וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: קראה לאחות לעזור לאביה החולה - ותקפה אותה

14.1.2013 / 0:00

בתו של חולה שמאושפז בבית החולים שיבא נתנה לאביה לשתות חרף האיסור הרפואי. כשהאחות הבהירה לה שהיא מסכנת אותו, היא תקפה אותה וסטרה לה: "אני אהרוג אותך". תלונה הוגשה

שוב אלימות כלפי צוות רפואי: בני משפחה של חולה המאושפז במחלקה הסיעודית בבית החולים שיבא בתל השומר תקפו אתמול (ראשון) אחות במחלקה – אחרי שזו "העזה" להעיר להם כי בכך שהם מפרים את הוראת הרופאים, הם מסכנים את חיי יקירם.

האירוע התרחש אתמול אחר הצהריים במחלקה פנימית ה' בבית החולים. הרופאה האונקולוגית שטיפלה בחולה שמאושפז שם - הסבירה לו ולמשפחתו כי אסור לו לשתות נוכח העובדה כי הוא סובל מדליפת נוזלים למערכת הנשימה. על אף ההוראה הברורה והחד משמעית, החליטה בתו של החולה להתעלם ולהשקות את אביה במשקה קולה.

לאור התגובה הפיזית הקשה של האב למשקה, מיהרה הבת לקרוא לאחות שהייתה במשמרת כדי שזו תסייע. אלא שאז, כששבה והסבירה האחות כי אין להשקות את החולה בשום פנים, החלה הבת לקלל אותה ולגדף. כאשר התבקשה בת החולה לצאת מהחדר היא דחפה את האחות וסטרה בפניה. הבחורה, שיצאה מהמקום לאחר מכן - שבה לחדר עם אחותה.

"בנושא אלימות כלפי צוות רפואי תהיה אפס סובלנות"

השתיים צעקו וקיללו את הצוות הרפואי ושלחו איום ישיר לאחות שטיפלה באביהן: "נהרוג אותך". הללו אף איימו על אח אחר במחלקה שניסה להרגיע את הרוחות שאם ייצא מן המחלקה "ידקרו אותו". הודות להתערבות גורמים נוספים נרגעו הרוחות בסופו של דבר.

נוכח התקרית החמורה, הודיעה היום הנהלת בית החולים כי ועד האחיות יקיים מחר בבוקר אסיפת הסברה בת שעתיים במטרה להילחם בתופעת האלימות נגד הצוות הרפואי. "הצוות הרפואי מחויב לשמור על בריאות החולה, אך אין להתיר דמו ולאפשר לחולים או למשפחותיהם להשתלח בצוות, קל וחומר, לאיים על חייהם. בנושא אלימות כלפי צוות רפואי תהיה אפס סובלנות", נמסר.

ועד האחיות והאחים בשיבא קרא לנקוט "את כל האמצעים החוקיים" כדי להבטיח סביבת עבודה בטוחה לכל הצוות הרפואי, ולאפשר לו "למלא את שליחותו לטפל בחולים ללא מורא של אלימות מילולית או פיזית מצד המשפחות". בנוסף, נגד בת המשפחה של המטופל שתקפה את האחות הוגשה תלונה במשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully