וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקולת פוליטית ושמה מפלגות האופנה

חיים שיין

17.1.2013 / 8:33

נפתלי בנט ויאיר לפיד הם חלומה של כל אם עברייה. נאים, כריזמטים, ערכיים ועשירים. אך מה לעשות שבבחירות הקרבות איננו עוסקים בחלומות, אלא בבחירת הנהגה שתידרש להתמודד עם מצבים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים מורכבים. ישראל לא יזמה את תוכנית ההתחמשות האירנית, לא האיצה את המיתון העולמי ובוודאי לא עודדה את מדינות העולם לתמוך בהקמת מדינה פלסטינית בתקווה שבכך יופחת האיום המתגבר של האיסלם הרדיקלי.

הסברה כאילו בנימין נתניהו כבר נבחר לראשות הממשלה ולכן אפשר להצביע למפלגות לוויין אופנתיות וחלומיות - יסודה בטעות. השאלה אינה רק פרסונלית, אלא אם לממשלה יהיה הכוח הפוליטי להבהיר לארה"ב מה עמדת אזרחי ישראל בסוגיות קיומיות, וליישם את הרפורמות המבניות ההכרחיות בתחום החברה והכלכלה. ממשלה בישראל שתצטרך לתחזק קואליציה רבת מפלגות, בלי משילות של מפלגת שלטון מרכזית, תהיה ממשלת שיתוק. הוכח כבר בקדנציה הנוכחית כי באותם משרדים שבראשם עמדו שרים מוכשרים בוצעו רפורמות משמעותיות לטובת כלל האזרחים.

רוב הציבור החרדי מבין שמוסרית וכלכלית אי אפשר להמשיך את הפטורים הגורפים לאברכים. רבים מהאברכים היו שמחים לקחת חלק במטלות הלאומיות, להשתלב בשוק העבודה ולשפר את רמת חייהם. כבר ברור לכל כי אין הרואיות בדורות של חיי עוני ודוחק. שוויון בנטל הוא דרישה מוסרית, הגיונית וצודקת, כולל דרישה לשוויון בנטל שימור היהדות לדורות הבאים. יש רק בעיה קטנה - לא יהיה אפשר לקדם את השוויון בקואליציה עם מפלגות שחרתו על דגלן את המאבק בו.

אף אחד לא מפריע לצאת ממעגל הקיפוח של מפא"י

עדות המזרח בישראל כבר מזמן אינן מקופחות. מפקדים בכירים מאוד בצה"ל, אנשי אקדמיה, כמו גם כמה מהטייקונים, הם מבני עדות המזרח. אף אחד לא מפריע לצאת ממעגל הקיפוח ההיסטורי של מפא"י ולהגיע להישגים מרשימים. בישראל במאה ה-21 כל מי שיש לו יכולת ומוטיבציה, יכול להגשים את כישרונו. נכון שהמדינה חייבת לעזור ולסייע לשכבות החלשות בכל המגזרים, יהודים ומיעוטים כאחד, אלא שלא יהיה אפשר לקדם את השכבות החלשות כשתהיה בקואליציה מפלגה שכל מהותה ניגון בלתי פוסק על מיתרי הקיפוח והנצחתו.

הציבור הדתי-לאומי כבר לא צריך בית. הסיסמה "בית יהודי" מחזירה אותנו לברית ההיסטורית שבין מפא"י למזרחי (מפד"ל). הבית של הציונות הדתית הוא כלל ישראל, אין מקום למפלגה סקטוריאלית. הציבור הנפלא הזה כבר מזמן פרץ את הסקטוריאליות המנוונת. מצביעי הבית היהודי מבקשים לחזק את אחיזתנו בארץ, אך ההצבעה לבית היהודי מחלישה את יכולת העמידה של ההנהגה מול העולם. השמירה על ארץ ישראל מותנית ביכולת התמרון של הממשלה מול עולם עוין. מי שמבקש לחשק את ראש הממשלה, מגביל את יכולת התמרון ומחליש את אחיזתנו במולדת. בשביל קדנציה חלומית אחת לא כדאי לסכן את בניין הארץ.

אזרחי ישראל חכמים להפליא. לצערי, בתקופת בחירות הם הופכים להיות מתוחכמים. מה פשוט יותר מלהצביע למי שיכול להנהיג את המדינה לטובת כולם, אחד בימין ואחד בשמאל, ממש כמו במדינות מתוקנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully