וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם ה-5: הונחה אבן הפינה לרכבת הקלה בגוש דן

16.1.2013 / 20:24

לדברי שר התחבורה, ישראל כץ, שהשתתף בטקס חניכת הקו שיעבור מפתח תקווה עד בת ים, "באתי לכאן אחרי שהשתכנעתי שהפרויקט יוצא לדרך". העבודות צפויות להסתיים רק ב-2017

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: מיכאל ברגמן

הפעם זה יקרה? הבוקר (רביעי) השתתף שר התחבורה, ישראל כץ, בטקס הנחת אבן הפינה לפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן בשכונת אם המושבות שבפתח תקווה. הפרויקט, שדובר עליו כה רבות, ושכבר נערכו לו בעבר טקסי הנחת אבן פינה, יוצא הפעם באמת לדרך, כך לדברי השר. עלותו של הפרויקט נאמדת ב-12 מיליארד שקלים, ובצירוף משימות נלוות יעמוד על 14.3 מיליארד שקלים. הבנייה צפויה להסתיים לקראת סוף 2017, אז יחלו נסיעות המבחן, ובתחילת 2018 תתחיל הרכבת לפעול באופן סדיר.

אבן פינה לרכבת הקלה בגוש דן: "הפעם זה אמיתי".
"פרויקט שהיה תקוע למעלה מ-40 שנה" השר כץ בטקס חניכת קו הרכבת הקלה בפתח תקווה, היום

בדבריו התייחס השר לכך שזו אינה הנחת אבן הפינה הראשונה במקום אלא החמישית במספר. "זו לא פעם ראשונה שבכל מיני פרויקטים אני מוציא לדרך דברים שהיו תקועים". לדבריו, "אנחנו מאמינים שהחלטות שאנו מקבלים צריכים לבצע. באתי לכאן היום רק אחרי שהשתכנעתי שהכיוון הוא כבר בלתי הפיך ויוצא לביצוע". לשאלת הכתבים ציין השר כי הוא מעוניין להישאר בתפקידו גם בעתיד. "ככל שתלוי בי אני ארצה להמשיך כשר התחבורה, כי אני באמת מרגיש שיש כאן מהפכה ואני רוצה להוביל את השינוי הזה". עוד אמר כץ כי "הבשורה היא שאנחנו מדברים על פרויקט שהיה תקוע למעלה מ-40 שנה. מדברים על רכבות קלות בגוש דן. אנחנו אחת המדינות המפגרות מהבחינה הזו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"פרויקט בלתי הפיך"

ה"קו האדום" של הרכבת הקלה צפוי להשתרע מהתחנה המרכזית בפתח תקווה עד בת ים. אורכו של הקו 25 קילומטרים, מתוכם 11 צפויים להיות תת-קרקעיים. 37 תחנות יתפרשו לאורך הקו, ועשר מתוכן יהיו תת-קרקעיות. על פי התחזיות, הנסיעה מבית חולים בילינסון עד תל אביב תימשך 18 דקות. עד כה נבנו בשטח הקירות ההיקפיים בשני פירים, והם יהיו חלק מהמסלול. טקס הנחת אבן הפינה פותח למעשה את עבודות החפירה לפיר עצמו.

לדברי יצחק זוכמן, מנכ"ל נ.ת.ע, האחראית לפרויקט, המכרזים הגדולים לפרויקט הרכבת כוללים את חברת הכרייה ורכישה של 90 קרונות, עם אופציה לרכישה של 30 נוספים. עוד אמר זוכמן כי בחודשים הקרובים ייבחרו החברות שניגשו למכרזים והעבודות יימשכו במקום. עוד אמר זוכמן: "כשנכנסתי לתפקיד הבאתי למצב של ביצוע. יש חברה ויש תקציב, והפרויקט יצא כבר לדרך. זה פרויקט בלתי הפיך ואנחנו נוודא שהוא ימשיך כדי למצוא פתרון משמעותי ורחב היקף לבעיה התחבורתית הקיימת בגוש דן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully