וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר 2 של בנט: נבקש חופש הצבעה על ארץ ישראל

יהושע בריינר

12.1.2013 / 23:38

חבר הכנסת אורי אריאל אמר שנבחנת אפשרות לבקש הסכם דומה לזה שהיה בין אריאל שרון לרחבעם זאבי בדבר חופש הצבעה בעניינים מדיניים. "זה מוציא אותנו מהתסבוכת שיכולה לקרות"

לא לפינוי יישובים ולא למשמעת קואליציונית: חבר הכנסת אורי אריאל, מספר 2 ברשימת הבית היהודי לכנסת ה-19, אמר הערב (שבת) כי מפלגתו תבקש "חופש הצבעה על ארץ ישראל". ברומזו להצבעות עתידיות על פינוי יישובים, אמר אריאל במהלך פאנל בחירות באפרת כי "אנחנו בוחנים אפשרות שנעשה את מה שעשה גנדי (רחבעם זאבי, י.ב) עם שרון, שם אמרה מפלגת מולדת שהיא לא מחויבת בצדדים של ארץ ישראל למשמעת קואליציונית, וכך זה עבד. זה מוציא אותנו מהתסבוכת שיכולה לקרות". אריאל גם טען שבימים אלה נעשות פעולות שנועדו למנוע את הצורך בפינוי המאחז עמונה, שעל המדינה לפנות עד חודש אפריל הקרוב.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אורי אריאל עם ראש מפלגתו נפתלי בנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

באשר לאפשרות של פינוי יישובים אמר אריאל כי "אם יש מצב שבו בית המשפט העליון גוזר על משהו, אנחנו נצטרך אז לראות מה נעשה". חלק מהרבנים המזוהים עם האיחוד הלאומי, שאותה מייצג אריאל ברשימה המאוחדת, תומכים בגלוי בסירוב לפקודה לפנות יישובים. סוגיית הפינוי מהווה אפוא מוקש עבור נציגי הבית היהודי, ונראה שהיא תעמוד במוקד המשא ומתן הקואליציוני עם הליכוד.

יו"ר מפלגת "עוצמה לישראל", חבר הכנסת אריה אלדד, אמר בתגובה לדברי אריאל: "המכתב שיכתוב ח"כ אריאל לנתניהו שבו הוא יודיע ששתי מדינות לשני עמים לא מקובל עליו ושהוא מתנגד לפינוי עמונה, יעלה אבק באותו ארון יחד עם דו"ח אדמונד לוי. אם הבית היהודי לא יתנה כניסה לקואליציה באימוץ שלם של דו"ח לוי והתחייבות של נתניהו שהוא מתנגד להקמת מדינה פלסטינית, יהיה הבית היהודי אחראי ושותף מלא לגרוש יהודים והרס יישובים".

בכינוס שנערך הערב באפרת נטלו חלק מועמדים דתיים ממספר מפלגות, בניסיון לשכנע את ציבור חובשי הכיפות הסרוגות להצביע עבורן. בין היתר השתתף בכנס חילי טרופר ממפלגת העבודה, שאמר כי "יש עניין בשתי מדינות לשני עמים אם יש פרטנר, אולם נכון להיום אין כזה בצד הפלסטיני". הרב שי פירון, מספר 2 במפלגת "יש עתיד", התבטא בסוגיות של דת ומדינה ואמר כי אין להפריד בין השתיים, אולם יש להנהיג רפורמה בבתי הדין הרבניים וברבנות הראשית.

לקריאה נוספת:
בנט לא הסכים לחתום על הצהרה נגד סירוב פקודה
רבני האיחוד הלאומי תומכים בסירוב פקודה
מדוע הוסר שמו של הרב אבינר ממודעת תמיכה בבנט?

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully