וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הסערה: הפסקות חשמל ברחבי הארץ

הרוחות העזות שגרמו לחוטי חשמל להיקרע ולעצים לקרוס, הובילו לשיבושים בחשמל מחיפה ועד ירושלים. מחברת החשמל נמסר הערב כי נשבר שיא כל הזמנים בצריכה בחורף

צילום: אדריאן הרבשטיין, שגב דהן, מור שאולי, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

מזג האוויר הסוער המשיך גם היום (רביעי) לגרום לשיבושים ברחבי הארץ. הפסקות חשמל נקודתיות הורגשו ברחבי הארץ, בעיקר בעקבות הרוחות העזות שקורעות חוטי חשמל, עצים שקורסים על הרשתות, חפצים שעפים או הצפות. תקלות מועטות קיימות בחיפה, נתניה, זיכרון יעקב, חדרה, ירושלים וראשון לציון.

מחברת החשמל נמסר כי החברה מצליחה לספק חשמל סדיר ל-99% מתושבי ישראל. כמו כן נמסר כי 1,000 עובדים נמצאים בכל הארץ כדי לתת מענה מידי עד כמה שאפשר בתיקון התקלות. עוד נמסר כי נשבר שיא כל הזמנים בצריכת החשמל בחורף. בשעה 18:46 נרשמה צריכה של 11,240 מגה וואט לעומת השיא הקודם שנקבע בחורף השנה שעברה ועמד על 11,900 מגה וואט. שיא הביקוש בקיץ גבוה יותר והוא הגיע במהלך הקיץ הנוכחי ל-11,900 מגה וואט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפתיתים הלבנים בקשת שברמת הגולן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מלבד השיבושים בחשמל, נרשמים שיבושים במקומות נוספים ברחבי הארץ. מאגף התנועה במשטרה נמסר כי בשל תנאי מזג האוויר כביש 99 שבצפון נסגר לתנועה ממסעדה עד סער, כביש 98 נסגר מבשן לכיוון צפון וכן נסגרו כביש 90 סמוך לבית שאן וכביש 804 בנחל חילזון. בדרום נסגר לתנועה כביש 90 באזור עין גדי ומלונות ים המלח וכביש 234 בגשר צאלים.

מוקדם יותר חולצו תינוק ושני מבוגרים שנלכדו בג'יפ שנסחף באזור נחל בית זית. בנוסף, בשל סופת שלגים שהשתוללה בצפת נסגר הכביש שבין טבריה לעין זיתים. על שאר הכבישים בכל רחבי המחוז הצפוני הצטבר קרח והמשטרה ביקשה מהנהגים לנהוג בזהירות רבה במזג האוויר הסוער.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מלבד זאת, תנועת הרכבות ברחבי הארץ הואטה וישנם עיכובים בשל תנאי מזג האוויר הקשים והזהירות המוגברת שנהגי הקטרים נאלצים לנקוט בה. מוקדם יותר היום היו שיבושים בקו תל אביב חיפה לשני הכיוונים בשל עץ שנפל אחר הצהריים סמוך לתחנת הרכבת הצפונית בנתניה. העץ פונה מהמסילה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השלג שהחל לרדת בבירה המשיך גם הערב והוא צפוי לרדת עד מחר אחר הצהריים ולהערם לגובה של 10-30 סנטימטרים. מפלסות השלג, מפזרי המלח והטרקטורים יעבדו בזמן זה במלוא המרץ וידאגו לפנות קודם כל את הצירים האדומים המובילים לבתי חולים, כבישים וצמתים ראשיים. הטמפרטורות ימשיכו לרדת ויגיעו למינוס מעלה לקראת מחר בבוקר.

חברת אגד הודיעה כי בעקבות השלג בירושלים ניתן יהיה לנסוע הערב בכל קווי החברה והרכבת הקלה ללא תשלום. במשרד התחבורה בודקים את האפשרות להמשיך את ההטבה גם ליום חמישי במידה והשלג ימשיך לרדת. אם יוכרז על מצב חירום תפעיל אגד מתכונת מצומצמת של קווים, שתאפשר גישה אל המרכזים הרפואיים ואל שכונות העיר. במסגרת מתכונת זו יבוטלו קווים והשירות יופעל באופן חלקי, בהתאם לפינוי הצירים, שמבוצע על ידי עיריית ירושלים.

בצהריים ירד שלג קל על פסגות הכרמל, וברכס הכרמל. השלג נמס בהגיעו לקרקע. קודם לכן ירד ברד כבד על רכס הכרמל, ובשל כך המשטרה סגרה לתנועה את הכביש המוביל מאוניברסיטת חיפה לעוספייה. שלג ירד גם בהר יונה שבנצרת עילית וכן בהרי בנימין והשומרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ירושלים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוניברסיטת חיפה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיקון התקלות על ידי צוותי חברת חשמל/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully