וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גם בבית החולים, מה שהטריד את הרב זה גיוס החרדים"

13.1.2013 / 6:17

במקומו של מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, העביר בנו, הרב יצחק יוסף את השיעור השבועי שבסיומו התקיימה תפילה לשלום אביו. רב אחר תקף במרומז את הרב אמנון יצחק: "לא לפילוג"

./צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

בעקבות מצבו הבריאותי של הרב עובדיה יוסף, שאושפז בסוף השבוע בשל אירוע מוחי, את השיעור השבועי העביר אמש (שבת) בנו, הרב יצחק יוסף ראש ישיבת חזון עובדיה. בתום השיעור השבועי התקיימה תפילה המונית לשלומו של המנהיג הרוחני של תנועת ש"ס. בדרשתו סיפר בנו של הרב עד כמה חושש אביו מגיוס בחורי הישיבות. "מרן אמר לרבנים שהוא מרגיש שהשם מעריך את ימי במטרה אחת להיאבק בדבר הזה שחס ושלום לא יגייסו את בחורי הישיבות", אמר. "הייתה השבוע כותרת בעיתון 'המודיע' בה כתבו ששלחו צו גיוס לשלושת אלפים בחורים, בכתבה היה כתוב קצת אחרת, הרב ראה את זה והתחיל לבכות 'אוי ואבוי יתחילו לגייס אותם'. אמרו לו תראה את ההמשך, הוא היה בצער גדול מהעניין הזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתפלל בבית החולים. הרב עובדיה יוסף/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הייתי אצלו בהדסה זה מה שעניין אותו. הוא היה עם מכשירים עם אינפוזיה לא מרגיש טוב ובראש מעייניו שחס וחלילה יגייסו את בחורי הישיבות", המשיך הרב יצחק יוסף. הרב יצחק יוסף תקף בעקיפין את אלה שאומרים שצריך לגייס את בחורי הישיבות ולשלב אותם בשוק העבודה. "הייתי לפני מספר שבעות בחו"ל. ההסתה שעושים פה משפיעה גם שם", סיפר. "היה נדיב שהיה נותן לי כל הזמן תרומה לישיבה. התחיל להתווכח איתי למה צריך כל כך הרבה ישיבות. עניתי לו הם יושבים ולומדים תורה ומגנים התורה מגינה. העולם עומד על התורה והוא אמר 'לא שילכו לעבוד'". הרב יצחק הוסיף כי גם בבית החולים שביקר את אביו זה מה שהוא דיבר איתו.

גם הרב ראובן אלבז, שדיבר אחרי בנו של הרב עובדיה יוסף, התייחס לנושא ואמר שזה אחד הדברים שהובילו למצבו הרפואי של הרב יוסף. "יש מצוות שבן אדם מקיים אותם כל הזמן, ויש מצוות שצריך לקיים אותם במסירות נפש. שאנחנו שומעים שעטרת ראשנו, ארבעה ימים אחרונים מרן בכיסא פה זועק תצילו את התורה מנשרים קלו מאריות גברו, מאריות כמו מאריות תצילו. עם ישראל בסכנה כואב לו עולם התורה בסכנה חס ושלום רוצים לגזול מאתנו את התורה את לומדי התורה מי יעמוד בפרץ מורנו ורבנו כל המגמה שלו דבר אחד ויחיד איך לחזק את התורה. כל שיעורי התורה שקיימים בארץ איפה הייתה מוצא לפני חמישים שנה. עטרת ראשנו היום הוא מחזיר בתשובה כל המחזירים בתשובה הכל של מורנו ורבנו הכל שלך שום דבר לא שלנו. מאז ומתמיד מוסר את נפשו".

בהמשך דבריו תקף הרב אלבז את אלו שיוצאים נגד מרן, ורמז לרב אמנון יצחק בעיקר. "מי יכול לדבר נגד עטרת ראשנו שהרים קרנה של תורה בעולם כולו, הרים את קרן יהדות ספרד כמעט מאשפתות, מי יכול לדבר. כולנו נדרשים בעת כזאת לראות שמרונו ורבנו כואב לו הוא זועק מקירות ליבו זה לא סתם החולי שלו הוא רואה מה עלול להיות, מלחמת גוג ומגוג זו לא מלחמה פשוטה זה מלחמה בתורה רוצים חס ושלום לכעכה את היהדות את התורה כולה", אמר. "יש כאלה שרוצים לפלג צריך להיזהר מאוד. עד שיהדות ספרד מתלכדת סביב מורנו ורבנו. הם חושבים שהם יכולים יותר וזו טעות זה שמונים שנה מגיל בר מצווה הוא מרביץ תורה בישראל. ידעו האנשים האלה הם מחרידים את ליבו ונשמתו של מרן הם פוגעים בנשמת ליבו של מרן. איך בני אדם שיש להם ריח של תורה איך ייתכן דבר כזה לכן כל מי שליבו חרד על כבודו של מרן על בריאות של מרן שימשיך להרביץ תורה. כולם מרכינים את ראשם בפני מורנו ורבנו, כולם יודעים שהפסק ההלכה הסופי חייב להיות בידו של מורנו, זה לא מהיום אלא עשרות שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully