וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בחירות" באוניברסיטת תל אביב: ניצחון למרצ ולשמאל

8.1.2013 / 20:29

במדגם שנערך בקמפוס התל אביבי זכתה מרצ במקום הראשון עם 21% מהקולות והעבודה מיד אחריה, כשכמעט את כל שאר המקומות ממלאות מפלגות אחרות מהגוש. הליכוד רק במקום השביעי

מרצ ממשיכה להצליח בקמפוסים: במדגם שקיימה היום (שלישי) אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, בו השתתפו כ-4,000 סטודנטים, זכתה המפלגה במקום הראשון עם כ-21.3% מהקולות. מיד אחריה עומדת מפלגת העבודה שקיבלה 19.6% מהקולות ומפלגת יש עתיד עם 14.6%.

הנציגות הראשונה לגוש הימין נמצאת במקום הרביעי - הבית היהודי של נפתלי בנט אשר זוכה ל-8% בקרב הסטודנטים התל אביביים. מפלגת התנועה של ציפי לבני עומדת על 7.4% וחד"ש עם 7.2%. הסטודנטים בחרו את מפלגת השלטון הליכוד-ביתנו רק במקום השביעי, עם 7%. ארץ חדשה, מפלגתו של אלדד יניב הזוכה להצלחה שקטה אצל צעירים, עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 4.4%, ואת הרכב ה"כנסת" סוגרת עלה ירוק-הרשימה הליברלית עם 3%.

לפי תוצאות אלו, זוכות מפלגות הימין בקמפוס התל אביבי ל-15% - נתון השווה ערך ל-18 מנדטים, מרחק רב ממצב הסקרים העדכני לכנסת הבאה. יתר המפלגות לא עברו את אחוז החסימה, בהן ש"ס ויהדות התורה - אשר לא זוכות לייצוג אצל מצביעי הסטודנטים בתל אביב, וגם המפלגות הערביות בל"ד ורע"מ-תע"ל.

כל הדיווחים, הסקרים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסטודנטים ממתינים להצביע בבניין נפתלי באוניברסיטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המדגם נערך במסגרת אירועי "יום הבוחר" שערכה אגודת הסטודנטים באוניברסיטה, שכלל גם יריד בחירות בהשתתפות נציגי המפלגות המתמודדות. למרות מזג האוויר הסוער, הגיעו חברי כנסת ומתמודדים מהמפלגות השונות וקיימו דיונים עם הסטודנטים במסגרת "קפה פוליטי" בקפיטריות השונות הפזורות בקמפוס וניסו להשפיע על הצבעתם במדגם ובבחירות הכלליות בעוד שבועיים.

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, מסרה בתגובה: "אני מאושרת מהבעת האמון של הסטודנטים במרצ. התוצאות לא הפתיעו אותנו. אנחנו זוכים להצלחה עצומה במדגמי הבחירות באוניברסיטאות ובתיכונים ברחבי הארץ". גלאון הוסיפה כי "הנתונים מעידים שהצעירים רוצים שמאל גדול".

יו"ר האגודה, גלעד ארדיטי, אמר עם פרסום התוצאות כי "כבכל מערכת בחירות, נושאות המפלגות את הבשורות שאמורות לשפר את חיינו, האזרחים, בארבע השנים הקרובות. לכן, הבחירות לכנסת הן דרך מרכזית וחשובה, המהווה את הזכות והחובה של כל אזרח בישראל. אגודת הסטודנטים שמה לה בעדיפות עליונה לעודד את הסטודנטים באוניברסיטה למלא את זכותם וחובתם הפוליטית בבחירות הקרובות. אנחנו בטוחים שאירועי הבחירות בחודשים האחרונים והמדגם שנערך בקמפוס, יגרום לסטודנטים לממש את זכותם ולהצביע בעוד כשבועיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

השמאל כובש את הקמפוסים

בשבועות האחרונים נערכו מספר מדגמי בחירות באוניברסיטאות השונות, בהם השתתפו אלפי סטודנטים. כך למשל, באוניברסיטת בר אילן, שם ערכה אגודת הסטודנטים מדגם לפני כשבוע, זכתה מפלגת הבית היהודי ל-28 מנדטים. למרות שלמקום השני הגיעה רשימת הליכוד ביתנו עם 18 מנדטים, מהתוצאות ניתן ללמוד כי מפלגות המרכז-שמאל הצליחו לייצר גוש משמעותי. למקום השלישי של הסטודנטים הגיעה "יש עתיד" עם 13 מנדטים, ואחריה הפתיעה מרצ עם 11. העבודה זכתה לעשרה מנדטים בלבד.

מרצ זכתה למקום מכובד גם בקרב הסטודנטים שהצביעו במדגם של האוניברסיטה העברית, כאשר גרפה 22% מהקולות. בבחירות הדמה שקיימה לפני כשבוע אגודת הסטודנטים באוניברסיטה הירושלמית זכתה מפלגת העבודה במקום הראשון עם 28.5% מקולות הבוחרים. מפלגת הבית היהודי הגיעה למקום השלישי עם 16.4% מהקולות, הליכוד ביתנו עם 8.3%, "יש עתיד" עם 6.6% ו"התנועה" עם 4.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully