וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתיקתה הרועמת של ישראל ביתנו

11.1.2013 / 19:14

תשדיר "כוכבית גיור" רק העלה את עמדותיה האמיתיות של המפלגה החרדית ספרדית, טוען מיכאל יוכין, ואלה שמסכימים לעבור על פועלה בשתיקה, אשמים לא פחות ממנה

קצת מיותר להביע סלידה וזעזוע מתשדיר "כוכבית גיור" המתוקשר של ש"ס. לא רק כי זה נדוש, אלא כי פרובוקציה מטרתה לעורר הדים, וכל הגינויים הרפים רק משרתים את יוצרי הסרטון העלוב. האם מישהו באמת הופתע מהמסר? האם המפלגה המדוברת הסתירה אי פעם את גישתה ואת דעותיה? הן פשוט הולכות ומקצינות עם הזמן, מאחר וש"ס מרגישה חסינה מפני השלכותיהן השליליות עליה.

ברור כבר מזמן שהדרך של ש"ס מהווה איום קיומי על מדינת ישראל. היא שם בשביל אלה שאין להם, וכדי להאדיר את כוחה היא זקוקה לכמה שיותר אנשים שאין להם. הנצחת העוני והעמקתו הן המטרות החשובות ביותר מבחינת מפלגה זו. באמצעות תקציבים שמתקבלים מהמדינה, מכספי משלם המסים, מגדלת ש"ס מספר הולך וצומח של ילדים ללא השכלה בסיסית. הם לא יוכלו להשתלב בשוק העבודה באופן ראוי, ולכן ישתייכו לאלה שאין להם. הם יצביעו למפלגה שדואגת להם לכאורה וישלחו גם את ילדיהם בדרכם שלהם. וחוזר חלילה. בסופו של דבר, אלה שיש להם לא יצליחו לממן אותם, והמדינה תקרוס. הפסקה הזו לא אמורה לחדש דבר למקבלי ההחלטות.

כל הפרשנויות, הדעות והניתוחים - וואלה! בחירות 2013

ההפתעות של שידורי התעמולה 2013. צילום מסך
חציית קו אדום מבחינת בוטות המסר. תשדיר ש"ס/צילום מסך

זו גם גזענות טהורה כלפי בוחרי ש"ס עצמם, כי לא נגזר על ציבור זה להשתייך לאלה שאין להם. זו לא גזירה משמיים. זו גזירה מעובדיה. כל בני אדם נולדים שווים, והתפלגות האייקיו של הילדים בפריפריה זהה להתפלגות האייקיו של ילדי צפון תל אביב. ההבדל נעוץ בחינוך בלבד. יש שמחנכים את ילדיהם להיות אלה שיש להם. אם חינוך זה יתקיים בתמיכה ממשלתית בעיירות הפיתוח, לש"ס לא יהיה עתיד. זו הסיבה המרכזית, אם כי ממש לא היחידה, לכך שהדבר לא קורה. ש"ס מסוכנת עבור הציבור שלה לא פחות, ולמעשה יותר, מאשר עבור יתר המגזרים בישראל.

אשמים אלו שמאפשרים לה להתקיים

לא רק את כוח ההרתעה מול חמאס יש לשקם. גם מול האיום של ש"ס דרוש כוח הרתעה. כוכבית גיור לא חידשה לאיש כלום, אך היא העניקה לפוליטיקאים הזדמנות נהדרת לשים קץ לתופעה ולהחזיר את המדינה למסלול שפוי יותר. מבחינת בוטות המסר נחצה קו אדום, וצריך להיות קל יותר לצאת בהצהרה מפורשת – למפלגה זו אין מקום בממשלה הבאה, ללא קשר לתוצאות הבחירות.

במצב שגרתי, לבנימין נתניהו קשה לומר זאת על "השותפה הטבעית" לו. אלא שהמצב אינו שגרתי. הליכוד איחד לקראת הבחירות את הרשימות עם המפלגה ששלחה לפי ש"ס את הפקס לחתונה. אביגדור ליברמן יכול היה להצהיר כאן ועכשיו שלא יישב בקואליציה עם פוליטיקאים שכל תכליתם היא להכשיר גזענות ולהעמיק את העוני. בהיותו מספר שתיים ברשימה המאוחדת, יכלה להיות לכך השפעה פוליטית עצומה.

במקום זאת, בחרה ישראל ביתנו לפרסם תגובה חסרת תוכן ממשי. "ש"ס נמצאת באיבוד עשתונות", "ישראל ביתנו תמיד היתה בעד יהדות בלי עסקנות", "נמשיך לפעול להשגת הפתרון השלם והמלא", ועוד אמירות סתמיות שלא אומרות דבר. המסר לש"ס הוא: "אנחנו צריכים להגיב איכשהו, אבל בואו נדסקס את הסוגיה סביב שולחן הממשלה הבאה ונאכל קצת בורקסים ביחד".

בכך, אשמה ישראל ביתנו באיום הקיומי על מדינת ישראל יותר מש"ס. היא מפקירה את בוחריה, את בוחרי ש"ס ואת הציבור כולו. היא מפספסת הזדמנות לעשות מעשה אמיתי והיסטורי.

ולא רק ישראל ביתנו אשמה. גם כל מפלגות "הגוש", שלא הצהירו באופן חד-משמעי על סירובן המוחלט להצטרף לממשלה עם ש"ס ממשיכות בחטא. השמאל מוכן לטפח את ש"ס בדיוק כמו הימין, ואת השיא ראינו בקואליציה שהקים אהוד ברק ב-1999. במצב שנוצר כיום, יודעת שלי יחימוביץ' ששאיפתה הקלושה להקים ממשלה תלויה בצירוף ש"ס. ויתור פומבי על אופציה מסוכנת זו היה תורם לה רבות, אך היא העדיפה למלא פיה מים.

ש"ס אשמה, אך אשמים הרבה יותר הם אלה שמאפשרים לה להמשיך להתקיים. יום אחרי הסרת תשדיר כוכבית גיור, עוד לא מאוחר לתקן את המעוות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully