וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל שביתת המנקים: עובדי בתי המשפט הפסיקו עבודתם

גלעד גרוסמן

15.1.2013 / 15:23

השביתה נגרמה עקב הלכלוך שהצטבר בשל מחאת עובדי הניקיון על אי תשלום שכרם. היום הודיעה הנהלת בתי המשפט כי הכסף הועבר, ועיכובים ניכרים בדיונים נמנעו. "מבקשים מה שמגיע"

צדק תברואתי? עובדי המזכירויות והקלדניות בבתי המשפט השלום והמחוזי בתל אביב הפסיקו היום (שלישי) את עבודתם בשל התנאים הירודים במקום, בעקבות שביתת עובדי הניקיון והאחזקה של בית המשפט במחאה על כך שלא קיבלו את משכורת חודש דצמבר. לפני זמן קצר הודיעה הנהלת בתי המשפט ליו"ר הסתדרות עובדי המדינה כי המשכורות הועברו, וכך נמנעו עיכובים משמעותיים שהיו נגרמים אילו השביתה הייתה ממשיכה גם מחר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחר יחזרו העובדים לעבודה סדירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבתי המשפט בתל אביב עובדים כ-40 עובדי ניקיון, שהועסקו על ידי חברת הקבלן "האחים עובדיה", אשר נמצאת בהליך פירוק. לדברי העובדים, נוסף על אי-קבלת המשכורת של חודש דצמבר, לא הופרשו להם תשלומי פנסיה במשך כשנה. לטענתם, המפרקות של חברת "האחים עובדיה" אמרו להם כי ישלמו להם 70% ממשכורתם בתנאי שיפקידו צ'ק פיקדון.

כאמור, אחר הצהריים הודיעה הנהלת בתי המשפט ליו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי כי העבירה את המשכורות למפרקת של "האחים עובדיה" לצורך תשלום שכרם של המנקים ואנשי האחזקה. כמו כן, הודיעה ההנהלה להסתדרות כי השכר צפוי להינתן לעובדים בשעות הקרובות על ידי המפרקת. לפיכך, הודיעה הסתדרות עובדי המדינה כי עובדי בתי המשפט וההוצאה לפועל בתל אביב יחזרו מחר בבוקר לעבודה סדירה.

"20 שנה אנחנו מנקים את החרא של האנשים פה, ובסך הכל מבקשים את מה שמגיע לנו", אמרה היום עפרה ג'נאח, המפקחת על העובדים. לדבריה, העובדים מרוויחים שכר מינימום, ושלושה מהם כבר פונו מבתיהם לאחר שלא הצליחו לשלם שכר דירה. עובדת נוספת קיבלה הלוואה מהממונה שלה. "מפנים אותנו לביטוח לאומי, אבל זה יכול לקחת שנים", הוסיפה קרן דסה. "יש כאן אנשים שעובדים 20 שנה וכל הזמן מחליפים קבלן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לכלוך רב הצטבר עקב השביתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשל שביתת העובדים, הצטבר לכלוך רב בבתי המשפט. הפחים בשירותים עולים על גדותיהם, וניירות מושלכים במסדרונות. "הכל מלוכלך, זוהמה, ג'וקים מתים, ואנחנו צריכים להישאר לעבוד כאן", סיפרה הדס אוחיון, יו"ר ועד עובדי בית המשפט המחוזי. היום אף קיבלו העובדים אישור לצאת ולהשתמש בשירותים של מוזיאון תל אביב מבלי להחתים את כרטיס העובד.

מחר צפוי להתקיים דיון בבית המשפט המחוזי בלוד על פירוק חברת הקבלן. שלשום הגישו המפרקות, רו"ח עליזה שרון ועו"ד קרן רייכבך-סגל, מתווה לתשלום שכר דצמבר שאינו כולל מתן המחאות פיקדון, מכיוון שלעובדים רבים אין פנקסי צ'קים, ולכן רק 167 עובדים קיבלו את הכסף שמגיע להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully