וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הגירעון: מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה התפטר

15.1.2013 / 12:54

פרופ' אהוד קוקיה הודיע לדירקטוריון בית החולים על סיום תפקידו, בעקבות החרפה בגירעון התקציבי שאף צפוי להגיע ל-200 מיליון שקלים השנה. בית החולים צפוי לבקש סיוע ממשלתי

פרופסור אהוד קוקיה, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה עין כרם הודיע הבוקר (שלישי) על התפטרותו בפני דירקטוריון המרכז. הסיבה להתפטרותו המפתיעה של קוקיה היא הגירעון הגדול בתקציב המרכז הרפואי, שרק הולך ומחריף וצפוי להגיע במהלך השנה ל-200 מיליון שקלים.

המרכז הרפואי הדסה עין כרם - שכולל את בתי החולים הדדה עין כרם והדסה עין הצופים - נחשב לאחד מבתי החולים החשובים בישראל, שכן מדובר בבית החולים הגדול בירושלים וליחיד בישראל שמתמחה בפגיעות ראש מורכבות. בדומה לבתי חולים אחרים, המרכז הרפואי מתמודד בשנים האחרונות גם הוא עם בעיות כלכליות.

מספר חודשים לאחר תחילת כהונתו של קוקיה, בנובמבר 2011, התברר שהגרעון עולה בהרבה על המספר שהיה ידוע כשהתחיל את תפקידו. באותה תקופה פעל לצמצמו ללא הצלחה ונסיבות אלו הם שהביאו את מנכ"ל הדסה להגיש הבוקר את התפטרותו ליו"ר הדריקטוריון, אסתי דומיניסני.

דירקטוריון בית החולים יפנה בבקשה לסיוע ממשלתי

הדריקטוריון קיבל את התפטרותו של קוקיה והודה לו על פעילותו. במקביל, החליט הדריקטוריון לקיים הליך הבראה שיטתי להתמודדות עם הגירעון, שיכלול פנייה לממשלת ישראל לסיוע כלכלי דחוף. בהתאם להחלטה, תלווה את המרכז חברה בינלאומית המתמחה בתהליכי הבראה של בתי חולים ומערכות בריאות ברחבי העולם. בסיומו של תהליך יגובשו המלצות לשינויים המתחייבים, מה שמעלה במרכז חששות מפני קיצוצים ופיטורים נרחבים. עם זאת יעשה ניסיון לשמור על הרמה המקצועית בטיפול בחולים, בהוראה ובמחקר של המרכז.

בית החולים הדסה עין כרם, מאי 2012. עומר מירון
גרעון תקציבי שהולך ומחריף. הדסה עין כרם/עומר מירון

במרכז מספרים כי פרופסור קוקיה ימשיך בתפקידו מספר חודשים עד למציאת מחליף ראוי, כאשר במקביל ועדת איתור למנכ"ל החדש בראשות יו"ר הדריקטוריון תוקם בימים הקרובים. ארגון "נשות הדסה" - הארגון הראשי המסייע למרכז הרפואי בתרומות מחו"ל, הביע נכונות לתקצב את עלות חברת הייעוץ ואף לשקול להגדיל את תקציב התרומות לנוכח ההתפתחות הדרמתית.

במכתב ששלחה נשיאת הארגון, מרסי נתן, לחברי הוועד המנהל של הארגון, נכתב בין היתר כי "המרכז הרפואי הדסה עומד בראש סדר עדיפיותנו". "אנו נצטרך כולנו להירתם על מנת לחזק אותו על ידי תמיכה בדריקטוריון הדסה, בשכירת שירותיה של חברת הייעוץ ואף לשקול הזרמת כספים נוספת, על מנת לגשר על הפער הפיננסי, עד שייוצב מצב בית החולים", נמסר מהארגון שאך לפני שלושה חודשים חנך את מגדל האשפוז החדש בבית החולים, בעלות כוללת של 363 מיליון דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully