וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצבת בתשדיר ש"ס: "נוצלתי, לא ידעתי שזה גזעני"

יהושע בריינר

9.1.2013 / 18:28

יאנה עיברי, המגלמת בת משפחה של הכלה יוצאת חבר העמים בתשדיר הגיור, התבקשה להחליף ניצבת שלא הגיעה לצילומים. לוואלה! חדשות היא סיפרה: "לא ידעתי מהי מהות הסרטון"

מתוך שידורי התעמולה

תשדיר התעמולה "מחייגים כוכבית גיור ומקבלים אישור" של ש"ס לא ישודר יותר אמנם החל ממחר (חמישי), אך ממשיך לעורר תגובות נזעמות. אחת מהן היא של ניצבת שהשתתפה בתשדיר מבלי לדעת, לטענתה, מהו המסר שהוא אמור להעביר. יאנה עיברי (32), שמגלמת בתשדיר בת משפחה של הכלה יוצאת מדינות חבר העמים, גם זועמת על כך שלא טושטשו פניה בתשדיר.

עיברי (32) שימשה עד לפני שבוע כתחקירנית במטה הבחירות של ש"ס. לאחר שאחת הניצבות שהוזמנו לא הגיעה לצילומים של תשדירי התעמולה, היא התבקשה להחליפה, אולם הובטח לה כי פרצופה יטושטש. אלא שאמש, עם תחילת תשדירי תעמולת הבחירות, היא גילתה כי בש"ס לא עמדו בהבטחה ופרצופה מופיע לצד הכלה בתשדיר שעורר סערה ציבורית.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיברי בתשדיר הגיור של ש"ס/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ביקשו ממני לשמש כניצבת למשך חמש דקות. אמרו לי שצריכים רק גוף של אדם ולא מעבר. לא קראתי את התסריט, והבטיחו לי באופן מפורש שהפרצוף שלי יטושטש ולא יופיע", סיפרה עיברי לוואלה! חדשות. "כמי שעבדה במטה, אני יודעת שכל מי שצולם הוחתם על טופס הסכמה, אבל אני לא חתמתי מעולם. כשראיתי את הסרטון אתמול, הייתי בהלם והרגשתי מרומה".

עיברי הוסיפה: "אם הייתי יודעת שזה מהות הסרטון, לא הייתי מסכימה להשתתף בו. הוא מאוד גזעני, ואת ההשפלה שעוברת כל רוסייה ברבנות הראשית אני בעצמי עברתי כשהתחתנתי. פשוט ניצלו את העובדה שהייתה רוסייה בצוות ואמרו 'יאללה, תעמדי'. רואים שזה נעשה בחטף, מכיוון שאני מופיעה שם בחצאית מיני כי ככה התלבשתי באותו היום לעבודה".

למרות הסערה הציבורית, עיברי טוענת כי התגובות הציבוריות מוגזמות. לדבריה, "הסרטון לא מציג שום דבר חדש. זו גזענות שקיימת בכל המגזרים וההתלהמות סביב הסרטון מוגזמת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רואים שזה נעשה בחטף, מכיוון שאני מופיעה שם בחצאית מיני". עיברי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממטה הבחירות של ש"ס נמסר בתגובה כי "הניצבת עבדה בקמפיין הבחירות של המפלגה וקיבלה על כך תשלום. היא שימשה כניצבת בהסכמתה המלאה, ואנשים רבים היו עדים לכך. אנו לומדים על פנייתה אך ורק מהתקשורת. עם זאת, בעקבות הפנייה נבחן את הנושא".

ש"ס התחייבה אחר הצהרים בפני יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, כי תשדיר התעמולה מעורר המחלוקת ישודר הערב בפעם האחרונה. בעקבות זאת החליט רובינשטיין לדחות את הבקשות שהוגשו לוועדת הבחירות להורות על הסרת התשדיר. בהחלטתו כתב שופט העליון: "סברתי כשלעצמי, כי אכן תיתכן תחושה של פגיעה מכלילה, שראוי להימנע ממנה ככל הניתן. בעקבות פנייתי הסכימה רשימת ש"ס מדרכי שלום להוריד תשדיר זה משידוריה לאחר שידור היום שבו כבר הוכנס לרצף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully