וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלג'יריה: מחבלים חטפו אזרחים זרים ממתקן נפט

16.1.2013 / 14:57

במתקפה על מתקן של חברת BP נהרג אזרח של צרפת, ונחטפו חמישה יפנים ואזרח של אירלנד. ארגון המזוהה עם אל-קאעדה לקח אחריות למתקפה, שהמניע לה טרם התברר

קבוצה של חמושים איסלמיים חטפה היום (רביעי) כמה אזרחים זרים שעבדו במתקן לקידוח נפט במזרח אלג'יריה, כך אישרו מקורות דיפלומטיים בדרום המדינה. המתקן פעל בשירות חברת BP הבריטית ביחד עם שותפה נורבגית. חברת BP מסרה כי "תקרית ביטחונית" אירעה במקום.

בין החטופים חמישה אזרחים יפנים, אזרח צרפת ואזרח של אירלנד. הקבוצה נחטפה בעין אמנאס. צבא אלג'יריה הודיע כי ינסה לשחררם. רשת טלוויזיה מקומית דיווחה כי מאבטח שהיה באתר הקידוח נהרג במתקפה. לפי דיווח נוסף, אזרח של צרפת נהרג במתקפה, אך לא ברור אם מדובר באותו האדם או באדם שנחטף.

צבא צרפת נערך לפעולה במאלי. 15-14 בינואר 2013. רויטרס
צרפת משתמשת בשטחה האווירי של אלג'יריה כדי להגיע למאלי/רויטרס

ארגון טרור מקומי המזוהה עם אל-קאעדה, "מוכתאר בלמוכתאר", לקח אחריות למתקפה. משרדי החוץ ביפן, באירלנד ובצרפת אמרו כי הם עדיין אוספים דיווחים על התקרית.

בימים האחרונים, אפשרה אלג'יריה לצרפת להשתמש בשטחה האווירי כדי לשנע כוחות לעבר מאלי. עם זאת, מקורות צבאיים בשתי המדינות עדיין לא מוצאים קשרים בין המתקפה על מתקן הנפט לבין מעורבותה הצבאית של צרפת נגד המורדים במאלי. כמו כן, לא ידוע אם התקבלה דרישה לכופר עבור החטופים.

  • עוד באותו נושא:
  • אלג'יריה
  • bp

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully