וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסידי חב"ד תקועים בקייב: "היכן נעביר את הלילה?"

7.1.2013 / 23:34

עשרות חסידי חב"ד שטסו כמדי שנה לאוקראינה להתפלל על קברו של מייסד החסידות אינם יכולים לשוב ארצה כיוון שחברת תעופה מקומית פשטה רגל. "יש פה אנטישמיות, זו שערורייה"

כ-150 חסידי חב"ד שטסו לאוקראינה כדי להתפלל על קברו של מייסד החסידות האדמו"ר הזקן, רבי שנאור זלמן מלאדי, לא ציפו שבתום סיורם במקום הם לא ימצאו דרך לחזור הביתה, לישראל. כמדי שנה, הם רכשו כרטיסי טיסה דרך חברת הנסיעות "דרך צדיקים", עלו על טיסה של חברת "אירוסוויט" ביום רביעי ונחתו בשלום בקייב. לאחר ששהו במקום עד יום ראשון, התפללו וסיירו כמתוכנן, הם עשו את דרכם על פי התוכנית לשדה התעופה בבירה קייב כדי לעלות על טיסה בחזרה לישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הודיעו לנו שהטיסה מבוטלת וביקשו שנירשם לטיסות אחרות של החברה". אבודים בקייב/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחילה, נאמר להם שיש עיכוב אבל לאחר מספר שעות הם הבינו שהטיסה בוטלה. בהמשך, התברר להם שחברת התעופה פשטה את הרגל. "הגענו לשדה כמתוכנן ואמרו לנו שיש עיכוב בטיסה. בהתחלה אמרו לנו שיש עיכוב של חצי שעה, אחר כך זה הפך לשעה וזה התעכב עוד ועוד. בשעה 02:00 לפנות בוקר הודיעו לנו שהטיסה מבוטלת וביקשו שנירשם לטיסות אחרות של החברה", שחזר משה מלאייב, תושב קריית מלאכי בן 35. "חלק מאיתנו חששו שמשהו לא בסדר ורכשו כרטיסים של חברות אחרות באופן עצמאי, כאשר הכרטיס הזול ביותר עלה 650 דולר. אחרים נרשמו לטיסות האחרות של החברה, אבל הן כמובן לא יצאו לדרך כיוון שהחברה פשטה את הרגל".

כ-70 מחברי הקבוצה נותרו בקייב והחלו לחפש לפנות בוקר מקום ללון בו. "הגענו למלון 'סיאסטה' בקייב. בהתחלה התלוננו שעשינו רעש. אפשר להבין את זה, בכל זאת הגענו הרבה אנשים ב-03:00 לפנות בוקר ובוודאי שזה יכול להפריע", הודה מלאייב. "לאחר מכן החלו כל מיני הפרעות והתנכלויות של המקומיים כלפינו. הם הפחידו והציקו לבנות שנמצאות בקבוצה והיה מאוד לא נעים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין לנו איך להסתדר ואיפה להשתכן בינתיים". בבית הכנסת באוקראינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שינה קצרה יצאה הקבוצה לחפש מקום כשר כדי לאכול את ארוחת הבוקר ואז הגיע טלפון מפתיע שבישר להם שהם לא רצויים במלון. "אנשי המלון עשו כל מה שיכלו כדי להוציא אותנו מפה. הם התקשרו אלינו והודיעו לנו שכל החדרים תפוסים ושאין לנו למה לחזור", סיפר. "כרגע אנחנו כבר כמה שעות בחוץ, מסתובבים ומחפשים פתרון ואין לנו מושג איפה אנחנו הולכים לישון הלילה".

בחברת "דרך צדיקים" מדגישים שהם עושים הכל כדי למצוא לאלה שנותרו בקייב טיסות חלופיות, אבל התשובה הזו לא מנחמת אותם. "כרגע די שכחו אותנו פה ואנחנו לא יודעים מתי זה יקרה וגם פה אין לנו איך להסתדר ואיפה להשתכן בינתיים. אחד החבר'ה שילם על המלון והבטיחו לו שהוא יקבל החזר, אבל אני לא יודע מה יהיה", הוסיף מלאייב. "מאתמול ב-03:00 לפנות בוקר אנחנו חיים על חביתה וסלט ירקות, אין לנו אפילו איפה לאכול וכרגע אין לנו פתרון איפה להעביר את הלילה. מדובר באנשים מבוגרים, צעירים, ילדים, נשים וגברים, קבוצה מגוונת של חסידי חב"ד, שפשוט לא יודעים מה לעשות ומתי יהיה לסיפור ההזוי הזה סוף. זאת שערורייה. אנחנו במדינה זרה, יש פה תקריות אנטישמיות ופשוט שכחו אותנו פה. זה הזוי ואני ממש לא מצליח להאמין שאני בסיטואציה הזו. יש לי שישה ילדים בבית ואני אפילו לא יכול להגיד להם מתי אני חוזר, זה נורא ואיום".

מחברת "דרך צדיקים" לא ניתן היה לקבל תגובה לטענות עד לסיום כתיבת הכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully