וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות הסטודנטים מציגה: איזו מפלגה תפעל למעננו?

10.1.2013 / 23:23

ההתאחדות הארצית ערכה בדיקה בקרב המפלגות המתמודדות בבחירות לבחינת עמדתן בנוגע לנושאים כמו שכר לימוד, דיור בר השגה ותחבורה ציבורית. מי הסכים להתחייב ומי כלל לא השיב?

מי המפלגה שתעשה הכי הרבה למען הסטודנטים? התאחדות הסטודנטים הארצית ערכה לאחרונה בדיקה בקרב המפלגות המתמודדות לכנסת על מנת לבדוק האם יקדמו ארבעה נושאים הקרובים במיוחד ללבם של הסטודנטים: שכר הלימוד, תעסוקת צעירים, דיור בר השגה ותחבורה ציבורית. מתוצאות הבדיקה שפורסמו היום (חמישי) עולה כי המפלגות שהתחייבו לקדם את כל הנושאים האלה הן בעיקר מפלגות המרכז-שמאל: העבודה, התנועה, יש עתיד, מרצ ועם שלם.

בתחילת חודש דצמבר 2012 פנתה התאחדות הסטודנטים ליושבי הראש של כלל המפלגות במטרה להשיג את התחייבותם למספר נושאים אותם זיהו כאקוטיים עבור ציבור הסטודנטים בפרט והצעירים במדינה בכלל. הנושאים כוללים הבטחת אי העלאת שכר הלימוד במהלך הלימודים לתואר, קידום דיור בר השגה ותוספת של בניית מעונות סטודנטים, קידום הענקת הנחות בארנונה לסטודנטים, ייזום של תכנית חירום להגדלת שיעור ההשתתפות בשוק העבודה ושיפור השירות בתחבורה הציבורית.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

הבית היהודי לא תפעל בנושא תחבורה ציבורית

לדברי ההתאחדות, רוב המפלגות הגדולות שלחו את תגובותיהן, אולם מספר מפלגות טרם עשו כן וחלק מהמפלגות ענו על השאלות באופן חלקי. במכתב למפלגות נכתב, "כגוף הגדול ביותר המייצג צעירים במדינת ישראל חלה על התאחדות הסטודנטים בישראל החובה והאחריות, לפעול לכך כי כל צעיר וצעירה מכל עיר וישוב ומכל מגזר במדינת ישראל יוכלו להפוך, בסיוע המדינה, לאזרחים משכילים, יצרניים ומשפיעים, כך נהפוך את החברה בישראל למתוקנת, שוויונית וטובה יותר. הנשים והגברים בגילאי 20-35 הם עמוד השדרה של החברה המערבית. בגילאים אלו נמצאות מרבית הידיים העובדות, החשיבה היצירתית, העשייה החינוכית והפוטנציאל העתידי - ומכאן חשיבותה של ההשקעה בגילאים אלו".

מלבד המפלגות שצוינו לעיל, שהתחייבו לקדם את כל ארבעת הנושאים אותם העלו הסטודנטים, ישנן מפלגות שהתחייבו לתמיכה גם בחלק מהנושאים. כך למשל, התחייבה מפלגת הליכוד-ביתנו, ממנה התקבלו תשובות חלקיות בלבד, לפעול בנושא שכר הלימוד. קדימה התחייבה לפעול בכל הנושאים למעט תחבורה ציבורית והבית היהודי התחייבה לפעול בנושאי שכר הלימוד והתחבורה הציבורית. מפלגות רבות לא טרחו כלל להשיב על שאלות הסטודנטים, זאת למרות שניתן להן די זמן לעשות כן. המפלגות שלא ענו הן: בל"ד, חד"ש, יהדות התורה, רע"ם-תע"ל וש"ס.

"פנינו למפלגות בבקשה לקבל את עמדותיהן בסוגיות הקשורות ליוקר המחייה", אמר אורי רשטיק, יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל, "ואנו מבטיחים כי נפעל ונלחם למען הפחתה של שכר הלימוד וכנגד כל פגיעה בתקציב מערכת ההשכלה הגבוהה, שכן תפקידינו לדאוג שכל צעיר וצעירה בישראל יהפכו לאזרחים משכילים ויצרנים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תשובות המפלגות. באדיבות אגודת הסטודנטים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפניות לכתבת: michalresh1@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully