וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר לפיד באולפן וואלה! חדשות: "אני רוצה להיות שר"

ינון מגל

16.1.2013 / 16:35

בראיון לינון מגל אומר יו"ר יש עתיד כי הוא אינו מתואם עם הליכוד. על הרשות: "לא מאמין לאבו מאזן, רוצה להתגרש מהם". וגם: "איאבק שילדיי לא יתחתנו עם גויים"

עריכה: גדי וינסטוק

"אני רוצה להיות שר", אומר יאיר לפיד בראיון מיוחד באולפן וואלה! חדשות, אך מודה כי אינו יודע להעריך האם זה אכן יתרחש. "אנחנו בפיפטי פיפטי בעניין. לי יש מצב יחסית נדיר למפלגות אחרות. כל יש עתיד, כולל אותי - אנחנו חדשים. זאת לא מפלגה שבה כולם היו כבר בשלוש מפלגות, שש כנסות ופעמיים סגן שר ואם הם לא שר אז בכלל משעמם להם". הערכה אחת שלפיד כן מסכים לספק, נוגעת למספר המנדטים שתקבל מפלגתו. הוא מטיל ספק בסקרים המתפרסמים בכלי התקשורת, בהם סקר וואלה! מהבוקר, שחזה ליש עתיד 11 מושבים בכנסת הבאה: "יהיה יותר מ-11 בסוף, כי אנחנו המפלגה של הצעירים, ואת הצעירים מאוד קשה לסקור. כל פעם שעשו בחירות בבתי ספר או באוניברסיטאות התוצאות שלנו מאוד קפצו, אז יהיה יותר מ-11". הוא התבסס על מחקרים פנימיים, לפיהם "אנחנו היום נושקים ל-13".

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

ינון מגל מראיין את יאיר לפיד באולפן חדשות וואלה, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
"נהיה יותר מ-11 מנדטים, כי אנחנו המפלגה של הצעירים". לפיד באולפן, היום/נמרוד סונדרס

בראיון לינון מגל התייחס לפיד לאפשרויות שמפלגתו תיכנס לממשלה בראשותו של בנימין נתניהו. הוא חזר על התחייבותו לפיה, "לא אשב בממשלת חרדים ימין בתור עלה התאנה שלהם", והדגיש כי לא יסכים להיות "אחרון בתור" בעת המשא ומתן הקואליציוני. "הם לא יסגרו עם השותפים הטבעיים שלהם - ש"ס ויהדות התורה ובנט - ויביאו אותנו אחר כך בתור תעודת ההכשר". לפיד ציין גם כי לא מתקיימים מגעים בין המפלגות לפני יום הבחירות. "אני לא מתואם עם הליכוד. אף אחד לא יעשה את זה. זה גם לא חכם פוליטית, אף אחד גם לא יודע מה התוצאות. מלבד זאת, זה ישראל פה - מה שתעשה ידלוף. אז עדיף לא לקיים מגעים".

יו"ר יש עתיד שלל את הטענות כאילו בכוונתו להיכנס לקואליציה הבאה בכל מחיר. "אנשים שאומרים 'הוא בכל מקרה ייכנס לממשלה', סתם לא ממש מכירים אותי. שזה בסדר, אני הבחור החדש בשכונה. לשבת בממשלה בכל מחיר זו טעות פוליטית, נעזוב רגע את העניין המוסרי. זו טעות פוליטית. אתה צריך לשבת רק בממשלה שאתה צריך להזיז בה עניינים", אמר. "למדינת ישראל מה שנכון הוא שלא תהיה לנו ממשלה של חרדים וימין קיצוני, ועל זה יהיה המשא ומתן הקואליציוני, על מבנה הממשלה".

ראיונות אחרונים באולפן וואלה! חדשות:
ציפי לבני באולפן וואלה!: "אקדם תהליך מדיני או שאהיה באופוזיציה"
נפתלי בנט באולפן וואלה! חדשות: בליכוד השתגעו, הפכו אותנו לאויב

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ינון מגל מראיין את יאיר לפיד באולפן חדשות וואלה, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
"לא סומך מספיק על נתניהו כראש ממשלה". לפיד באולפן וואלה!/נמרוד סונדרס

הוא הגדיר את מתחרהו מהצד השני של המפה הפוליטית, נפתלי בנט, כימין קיצוני, אך הודה כי שתי המפלגות חולקות מאגר מצביעים משותף המתלבט למי מהם לבחור. "אתה מכיר את המפלגה שלו? זה אורית סטרוק והרב בן דהן והורוביץ. אם זה לא ימין קיצוני אז אני לא יודע מה זה ימין קיצוני", ציין לפיד, אך אמר גם כי "יש סוג של אנשים, בעיקר צעירים, שמה שהם רוצים זה לא פוליטיקאים. הם אומרים - מאסתי במערכת הישנה. גם בנט וגם אני מסמלים להם את זה. כשאני מתווכח איתם, אני אומר שבנט הוא בחור מקסים. איש מלא חן וכוונותיו טובות, רק צריך לזכור שבסוף זאת עוד מפלגה שתעשה מה שהרבנים אומרים לה. זו מפלגה מאוד דתית".

בתשובה לשאלה האם הוא סומך על נתניהו כראש ממשלת ישראל השיב לפיד: "לא מספיק. בגלל זה חשוב שיהיו כוחות מאזנים. הוא עושה שני דברים שהם הרסניים: אחד - הפך את מעמד הביניים הישראלי לכספומט הפוליטי שלו. צריך כסף להשתיק את החרדים? מעמד הביניים הישראלי. צריך כסף להשתיק את המתנחלים? מעמד הביניים הישראלי. צריך כסף להשתיק את ועד עובדי נמל אשדוד? מעמד הביניים הישראלי. זו התנהגות לא אחראית".

וכמה מקבלת יש עתיד בסקר הפייסבוק הגדול?

ינון מגל מראיין את יאיר לפיד באולפן חדשות וואלה, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
"אלחם כדי שילדי לא יתחתנו עם גוי". לפיד עם ינון מגל/נמרוד סונדרס

לפיד הביע עמדות חריפות כנגד כלפי הרשות הפלסטינית והעומד בראשה. "במובן מסוים ההבדל בין ימין לשמאל במדינת ישראל הוא הסנטימנט. אין לי שום אמון בפלסטינים, אני לא רוצה מזרח תיכון חדש, לא מעניין אותי להתחתן איתם, אני רוצה להתגרש מהם. אני חושב שמטרתו של כל המהלך המדיני צריך להיות פשוט למנוע את הרעיון שיהיו פה יותר מדי פלסטינים. אני רוצה להקים גדר גבוהה ביני לבינם. אני לא מאמין לאבו מאזן, ולא לאנשי הרשות הפלסטינית". הוא טען כי הסיבה המרכזית שהוא מעוניין "להיפרד מהפלסטינים" הינה החשש ממדינת כל אזרחיה או מדינה דו לאומית. "זה מאיים על הרוב היהודי בארץ ישראל. אנחנו צריכים לזכור שהדבר הכי חשוב לנו זה שתהיה פה מדינה יהודית עם רוב יהודי".

לפיד נדרש להתייחס גם לעמדותיו כלפי היהדות, המגזר החרדי ושטחי יהודה ושומרון. לדבריו, "אני אוהב כל יהודי במדינת ישראל. מה יותר סימן של אהבה מזה שאני מבקש מאנשים בדיוק מה שאני מבקש מהילדים שלי: ללמוד, לשרת בצבא ולעבוד. וזה בדיוק מה שאני מבקש גם מהצעירים החרדים". הוא ציין גם כי יאבק כדי שילדיו לא יתחתנו עם אדם לא-יהודי, "זה מאוד מאוד יצער אותי ויכאיב לי ויפגע בי, אני לא אחרים אותם, אבל זה חשוב לי מאוד. אני אלחם, אתווכח, אעשה הכל כדי שזה לא יקרה". לפיד הזכיר גם את הקשר, בראייתו, בין שטחי יהודה ושומרון לבין היהדות כשציין כי "כל אדם שהוא יהודי שמחובר ליהדותו מחובר גם ליהודה ושומרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully