וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרפיטי ושלטים: פעילי השמאל שהתאחדו מקווים לתוצאות בשטח

פנחס וולף

13.1.2013 / 20:50

שיתוף פעולה בין המנהיגים לא נראה באופק, אך המטה המאוחד של פעילי השטח, שנחשף בוואלה! חדשות, כבר פועל ברחבי הארץ. "רק עם מסר משותף נוכל להעלות את שיעורי ההצבעה"

גרפיטי, שלטים וחלוקת פלאיירים ברחוב - בעוד מנהיגי גוש השמאל-מרכז ממשיכים בנתק, פעילי השטח של המטה המשותף למפלגות החלו השבוע בפעולה מאוחדת כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. כפי שנחשף בוואלה! חדשות, הפעילות הנה פרי יוזמה של "המטה המשותף להחלפת השלטון", התארגנות עצמאית שהוקמה במהלך סוף השבוע על ידי פעילים ממפלגות גוש השמאל-מרכז, ופועל כדי להעלות את אחוזי ההצבעה ובכך להביא למהפך שלטוני.

פעילי מפלגות גוש השמאל ופעילים חברתיים נוספים סיירו בשבת בשעות הבוקר והצהריים בעכו ובטירה ושוחחו עם התושבים, במטרה לשכנע אותם להצביע - לגוש השמאל כמובן. הלילה הגיעו הפעילים לבאר שבע, שם גם ריססו כתובות גרפיטי עם המסר המוביל את הקמפיין - "ביבי מת שלא תצביעו".

אחמד נאטור, ממקימי המטה המשותף ותושב קלנסוואה, הוביל את הפעילות בטירה. "הגענו לכאן כדי לומר לציבור הערבי שהדרך היחידה לעצור את הימין הקיצוני ולהחליף את נתניהו היא פשוט ללכת להצביע", אמר. "אחוזי ההצבעה הם הסיפור של הבחירות האלו. אם נצא להצביע באחוזי ההצבעה של תומכי הימין בהתנחלויות - ננצח". ואילו טל אביטבול, חברת מפלגת העבודה ופעילה במטה המשותף שהשתתפה בפעילות בחיפה, אמרה כי, "ברור שכל אחד מאיתנו רוצה שהמפלגה שלו תקבל כמה שיותר מנדטים, אבל הבנו שרק עם מסר משותף של תקווה נוכל להעלות את אחוזי הצבעה, ובכך להחליף את נתניהו ולקדם צדק חברתי ושלום".

כל הדיווחים, הסקרים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המנהיגים מסוכסכים, הפעילים משתפים פעולה. לבני, לפיד ויחימוביץ'/מערכת וואלה, צילום מסך

הפעילים - ממפלגות העבודה, התנועה ומרצ וכן פעילי שמאל נוספים - החליטו לשתף פעולה בשטח ולהשיק קמפיין משותף לקראת הבחירות, דבר שכאמור אינו על דעת ראשי המפלגות. מקימי המטה המשותף הם תומר מינץ, מנהל מטה צעירים ב"תנועה", רמי הוד מהעבודה, דניאל צרפתי ממרצ והפעילה החברתית ויקי אידזינסקי. הפעילים מרכזים את פעילותם בתל אביב, עיר ששיעור ההצבעה בה בבחירות 2009 היה 56%, ובערים מעורבות שמתגוררים בהן יהודים וערבים. בעכו, בה כאמור פעלו בשבת, אחוז ההצבעה עמד על כ-50%.

"הקמנו את המטה מתוך תחושה משותפת של פעילים ממפלגות שונות שהבחירות רחוקות מלהיות גמורות", אמר רמי הוד ממפלגת העבודה. "הפער בין הגושים עומד היום על כעשרה מנדטים, ואחוז הצבעה גבוה יכול לשנות את התמונה ולהביא להחלפת השלטון. כולנו פעילים בקמפיינים של מפלגות הגוש, אבל חושבים שכדי לנצח עלינו לצאת במסר מאוחד של תקווה שפונה לכל אותם אזרחים מיואשים שאינם מתכוונים להצביע. אנחנו לא מתעסקים בשאלה מי הסכים עם מי ומי לא. אין לנו עניין בחשבונאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully