וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מים בששון: הכנרת עלתה ב-13 ס"מ בסוף השבוע

קובי דוד

13.1.2013 / 12:33

לצד הנזק הרב שהביא מזג האוויר הסוער בשבוע שעבר, הכנרת זכתה לתוספת נאה של גשם. מפלס הכנרת עומד על 211.07- מטרים, 2.27 מטרים מהקו האדום העליון. התחזית - התחממות

הסערה שחווינו בשבוע שעבר אמנם הביאה לנזקים רבים לרכוש, אך לכנרת מדובר רק בבשורות טובות: לאחר סוף השבוע נמדד היום (ראשון) מפלס הכנרת והוא עומד על רום של 211.07- מטרים. מדובר בעלייה של 13 סנטימטרים מיום חמישי, ו-86 סנטימטרים מיום שישי שעבר. על מנת להגיע לקו האדום העליון חסרים לכנרת עוד 2.27 מטרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שלישי שעבר שבר מפלס הכנרת שיא של כל הזמנים, כאשר ביממה בודדת במהלך הסערה הוא עלה ב-22 סנטימטרים. המפלס שנמדד ביום חמישי האחרון הראה עלייה יומית של 17 סנטימטרים נוספים, והוא התייצב על 211.20-. יצוין כי ביישוב גינוסר שלחופי הימה ירדו 136 מילימטרים של גשם בשבוע – שליש מהכמות השנתית הממוצעת.

"הזרימות בנחלים הגיעו לשיאים שאותם חווינו רק לפני 20 שנה", אמר ראש מדור ניטור נחלים במשרד הטבע והגנים, הלל גלזמן. ברשות המים הוסיפו כי הזרימות החזקות בנחלי הצפון צפויות להוסיף למפלס האגם עוד כ-50 סנטימטרים עד לסוף חודש ינואר – כך שתושלם עלייה של שני מטרים מתחילת עונת הגשמים. "כמות המים שנוספה לכנרת במהלך חודש ינואר בלבד צפויה להסתכם ב כ-200 מיליון מטר מעוקב", ציין מומחה ברשות המים, והוסיף כי כמות זו מהווה כשני שליש מכמות המים שנכנסת לכנרת בשנה שלמה בממוצע.

מפלס הכנרת עולה מהגשמים. ג'יליס
מטיילים הגיעו לבחון מקרוב את עליית מפלס הכנרת/ג'יליס

מזג האוויר היום יהיה נאה ותחול עלייה קלה בטמפרטורות שיישארו נמוכות לעונה. בתל אביב הטמפרטורות יגיעו עד 17 ביום ו-9 בלילה, בירושלים עד 11 ביום ו-6 בלילה, בבאר שבע עד 16 ביום ו-5 בלילה, באילת עד 20 ביום ו-8 בלילה, בחיפה עד 14 ביום ו-7 בלילה, בטבריה עד 17 ביום ו-8 בלילה. גם ביתר השבוע מזג האוויר צפוי להיות נאה ובימים הקרובים צפויה עלייה בטמפרטורות.

וואלה! מזג אוויר

בדרך לעוד שיא: "הכנרת תשלים החודש עלייה שנתית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully