וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע רוככו תשדירי הבחירות של עם שלם נגד ש"ס?

8.1.2013 / 17:31

רגע לפני תחילת תעמולת הבחירות בערוצי הטלוויזיה, החליטו במפלגתו של חיים אמסלם להציג גרסה מעודנת של התשדירים - במקום אנשים שפיהם נסתם על ידי ש"ס, יופיע הרמב"ם

צילום: יח"צ, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו בתשדיר המקורי של עם שלם)

הערב (שלישי) ישודרו לראשונה תשדירי הבחירות של המפלגות המתמודדות לכנסת ה-19. רגע לפני שהם עולים לאוויר מתברר כי מפלגת עם שלם, בראשות הרב חיים אמסלם, ריככה את התשדירים אשר התכוונה להעלות היום לשידור, שבמקור תקפו את מפלגת האם של אמסלם, ש"ס.

בקמפיין הראשוני, שהגיע לידי וואלה! חדשות, נראות מספר נראות דמויות כאשר פיהן חסום בנייר דבק. ברקע נשמע אמסלם אומר, "העסקונה הש"סניקית סותמת לכולנו את הפה, אל תדבר, אל תשאל שאלות, תעשה מה אומרים לך". תשדירים אלו עסקו בנושאים העיקרים בהם עוסק אמסלם - חקיקת חוק לימודי הליבה, גיוס חרדים לצבא ויציאה לשוק העבודה. בסוף הסרטונים אומר אמסלם "אני הולך לפתוח ובגדול", והדמויות מוצגות כאשר הן מסירות את נייר הדבק.

סרטון הבחירות של עם שלם.
מתוך סרטון עם שלם הקודם

לעומת התשדיר המקורי, בסרטון שישודר היום נראית תמונתו של הרמב"ם עם ציטוט מפיו המכנה את מי שלומד תורה בלי עבודה ופרנסה כמי ש"מבזה את התורה". גם בתשדיר זה מדבר אמסלם על סתימת הפיות של "העסקונה של ש"ס", כהגדרתו, מסביר על חשיבות העבודה ותוקף את מדיניות הצדקה שמשמרת את העוני במקום לימוד מקצוע. לאחר מכן חוזרת התמונה של הרמב"ם, עם הסיסמה "הרמב"ם היה מצביע אמסלם".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

גורם בעם שלם מסביר כי במפלגה החליטו לצרף את הרמב"ם, שנחשב לאחד מגדולי ישראל, כדי להעביר את המסר לציבור הדתי כי זוהי דרכה של היהדות האמיתית. לדבריו, המטרה הייתה לחדד את המסר ולא לרכך אותו. התשדירים הקודמים נמצאים גם הם בארסנל המפלגה, וההחלטה באם להשתמש בהם ומתי, תתקבל על פי ההתפתחויות. במפלגה טוענים כי לא הייתה שום מטרה לרכך את הביקורת על ש"ס.

עם זאת, על פי גורם נוסף - נראה כי התשדיר החדש מכוון לציבור הדתי לאומי, לאור לאור זליגת הקולות האחרונה מהבית היהודי לעם שלם. בסקר וואלה! חדשות שפורסם הבוקר, עברה עם שלם את אחוז החסימה וזכתה לשני מנדטים, על חשבון מפלגתו של נפתלי בנט שירדה ל-13 מנדטים בלבד. "מדובר במערכת מאוד דינמית ומפלגת עם שלם פונה לקהלי יעד מגוונים", אומר הגורם. "התשדיר הזה מכוון לכולם ולא מתמקד בציבור אחד. בהמשך לפי הצורך נעלה גם את הסרטונים הראשוניים".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully