וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרג הנער בגדה: "החיילים פתחו באש בניגוד לנהלים"

15.1.2013 / 13:42

מתחקיר ראשוני של האירועים שגרמו למותו של סמיר עוואד בן ה-16, במהלך עימותים בין פלסטינים לכוח צה"ל ליד רמאללה, עולה חשד לטיוח וסתירה בין גרסאות שמסר הכוח שפעל בשטח

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

בצה"ל נפתחה חקירת הרג הנער הפלסטיני הבוקר (שלישי) בכפר בודרוס שליד רמאללה, שם נורה למוות במהלך עימות בין כוח צה"ל למפגינים פלסטינים. מחקירה ראשונית עולה חשד לטיוח מצד הכוח שפעל במקום, ששינה את גרסתו וטען תחילה שלא השתמש באש חיה, אולם לאחר הדיווח על מותו של צעיר פלסטיני בן 16 בשם סמיר עוואד - נטען ההיפך. גורמים בצה"ל אמרו לאחר האירוע כי נראה שהתגובה לא הייתה לפי נהלי הפתיחה באש המקובלים בגזרה, מאחר שלא נשקפה סכנת חיים לחיילים בשטח.

פלסטיני בן 16 נורה למוות מאש צה"ל ליד רמאללה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החיילים בשטח העבירו גרסאות סותרות באשר לפתיחה באש במהלך העימות. פינוי הנער ההרוג/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהתחקיר הראשוני עולה כי הכוח שפעל בקרבת הגדר בכפר בודרוס דיווח בתחילת האירוע על הפרות סדר שכללו יידוי אבנים מצד המפגינים. לאחר מכן התקבל דיווח על ניסיון לפגוע בגדר, ובתגובה השיב הכוח בשימוש באמצעים לפיזור הפגנות. בשלב זה, אומר גורם צבאי, קיימות שתי גרסאות שמעלות את החשד לטיוח הפעולות שבוצעו בשטח. גרסה ראשונה העלתה כי הכוח קיים ירי הרתעתי וכתוצאה מכך נפל הנער ונחבל. עם זאת, לאחר שדיווח פלסטיני קבע את מותו מארבעה כדורים של כוח צה"ל במקום - שינה הכוח את גרסתו וטען כי אכן השתמש באש.

הגורם הצבאי הדגיש כי עד שלא יגיעו ממצאים ישירים מהטיפול של אנשי הרפואה הפלסטינים בגופת הנער, לא ניתן יהיה לקבוע באופן חד-משמעי מה אכן אירע בשטח בזמן האירוע. עם זאת, הבדלי הגרסאות משעות הבוקר מעוררים חשד כי הכוח אינו מפעל כשורה. כמו כן, לא ברורה עד כה סיבת המוות והאם בוצע שימוש באש חיה או בכדורי גומי. מוקדם יותר דיווחו הפלסטינים כי הנער נורה בחזהו וברגלו סמוך לגדר ההפרדה בכפר. "עוואד חטף ארבעה כדורים מאש חיה ונהרג", סיפר אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully