וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לפסול תשדיר ש"ס נגד גיור: "גזעני כלפי העולים"

ח"כ אבסדזה פנתה לוועדת הבחירות כדי שתוריד את התשדיר, בו חתן מגלה בעת החופה כי כלתו מקבלת את תעודת הגיור בפקס: "מציג את ציבור העולים באור נלעג". ש"ס: "ישודר גם מחר"

תעמולת הבחירות החלה הערב (שלישי) – ומיד גררה תגובות נזעמות. את האש ספג תשדיר של תנועת ש"ס המתמקד בתהליכי גיור "מקלים" להם עשויים לכאורה לזכות עולים ממדינות חבר העמים, במידה שתוקם ממשלה ללא נציגות חרדית. התשדיר, הנקרא "מחייגים 'כוכבית גיור' ומקבלים אישור", מציג חתן וכלה העומדים מתחת לחופה וביניהם מכונת פקס, שנשלחה, על פי הכלה, כמתנת חתונה מאת "ביתנו". במהלך הטקס מגלה החתן כי אשתו המיועדת אינה יהודייה, אך הנושא נפתר "על המקום", בדמות תעודת גיור שמגיעה בפקס היישר אל מתחת לחופה. הכלה, כמובן, בעלת מבטא רוסי.

בעקבות התשדיר הגישה הערב חברת הכנסת נינו אבסדזה, ראש מטה העולים במפלגת העבודה, בקשה לוועדת הבחירות לפסול אותו משידור. "התשדיר של ש"ס הוא גזעני ומציג את ציבור העולים באור מגוחך ונלעג", אמרה אבסדזה. "קשה להאמין שבישראל 2013 מציגים באור פשטני נושא כה כאוב ומורכב ונותנים במה, על חשבון משלם המיסים, לכאלו דעות חשוכות. מפלגת העבודה תומכת בנישואים אזרחיים ובזכותו הדמוקרטית של כל אזרח בישראל להינשא במדינתו ומגנה בכל תוקף את הסרטון, ולכן גם כתבתי תלונה לוועדת בבחירות המרכזית במטרה שיפסלו את הסרטון לאלתר". ח"כ אבסדזה, המשמשת גם כראש מטה הקהילה הגאה בעבודה, תקיים ביומיים הקרובים אירועים העוסקים בשוויון זכויות לאנשי הקהילה.

צפו בתשדיר ש"ס

גם חבר הכנסת יובל צלנר (קדימה) הביע "זעזוע עמוק מתשדיר הבחירות הגזעני שמציגה ש"ס כלפי ציבור העולים מחבר העמים". הוא ציין כי התשדיר הינו "גזעני, פוגע ומעליב כנגד ציבור העולים, שתרומתו לחברה הישראלית עולה מעל ומעבר להיותו ציבור משכיל, יצרני, עובד, משלם מיסים ונושא בחלק מהותי בנטל הביטחוני". צלנר הודיע כי יפנה גם הוא לוועדת הבחירות בנושא. מספר 9 ברשימת יש עתיד, יואל רזבוזוב, הגיב גם הוא ל"קמפיין השנאה הגזעני", ותקף את ש"ס בחזרה על כי "בצורה קבועה גוזלת את כספי מעמד הביניים לטובת מגזר צר, שלא משרת בצבא ולא לוקח חלק בנטל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נישואי התערובת יכולים להוביל להתבוללות ואיבוד זהותה היהודית של המדינה". מתוך הסרטון של ש"ס/מערכת וואלה!, צילום מסך

במטה ההסברה של ש"ס, מנגד, דחו את הטענות וציינו כי "בתשדיר לא נאמרה מילה רעה על איש". עוד נמסר כי "נישואי התערובת והגיורים הפיקטיביים יכולים להוביל להתבוללות ואיבוד זהותה היהודית של המדינה. מדינה שנאבקת בהתבוללות בחו"ל לא יכולה לאפשר בתוכה התבוללות. התשדיר נועד להמחיש את הקלות הבלתי נסבלת שבה ניתן לבצע נישואי תערובת בחסות החוק שניסה לקדם ליברמן, ממנהיגי הליכוד-ביתנו. לאור התגובות החיוביות שמתקבלות בקרב מצביעי ליכוד לשעבר, אנו מתכוונים להמשיך ולשדר את התשדיר גם מחר. תשדיר זה נועד גם להמחיש את הסכנה מהיווצרותה של קואליציית ליכוד-ביתנו-לפיד-לבני, בסגנון קואליציית ליכוד-לפיד 2003, שתוביל כמו אז לפגיעה בזהותה היהודית של המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully