראל היא ארץ קדושה. אני מאמין בארץ ישראל ששייכת לנו לפי הגבולות שכתובים בתורה. אצלי נקודת המבט נובעת מתוך נקודה הלכתית תורנית שגדולי ישראל מכתיבים לנו אותה. אין לי ייסורי מצפון על זה שאנחנו בכיבוש על הפלסטינים. אנחנו לא כובשים, זו הארץ שלנו. אין לי שום שום ייסורי מצפון".

ינון מגל בראיון עם אריה דרעי, ינואר 2013. נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס
"ברור שצריך להתגייס - או לשירות אזרחי או למסלול חרדי". דרעי/נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס

דרעי גם נשאל האם יהיה גיוס של חרדים לצה"ל. על כך הוא אמר: "צריך להבדיל בין חרדים לבני ישיבות. צריך להבדיל. זה לא אותו דבר. יש בני ישיבות שלומדים תורה, ויש חרדים שלא לומדים תורה ועובדים". ומי שלא לומד תורה צריך להתגייס?, הוא נשאל. "ברור שצריך להתגייס - או לשירות אזרחי או למסלול חרדי. תלוי מה הצבא יוכל לקחת ומה המסגרות שיש", השיב דרעי. "אני מאמין שאחרי הבחירות גם לפיד, וגם לבני וגם קדימה שתפסו את זה כעץ גבוה, יבינו שהמתווה מרצון הוא הפתרון. על ידי כפייה נחזור ל-40-30 שנה של מלחמת שמד ומלחמת תרבות".

לדברי בכיר ש"ס, הוא אינו מדבר עם ראש הממשלה נתניהו במהלך מערכת הבחירות. "הוא עסוק בקמפיין שלו, אני בקמפיין שלי", הוא הסביר. "אני מרוקאי, יש לי כבוד. אני לא התחננתי לנתניהו. אני ביקשתי מנתניהו דבר אחד. אני מצהיר כבר שלושה חודשים שאמליץ עליך כראש ממשלה. במקום להוקיר ולהעריך את זה, הם אומרים שאנחנו מנהלים מו"מ עם השמאל. אמרתי: 'ביבי, בוא תרים טלפון ונגמור עניין'. עכשיו התגלתה האמת - שנתניהו ואנשיו מנהלים מו"מ עם השמאל, עם יאיר לפיד, עם ציפי לבני".

לראיונות הקודמים באולפן וואלה!:
יאיר לפיד: "אני רוצה להיות שר"
לבני: "אקדם תהליך מדיני או שאהיה באופוזיציה"
בנט: "בליכוד השתגעו, הפכו אותנו לאויב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully