וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לתורים לוויזה בשגרירות ארה"ב בתל אביב?

טל שלו

15.1.2013 / 21:38

הצעת חוק שהוגשה לקונגרס האמריקאי עשויה להקל משמעותית על התיירים. ההצעה מבקשת לכלול את ישראל ברשימה המצומצמת של המדינות שאזרחיהן יכולים לבקר בארה"ב 90 ימים ללא ויזה

האם התורים הארוכים בפתח השגרירות האמריקאית בתל אביב עומדים להתקצר? הצעת חוק שהוגשה הערב (שלישי, שעון ישראל) בקונגרס האמריקאי עשויה להקל משמעותית על התיירים הישראלים המבקשים לבקר בארה"ב, ומבקשת לכלול את ישראל ברשימת המדינות המצומצמת שאזרחיהן פטורים מוויזת תיירת בכניסתם לשטחה. הצעת החוק, שהוגשה על ידי נציגי שני צדי המפה הפוליטית בארה"ב, צפויה לעבור הליך חקיקה בחודשים הקרובים, ובמקרה שתאושר - תצטרף ישראל ל-37 מדינות בעולם שאזרחיהן מורשים להיכנס לארה"ב לתקופה של עד 90 יום בלי צורך בקבלת ויזה מראש.

תכנית הוויזות של ארה"ב פוטרת את התיירים מהמדינות המצויות ברשימה המצומצמת מתשאולים ומהליך ביורוקרטי בקונסוליות האמריקאיות ברחבי העולם. ישראל מנהלת מגעים בנושא מול הממשל האמריקאי כבר מאז 2005, ויוזמות חקיקה דומות שעלו בעבר לא הצליחו להגיע לכדי השלמה, בין היתר בשל העובדה ששיעור הסירובים הנוכחי כיום לאזרחים ישראלים המבקשים אשרה לארה"ב עומד על כ-6-7% בשנה, גבוה יותר משיעור מאחוז הדחייה המרבי בתכנית, העומד על 3% בלבד.

הצעת החוק הוגשה היום על ידי חבר הקונגרס הדמוקרטי בראד שרמן וחבר הקונגרס הרפובליקני טד פו, שקיימו מסיבת עיתונאים בנושא בגבעת הקפיטול בוושינגטון בהשתתפות סגן שר החוץ דני אילון, המבקר בימים אלה בארה"ב. במקביל להליכי החקיקה בבית הנבחרים, צפוי הליך משלים בסנאט. אילון, שצפוי לסיים בקרוב את תפקידו, אמר כי מדובר מבחינתו ב"סגירת מעגל", שכן הוא מעורב במהלך עוד מימיו כשגריר ישראל בוושינגטון במחצית שנות ה-2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully