וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעמולת הגיור ממשיכה לעורר סערה: "בש"ס משקרים"

גורמים ציבוריים תקפו את התשדיר המציג את העולים כלא-יהודים. אמסלם: "הרב עובדיה הכשיר בעצמו אלפי גיורים צבאיים". הרב קריב: "זו ש"ס שמסכנת את אופייה היהודי של ישראל"

מתוך שידורי התעמולה

יום לאחר ששודר לראשונה במסגרת תעמולת הבחירות, תשדיר "כוכבית גיור" של ש"ס ממשיך לעורר סערה. לאחר שאתמול הודיעו מספר חברי כנסת כי יפנו לוועדת הבחירות במטרה למנוע את המשך שידור הסרטון ה"גזעני", לדבריהם, היום (רביעי) המשיכו לזרום גינויים מהמערכת הפוליטית והציבורית. יו"ר מפלגת התנועה ציפי לבני, הודיעה כי התשדיר "מקומם", והזכירה כי "כ-300 אלף עולים שחיים איתנו, משרתים, עובדים ותורמים לחברה נאלצים לעבור הליכי גיור קשים, למרות שגם על פי ההלכה - אפשר אחרת".

חבר הכנסת הרב חיים אמסלם, שאחד מעקרונות מצע מפלגתו קורא לפתרון בעיות הגיור - בדגש על חיילי צה"ל - תקף גם הוא את מפלגתו הקודמת ש"ס. "הקמפיין נגד המתגיירים הוא גזעני ומהווה המשך ישיר לקמפיין העדתי המכוער והמפלג שלהם. במקום לסייע לעולים צאצאי יהודים מ'זרע ישראל' לשוב לכור מחצבתם ולהחזירם לעם ישראל, בש"ס מעדיפים לדחות את מי שקשר את גורלו בגורל עם ישראל ופעמים רבות גם מוסר את נפשו בצה"ל". אמסלם הדגיש כי מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, "הכשיר רק לפני זמן קצר, בצדק, את גיורם של אלפי חיילים שגוירו על ידי הרבנות הראשית".

הרב שי פירון, מספר 2 ברשימת "יש עתיד", גם הוא כינה את התשדיר כ"ביטוי ליהדות חשוכה, גזענית, פוגענית ופולשנית". פירון טען כי "אחרי שניסו לקושש קולות בעזרת חילוצו של השד העדתי ונכשלו, החליטו בש"ס להתעמר בציבור העולים. היהדות של ש"ס אינה היהדות שלנו. מי שמוכן להרוויח עוד קול וחצי במחיר השפלתם של יהודים כשרים ונאמנים, ראוי להוקעה ציבורית רחבה".

"בתורה מצוין עשרות פעמים כי אסור לזלזל בגר"

גם נציגי זרמי היהדות הלא-אורתודוקסים תקפו את התשדיר, בו מגלה חתן מתחת לחופה כי כלתו - שהינה בעלת מבטא רוסי - אינה יהודייה, אך הנושא נפתר "על המקום", בדמות תעודת גיור שמגיעה בפקס היישר אל מתחת לחופה.

הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית, האשים את תנועת ש"ס כי "חטאה אתמול הן בשנאת הגר, חטא חמור ומגונה, והן באמירת שקרים והפצת בדותות, חטא קשה לא פחות. במדינת ישראל לא מתקיימים גיורים באמצעות הפקס, אלא בדיוק להיפך. בחסות שליחיה של ש"ס בממסד הרבני הפך הגיור בישראל לשדה מוקשים, המונע ממאות אלפי עולים להשלים את מסעם אל עבר היהדות". קריב, המוצב במקום ה-27 ברשימת העבודה, אמר כי "תשדיר השנאה וההסתה הוכיח כי תנועת ש"ס מסכנת את אופייה היהודי של מדינת ישראל, את החזון הציוני של קיבוץ הגלויות ואת הניסיון לחבר יחד את כל שבטי ישראל, במתינות ונועם הליכות. מהרב עובדיה יוסף והרב עמאר ועד אחרון הפעילים, צריכה תנועת ש"ס להתבייש ולהרכין ראש, לאחר שהוכיחה, פעם נוספת, עד כמה היא רחוקה מרוחה האמיתית של מסורת ישראל".

כל העדכונים, הדיווחים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נישואי התערובת והגיורים הפיקטיביים יכולים להוביל להתבוללות ואיבוד זהותה היהודית של המדינה". תשדיר ש"ס/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב שאול פרבר, יו"ר מכון עתים המעניק סיוע והכוונה לאנשים הנתקלים בקשיים מול שירותי הדת, גינה את הקמפיין אשר עושה לדבריו שימוש ציני במערך הגיור של המדינה. "הרב הראשי לישראל החתום על כל אישורי הגיור במדינת ישראל, מאפשר למפלגה שהוא משתייך אליה לזלזל באנשים שעברו גיור ממלכתי ובאנשים שנמצאים בתהליך גיור ונתקלים בסבך בירוקרטי בלתי נסבל". הרב פרבר הוסיף כי המכון שהוא עומד בראשו תבע את הרבנות בבג"ץ לפני כשנתיים ולאחר משא ומתן אישר הרב עובדיה את כל הגיורים. למרבה האירוניה, מציין פרבר, כעת הוא מטיל שוב ספק בגיורים שהוא עצמו אישר אותם. "כרב אורתודוקסי אני מזכיר שמצוין למעלה מ-36 פעמים בתורה את האיסור לזלזל בגר ולצערי ש"ס עוברים בנושא הטיפול בגיור על חוקי התורה. אנו קוראים לרב עובדיה יוסף לבטל את הקמפיין הזה מיד".

עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית, מסר כי "הקמפיין הגזעני שהציגה ש"ס מראה בצורה הברורה ביותר את מה שהמילים היפות מנסות להסתיר - ש"ס היא מפלגה מדירה את כל מי שאינו גבר חרדי. המחאה אינה צריכה להתמקד בהורדת הקמפיין, אלא בהדרת הפתק של ש"ס מהקלפי".

במטה ההסברה של ש"ס, מנגד, דחו אמש את הטענות וציינו כי "בתשדיר לא נאמרה מילה רעה על איש". עוד נמסר כי "נישואי התערובת והגיורים הפיקטיביים יכולים להוביל להתבוללות ואיבוד זהותה היהודית של המדינה. מדינה שנאבקת בהתבוללות בחו"ל לא יכולה לאפשר בתוכה התבוללות. התשדיר נועד להמחיש את הקלות הבלתי נסבלת שבה ניתן לבצע נישואי תערובת בחסות החוק שניסה לקדם ליברמן, ממנהיגי הליכוד-ביתנו. לאור התגובות החיוביות שמתקבלות בקרב מצביעי ליכוד לשעבר, אנו מתכוונים להמשיך ולשדר את התשדיר גם מחר. תשדיר זה נועד גם להמחיש את הסכנה מהיווצרותה של קואליציית ליכוד-ביתנו-לפיד-לבני, בסגנון קואליציית ליכוד-לפיד 2003, שתוביל כמו אז לפגיעה בזהותה היהודית של המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully