וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות יוצאות לדרך: הדיפלומטים מתחילים להצביע

טל שלו

9.1.2013 / 22:30

4,260 נציגי ישראל בחו"ל יוכלו לממש את זכות הצבעתם ב-95 הקלפיות המוצבות בנציגויות. ראשוני המצביעים יהיו בניו זילנד, וההצבעה ברחבי העולם תימשך לאורך כל יום חמישי

ההצבעה לכנסת מתחילה: יותר מארבעת אלפים שליחים של ישראל בעולם יוכלו החל מהלילה (חמישי) לממש את זכות ההצבעה שלהם ב-95 הקלפיות המפוזרות בנציגויות ישראל. ראשוני המצביעים יהיו בשגרירות ישראל בוולינגטון, בירת ניו זילנד, והם יוכלו להצביע החל מ-9:00 בבוקר שעונם - 23:00 שעון ישראל. ההצבעה ברחבי העולם תימשך מחר כל היום (סך הכל 31 שעות) ותסתיים ביום שישי ב-6:00 בבוקר (שעון ישראל) בקונסוליה הישראלית בלוס אנג'לס. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, יגיע מחר לחדר המצב במשרד החוץ כדי להתעדכן בהליך ההצבעה.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

פתקי הצבעה עם כל האותיות בקלפי צבאית. רויטרס
הקלפי הגדולה ביותר היא בניו יורק/רויטרס

4,260 נציגים רשמיים של ישראל בחו"ל - בהם דיפלומטים אנשי משרד החוץ, שליחי צה"ל, הסוכנות היהודית והקק"ל ובני משפחותיהם שהם בעלי זכות הצבעה - יוכלו להגיע לנציגויות ולשלשל את פתק הצבעה שלהם לתוך הקלפי. הקלפי הגדולה ביותר היא בניו יורק, שם יש כ-600 בעלי זכות הצבעה שיוכלו להגיע לקונסוליה הישראלית. נוסף על כך, יוצבו בארצות הברית עוד תשע קלפיות. הבוחרים יצביעו במעטפות כפולות, בדומה לחיילי צה"ל, ובימים הקרובים יועברו הקלפיות החתומות באמצעות דואר דיפלומטי במטוסים לישראל. הפתקים ייספרו ביום הבחירות באתר הספירה של ועדת הבחירות המרכזית.

ההיערכות להצבעה הדיפלומטית החלה כבר לפני מספר חודשים בהכנת רשימות הבוחרים הזכאים בתיאום עם נציבות שירות המדינה וועדת הבחירות המרכזית. לדברי סמנכ"ל מינהל במשרד החוץ, יוסי רגב, בכל קלפי הוכשרו נציגים מיוחדים לעמוד בראשות ועדת הקלפי, ובמטה משרד החוץ בירושלים יעקבו אחר ההצבעה באמצעות תוכנה מיוחדת שפותחה לצורך הבחירות.

"באופן מסורתי יש אחוזי הצבעה די גבוהים", אמר רגב לוואלה! חדשות. "אלה אזרחים שבדרך כלל אכפת להם לממש את זכותם האזרחית. יש לזה גם היבט מאוד יפה מבחינת המסר הדמוקרטי של ישראל ברחבי העולם. אנחנו מסבירים את הדמוקרטיה - שכולם מצביעים ומשתתפים, וזה דבר יפה שישראל יכולה להפיץ כך את הפעילות הדמוקרטית".

"לאפשר גם לדיילי אוויר להצביע"

במקביל, התנועה למען איכות השלטון פנתה היום לוועדת הבחירות המרכזית ולחברת אל על בנוגע לחובה לאפשר לכלל עובדיה - כולל דיילי צוות האוויר - הרוצים זאת לממש את זכותם הדמוקרטית להצביע בבחירות. בפנייה נכתב כי ממידע שהגיע לתנועה עולה חשש לפגיעה בזכות ההצבעה של דיילי האוויר, המשובצים לטיסות הממריאות טרם פתיחת הקלפיות, ואשר נוחתות בחזרה לאחר סגירתן של הקלפיות.

התנועה טוענת כי "שיבוץ דיילי אוויר ישראליים המבקשים להצביע ביום הבחירות, למשמרות שאינן מאפשרות להם לממש את זכותם להצביע בבחירות לכנסת, עומדת בניגוד לחוק היסוד והנחיות וועדת הבחירות המרכזית שהוצאו מכוחו".

כותרות נוספות בוואלה! בחירות:
לפיד מתחייב: "בלי שוויון בנטל - לא נשב בממשלה"
ניצבת בתשדיר הגיור: "ש"ס ניצלה אותי"
הליכוד טרם פרסם מצע: "איננו רואים חשיבות לעניין"

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2013

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully