וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובינשטיין קבע: גם ההופעות בעבודה ובמרצ לא חוקיות

לאחר שפסק נגד הופעת שרית חדד בכנס הליכוד, קבע יו"ר ועדת הבחירות כי השתתפותן של אפרת גוש, רונה קינן ואחרים באירועי המפלגות מהווה עבירה. הממצאים יועברו ליועץ המשפטי

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, קבע היום (ראשון) כי הופעתה של הזמרת אפרת גוש בכנס של מפלגת העבודה וכן הופעתם של מספר אמנים בכנסים של מפלגת מרצ הינן בגדר עבירה על חוקי הבחירות. ההחלטה ניתנה במסגרת עתירה שהגישה מפלגת הליכוד בעקבות ההחלטה הקודמת, לפיה ההופעה של שרית חדד באירוע פתיחת קמפיין הליכוד-ביתנו בבנייני האומה היוותה עבירה על חוקי הבחירות. על פי הוראתו של רובינשטיין, ההחלטה תועבר ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין כדי שיבחן האם יש מקום לנקוט צעדים נגד שתי המפלגות, וכן תועבר אותה לידי מבקר המדינה, השופט יוסף שפירא.

לפני כשבועיים הגישה הליכוד-ביתנו עתירה נגד העבודה ומרצ בטענה כי הפרו את סעיף 8 בחוק הבחירות - דרכי תעמולה. התלונה התייחסה לכנס שהתקיים לפני כחודש בו הציגה יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' את המצע הכלכלי של המפלגה לבחירות, ובמסגרתו הופיכה הזמרת אפרת גוש, ולכינוס אמנים למען מרצ, שהתקיים במועדון לבונטין בתל-אביב ובו הופיעו הזמרת רונה קינן, להקת אבטיפוס, רננה רז, השדרן אביעד קיסוס ואחרים. על פי הוראת החוק, לא תהיה תעמולת בחירות המלווה תכניות בידור לרבות הופעות של אמנים, וזאת מתוך הנחה כי השתתפות אמנים או מתן מתנות שונות הינה בבחינת מתן טובת הנאה למוזמנים.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

שלי מציגה את התוכנית הכלכלית , דצמבר 2012. דרור עינב
היועץ יידרש לבחון האם יש מקום לנקוט צעדים נוספים. אפרת גוש בכנס העבודה/דרור עינב

מרצ טענה בתגובה לעתירה, כי האירוע המדובר אינו נחשב ל"תעמולת בחירות" אסורה. "הנושא המרכזי שעמד ביסודו של האירוע היה הצורך בהגנה על זכויות האדם וחשיבות השמירה על זכויות אלו בחברה". גם במפלגת העבודה טענו כי האירוע עצמו היווה "כנס סגור של פעילים אשר להם קשר הדוק עם פעילות המפלגה". השופט רובינשטיין שלל דברים אלו וייחס משקל רב לעובדה שהיה זה אירוע בחירות, שבו השתתפה זמרת ושזכה לסיקור תקשורתי.

ממרצ נמסר כי הם מכבדים את החלטת השופט רובינשטיין, אך עם זאת מדגישים כי קיים הבדל מהותי בין האירוע ההמוני והתקשורתי של הליכוד-ביתנו, שביקשו להאדיר את "התותח" נתניהו, לבין האירוע הצנוע שקיימה מרצ לפעיליה ותומכיה ביום זכויות האדם הבינלאומי. עוד נמסר ממרצ כי הליכוד ביתנו קיימו את האירוע על אף שהיועץ המשפטי לממשלה הודיע להם עוד לפני קיומו כי הוא אסור על פי חוק.

הופעה ב-80 אלף שקל

לפני כשלושה שבועות השיקו אנשי-הליכוד ביתנו את קמפיין הבחירות בכנס ענק שהתקיים בבנייני האומה, בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו ומספר 2 ברשימה, אביגדור ליברמן. בכלי התקשורת דווח כי עלויות האירוע, שנמשך כשעתיים בלבד, הגיעו עד לכ-700 אלף שקלים מתוך התקציב המשותף לשתי המפלגות. הכסף שימש בין היתר לשכירת האולם, סוג הבמה, אבטחת המקום, בלונים ושילוט, להפקת סרטונים שהוקרנו במהלכו, להנחייתו של הזמר דודו פישר, ולהופעתה בת שני השירים של הזמרת שרית חדד שעלתה כ-80-75 אלף שקלים.

לאחר ההופעה הוגשה תלונה לוועדת הבחירות המרכזית על ידי מפלגת יש עתיד, ופנייה דומה נעשתה למבקר המדינה על ידי המפלגה, שקבע כי מדובר בעבירה על החוק. בליכוד-ביתנו טענו כי כנס השקת מסע הבחירות לא היה בבחינת תעמולת בחירות, וממילא טענו כי לא הפרו את החוק מכיוון שמדובר בכנס שמיועד לפעילים של הרשימה, שכן תעמולת בחירות נועדה להשפיע על מי שאינו תומך במפלגה. הם הוסיפו כי הופעתה של חדד לא פורסמה בהזמנות שחולקו לאותו הערב, ומטרת ההופעה הייתה "להפיח חיים ושמחה באירוע מפלגתי פנימי".

השופט רובינשטיין לא קיבל טענות אלה, וטען כי אירועים שהאפקט הדומיננטי בהם הוא בהשפעה על הבוחר מהווים תעמולת בחירות, ולכן אסורה הופעת אמנים בהם, ומכיוון שכנס הליכוד זכה לחשיפה תקשורתית רבה ואף שודר בשמונה בערב – שעת שידור מהדורות החדשות בטלוויזיה –כל אלה מעידים על כך שהוא תוכנן לקהל הרחב ולא רק למוזמנים שהיו במקום. עוד ציין רובינשטיין כי הוא אינו יכול לקבל את הטענה שהעובדה שהזמנת אמנים היא פרקטיקה מקובלת כדי להכשיר את החוק. רובינשטיין גם הבהיר שהוא אינו מתייחס להיבטים הערכיים מוסריים של העלות של הופעת חדד, בסוף החליט להעביר את ההחלטה שלו ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיחליט כיצד לנהוג כלפי רשימת הליכוד-ביתנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully