וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל השלג: היום לא יתקיימו לימודים בירושלים וסביבתה

לבד מהבירה, גם בגוש עציון, מבשרת ציון, קריית ארבע ויישובי בנימין לא יילכו לבתי הספר. הסיבה: טמפרטורות נמוכות באזור והחשש מהחלקה בכבישים הקפואים

צילום: דניאל בוק, קובי אליהו, שלומי גבאי, שי מכלוף, דרור פיקלני, מור שאולי, עומר מירון, שגב דהן, רויטל רוסו, לע"מ, דו"צ, ערוץ 10; עריכה: יותם בן-דוד

צפו בסיכום הרגעים הבולטים מהסערה הגדולה

הסערה שפקדה את ישראל בימים האחרונים לא שככה: זרם החשמל לא שב עדיין לכלל תושבי ישראל והיום (שישי) לא יתקיימו לימודים במספר ערים וישובים – זאת בשל מזג האוויר הקשה שפקד את אזורי ההרים והחשש מקפיאת הכבישים – בעיקר בירושלים וסביבתה.

לבד מירושלים, הלימודים לא יתקיימו היום גם במבשרת ציון, גבעת זאב, אפרת, הר אדר, גבעת זאב וקריית ארבע. כמו כן, היום לא יתקיימו לימודים במוסדות החינוך במועצה האזורית מטה בנימין הכוללת את ההתנחלויות פסגות, עפרה ועמונה. בבית-אל לא יתקיימו לימודים בישיבה התיכונית ובאולפנות אולם בגנים ובבתי ספר הלימודים יחלו השיעורים בשעה 9:00. בנוסף, לא ילמדו במעלה חבר ובבית חגי שבמועצה האזורית הר חברון, וגם במיצד, אבי הנחל ומעלה עמוס שבגוש עציון. בשאר חלקי הארץ יתקיימו הלימודים כסדרם.

כמו כן, לא יתקיימו לימודים במטה יהודה בישובים צור הדסה, מטע, מבוא בית"ר, נס הרים, בר גיורא, אורה, עמינדב, אבן ספיר, צובה, גבעת יערים, רמת רזיאל, בית זית, צובה, כסלון, בית נקופה, קריית ענבים, מעלה החמישה, יד השמונה, נווה אילן, מוצא, שורש ובית מאיר.

בעיריית ירושלים הוחלט שלא לקיים היום לימודים בכל מוסדות החינוך בעיר, זאת מאחר וקיים חשש לקרה וסכנת החלקה בכבישים לאחר שאתמול נערמו כ-20 סנטימטרים של שלג בעיר. הלילה ובשעות הבוקר קיים חשש לקור קיצוני (0 מעלות בלילה ו-8 מעלות ביום בלבד) בירושלים ולכפור העלול לגרום לקפיאת הכבישים הרטובים משאריות השלג. "העירייה מבקשת מציבור הנהגים להימנע מנהיגה בשעות הלילה המאוחרות ובשעות הבוקר המוקדמות ומהולכי הרגל ללכת בזהירות על המדרכות וכן להיזהר ממפגעים, מעצים לא יציבים, ומגושי שלג העלולים ליפול מעצים ומגגות בעוצמה רבה", נמסר מהעירייה. כמו כן, העירייה תמשיך גם במהלך הלילה ובשעות הבוקר בפיזור מלח ובטיפול במפגעים השונים. התחבורה הציבורית פעלה אמש עד חצות בחינם וקווי הלילה לא הופעלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העיריה תמשיך לפזר מלח על הכבישים הקפואים. ירושלים, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחברת החשמל מציינים כי עדין ישנן תקלות אשר נגרמו מנפילת ענפים על קווי מתח, וכי צוותים של החברה פועלים לתקנן. לדברי החברה, מרבית התקלות אירעו בירושלים, זאת בשל "השלג שנערם על העצים וגרם לקריסתם על רשתות החשמל". עוד מציינים בחברת החשמל כי ישנם מספר מקרים, בהם הטיפול נמשך מעבר למתוכנן בשל מורכבותם או בגלל עומס רגעי שנוצר על צוותי התיקונים בשטח.

הפגיעות בקווים שגרמו להפסקות חשמל אירעו בכל רחבי הארץ, גם בהרצליה, גוש עציון, רמת השרון, אור-עקיבא, חיפה ותל אביב. "חברת החשמל מצליחה לספק חשמל באופן סדיר ל- 99.95% מכלל 2.5 מיליון מלקוחותיה", נמסר. אמנם השלג פסק לרדת והמערכת החורפית עושה את דרכה מחוץ לאזורנו, אולם הטמפרטורות עדיין נמוכות מהרגיל לעונה - מה שמוביל לביקוש גבוה לחשמל. העומס בשעות השיא צפוי להגיע ל-11,130 מגוואט, המהווים כ-94% מיכולת הייצור, כך נמסר מחברת החשמל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטפלים בתקלות שנותרו. צוות תיקונים של חברת החשמל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומה הלאה? אחרי כמעט שבעה ימים של משקעים בלתי פוסקים, הלילה נישאר בעיקר עם קור קיצוני. קיים חשש מקרח על הכבישים בהרי הצפון, המרכז והר הנגב – שם יירדו הטמפרטורות מתחת לאפס. יש עדיין סיכוי לגשמים מקומיים ולשלגים קלים בהרים. מידות החום הלילה ובצהריים: בגליל העליון 0-5, בקצרין 2-9, בעמקי הצפון 2-13, בבקעת בית שאן 4-15, במישור החוף 6-14, בצפון הנגב 4-13, במצפה רמון 0-8 ובאילת החמימה בדרך כלל יימדדו הלילה 6 מעלות בלבד, ובצהריים תטפס הטמפרטורה ל-18 מעלות מקסימום.

היום, יום שישי, ייעשה מעונן חלקית עד מעונן ועדיין יש סיכוי לגשם מקומי קל בצפון הארץ ובמישור החוף. הטמפרטורות ימשיכו במגמת העלייה אך עדיין יהיה קר מאד. בשבת יהיה יום נפלא לטיולים, שכן כבר לא צפוי גשם ברחבי הארץ. הטמפרטורות יוסיפו לעלות, ובצפון הארץ ינשבו רוחות מזרחיות ערות.

ירושלים בשלג  מהאוויר –הכנסת ובית המשפט העליון , ינואר 2013. חטיבת דובר המשטרה
ירושלים, היום/חטיבת דובר המשטרה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הר הבית הלבן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העיר העתיקה בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
נחיתת חרום של מסוק במבשרת ציון ירושלים, ינואר 2013. איציק טובול ודוד קליימן, חדשות 24
מסוק שביצע נחיתת חירום ליד מבשרת ציון, היום/חדשות 24, איציק טובול ודוד קליימן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרכבת הקלה בבירה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
ראש הממשלה ובני משפחתו בשלג, ירושלים, ינואר 2013. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה משחק בשלג/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השלג הגיע גם לכרמיאל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משחקים בשלג בקיבוץ מרום גולן/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully