וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כישלון המנהיגים: פעילי מפלגות השמאל מתאחדים

פנחס וולף

10.1.2013 / 17:25

פעילים ממפלגות העבודה, התנועה ומרצ וכן פעילי שמאל נוספים החליטו להקים מטה שטח משותף ולהשיק קמפין שכותרתו "ביבי מת שלא תצביעו". המטרה: לעודד הצבעה ל"מפלגות הגוש"

פעילי השטח יצליחו היכן שראשי מפלגות השמאל-מרכז נכשלו? אחרי ששלי יחימוביץ', ציפי לבני ויאיר לפיד לא הצליחו לגבש ביניהם חזית אחידה, לוואלה! חדשות נודע כי פעילים ממפלגות העבודה, התנועה ומרצ וכן פעילי שמאל נוספים החליטו לשתף פעולה בשטח ולהשיק קמפיין משותף לקראת הבחירות. שיתוף הפעולה אינו על דעת ראשי המפלגות. מקימי המטה המשותף הם תומר מינץ, מנהל מטה צעירים ב"תנועה", רמי הוד מהעבודה, דניאל צרפתי ממרצ והפעילה החברתית ויקי אידזינסקי.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקמפיין החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

פעילי המפלגות ששותפים במטה צפויים לרכז את פעילותם בתל-אביב ובערים מעורבות שמתגוררים בהן יהודים וערבים. תחת הכותרת "ביבי מת שלא תצביעו", הפעילים ינסו לשכנע בוחרים פוטנצאליים להצביע עבור אחת מ"מפלגות הגוש", על פי הגדרתם, במטרה להעלות את אחוזי ההצבעה בבחירות.

מחר יחלקו הפעילים חומרי הסברה בתל-אביב, עיר ששיעור ההצבעה בה בבחירות 2009 היה 56%. בשבת הם צפויים להגיע לעכו ולערים מעורבות נוספות, שאחוז ההצבעה בהן עמד על כ-50%, מלווים בפעילים מקומיים, כדי לשוחח עם תושבים ולבקש מהם לבוא להצביע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא הצליחו להגיע להסכמות. לבני, לפיד ויחימוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הקמנו את המטה מתוך תחושה משותפת של פעילים ממפלגות שונות שהבחירות רחוקות מלהיות גמורות", אמר רמי הוד ממפלגת העבודה. "הפער בין הגושים עומד היום על כעשרה מנדטים, ואחוז הצבעה גבוה יכול לשנות את התמונה ולהביא להחלפת השלטון. כולנו פעילים בקמפיינים של מפלגות הגוש, אבל חושבים שכדי לנצח עלינו לצאת במסר מאוחד של תקווה שפונה לכל אותם אזרחים מיואשים שאינם מתכוונים להצביע. אנחנו לא מתעסקים בשאלה מי הסכים עם מי ומי לא. אין לנו עניין בחשבונאות".

הפעילה החברתית ויקי אידזינסקי אמרה כי, "בשבת נצא לעכו ולערים מעורבות נוספות כדי לומר לתושבים יהודים וערבים שמי שלא מצביע - כאילו הצביע לביבי. אם כל אותם האזרחים שיצאו לרחובות בקיץ 2011 ותמכו במחאה החברתית יבואו להצביע, נוכל להקים גוש חוסם לנתניהו ולהקים ממשלה של צדק חברתי, שלום ודמוקרטיה".

לקריאה נוספת:
יחימוביץ' ולפיד על האיחוד: "לבני שיקרה, היינו תפאורה"
סקר: מצביעי השמאל מאשימים את לבני בכישלון האיחוד
אחרי ההכפשות: לבני מנסה להרגיע את הרוחות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully