וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההכפשות: לבני מנסה להרגיע את הרוחות

פנחס וולף

8.1.2013 / 12:55

למרות חילופי העלבונות בינה לבין מפלגות העבודה ו"יש עתיד", יו"ר "התנועה" שבה על קריאתה ליצירת חזית משותפת מול נתניהו. איתן כבל: "שלטון לא מחליפים בספינים"

לבני מנמיכה את הטונים: אחרי חילופי ההכפשות והעלבונות בין "התנועה" לבין מפלגות העבודה ו"יש עתיד", ציפי לבני חידשה היום (שלישי) את קריאתה לתיאום עמדות בין מפלגות השמאל-מרכז. במסיבת עיתונאים במטה "התנועה" בתל-אביב אמרה לבני כי התכנית שהעלתה בפגישה עם שלי יחימוביץ' ויאיר לפיד בעינה עומדת.

"אני מאמינה בשקיפות וחושבת שזכותו של הציבור לדעת את האמת ולדעת מה סדר היום - מה נכון ומה ההצעה והתכנית שהצעתי לשלי ויאיר, תכנית שאני שמה אותה מחדש כאן על השולחן בגלוי כדי שלא יהיו אי הבנות", הצהירה לבני. "אני מאמינה שמול הקיצוניות שמייצגת הממשלה הנוכחית, תהליכי ההקצנה של החברה בישראל ותחושת הציבור שהבחירות הוכרעו כבר – אסור לנו להרים ידיים. יש אפשרות אחרת. כדי שזה יקרה עלינו להציג חזית מתונה מול חזית הקיצוניים של נתניהו ושותפיו הקיצוניים".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

ציפי לבני ועמיר פרץ במסע"ת של התנועה ,ינואר 2013. בן קלמר
"זכות הציבור לדעת מה נכון ומה ההצעה והתכנית שהצעתי". לבני עם פרץ, היום/בן קלמר

לבני הוסיפה: "פניתי לשלי ויאיר והצגתי בפניהם את התכנית הבאה: קודם כל, ברור שאותו חלק בציבור שרוצה באותה שותפות חש מיואש, יושב על הגדר וחשוב שניתן להם תחושה של סיכוי מחודש שתהיה כאן ממשלה אחרת שמקדמת משא ומתן מדיני, שוויון בנטל ושינויים חברתיים כלכליים. הצעתי הקמת חזית אחת, שיתוף פעולה שיוביל להקמת ממשלה בראשותנו וקידום הנושאים שחשובים לנו".

לדבריה, היא הציעה לשניים "קמפיין משותף שיקרא לציבור לבחור מרכז ולא קיצוניות על מנת לעורר בציבור תקווה מחודשת. המרכז זה אנחנו. הקריאה לציבור צריכה להיות 'בואו להצביע עבור אחת המפלגות מהגוש', כאשר כל אחד מאיתנו יגיד שכל קול לאחת המפלגות שלנו זה קול נוסף לכולנו – ופחות משנה לאיזו מפלגה בדיוק. אני אומרת גם היום: חשוב שהציבור יצביע מרכז – שיצביע בעד שוויון בנטל, בעד מו"מ מדיני, בעד סדר עדיפויות אחר, ולא לקיצוניות של הממשלה הזו".

ציפי לבני במסיבת עיתונאים בתל אביב. בן קלמר
"אמליץ ביום שאחרי הבחירות על מישהו מהגוש לראשות הממשלה". לבני/בן קלמר

"התחייבתי גם בעבר, גם בפגישה עם שלי ויאיר ואני מתחייבת גם היום - אמליץ ביום שאחרי הבחירות על מישהו מהגוש לראשות הממשלה ולא על נתניהו", הצהירה יו"ר "התנועה". "אם יהיו אחוזי הצבעה גבוהים ואנשים יצאו מהבית אנחנו יכולים לנצח את הבחירות האלה. אם לא, נודיע על התנהלות משותפת ביום שאחרי. אנחנו נתחייב שלא להיות עלה תאנה בממשלה חרדית ימנית קיצונית. אני מודיעה גם היום שלא אכנס לבד לממשלת ימין קיצוני וחרדים . נפעל ביחד כדי שכל החלטה תהיה משותפת ביום שאחרי הבחירות – החשיבות של החלטה משותפת היא ביצירת כוח נגדי שלא קיים היום לנתניהו בנט ושאר שותפיו".

לדברי לבני, "יש הזדמנות היום: נתניהו וליברמן יורדים בסקרים, ואנו קבוצה שמייצגת למעלה מ 40 מנדטים ויכולים לשנות את כללי המשחק בבחירות האלה. אם נחליט ללכת לאופוזיציה, לנתניהו תהיה אופציה רעה לישראל ובעייתית גם מבחינתו – ממשלה ימנית קיצונית שתהיה רעועה ולא תחזיק מעמד. אם נחליט שביחד אנו כופים על נתניהו ממשלת חירום לאומית, זה יהיה במצב שאנו יכולים לקדם את סדרי העדיפויות של כולנו. האמירה הזאת תעניק תקווה לציבור שייצא להצביע. זו הייתה התכנית. אפשר לקבל את כולה או את חלקה. זה מה שהצגתי, וזה מה שאני חוזרת ומציגה".

היא הוסיפה, כי אין לה "שום כוונה להיכנס למשחקים פוליטיים אישיים או לעניינים בין מפלגות. אני קוראת לכל מי שישראל חשובה, לכל מי שרוצה להחליף את נתניהו - שירים את הכפפה הזאת. החלטתי לעשות זאת פומבית – הכל גלוי, הכל שקוף. יבחן הציבור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרסמו הודעה משותפת חריגה נגד לבני. יחימוביץ' ולפיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממטה ההסברה של הליכוד ביתנו נמסר בתגוגבה לדברי לבני, כי "הסכנה האמיתית לישראל זו לבני ודרך הנסיגות והויתורים שהיא וחבריה בשמאל מנסים לקדם. לבני, שגרמה לנסיגה מגוש קטיף, שהעלתה את החמאס לשלטון בעזה, שניהלה מו"מ על חלוקת ירושלים, ושבגלל מחדליה נפלו אלפי טילים על ערי ישראל, היא האחרונה שיכולה לדבר על 'תקווה'. לבני היא סכנה ודרכה תגרום הרבה 'פחד' לאזרחי ישראל".

גם מפלגת העבודה התייחסה לדברי לבני. איתן כבל, ראש צוות התגובות של המפלגה, אמר: "לצערנו, ציפי לבני עוד לא הבינה שהקרב שלנו הוא מול נתניהו והימין ולא מאבק בין מפלגות המרכז-שמאל. הציבור מאס בניסיונות לרקוד על כל החתונות ורוצה לשמוע דברים ברורים כמו אלו שאמרה יו"ר העבודה שלי יחימוביץ'. שלטון לא מחליפים בספינים אלא בהצבת אלטרנטיבה אידיאולוגית ברורה לליכוד ביתנו".

כבל הוסיף כי, "בשעה שלבני עסקה בתעלולים פוליטיים ובנסיונות לגזול קולות ממפלגות מרכז אחרות, דבר שאותו היא נוהגת לעשות שוב ושוב, אנו קיימנו כנס של מאות ליכודניקים שהודיעו על מעבר למפלגת העבודה, משום שמאסו במדיניותו הכלכלית והחברתית של נתניהו. מה שהדליפה לבני לתקשורת כתוכניתה לא הוצג מעולם בפגישה, אלא רק אחריה, כספין שנועד להסוות את התרסקות מפלגתה בסקרים. את זאת היא עושה תוך שאינה מהססת להוליך שולל ציבור אכפתי ומודאג שמתפלל לתקווה ולשינוי".

לקריאה נוספת:
יחימוביץ' ולפיד על האיחוד: "לבני שיקרה, היינו תפאורה"
לפיד על הצעת לבני: אין דבר כזה גוש חוסם נתניהו
יחימוביץ': ”ארכיב ממשלה או שאלך לאופוזיציה - אין דרך אחרת”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully