וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן ייקנס בשל היעדרות מופרזת מדיונים בכנסת

פנחס וולף

6.1.2013 / 20:15

ועדת האתיקה הכריזה על שר החוץ לשעבר כשיאן ההברזות מבית הנבחרים במושב האחרון, והטילה עליו קנס בסך 4 ימי עבודה. נימוקיו בנוגע לתפקידו המיניסטריאלי נמצאו לא מוצדקים

ח"כ ושר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן הוא שיאן ההברזות מהכנסת במושב הקיץ האחרון – כך עולה מסיכום מושב של ועדת האתיקה של הכנסת בראשות ח"כ יצחק וקנין (ש"ס). על פי דו"ח הוועדה, ליברמן נעדר מ-22 ישיבות – ארבע ישיבות מעל המותר לשר. אחריו בדירוג ההברזות ניצבים שר התחבורה ישראל כץ וחברי הכנסת חיים כץ (ליכוד) וחנא סוויד (חד"ש). עם זאת, ליברמן הוא היחיד שנקנס בשל היעדרויותיו.

כל הדיווחים, הפרשנויות והדעות - וואלה! בחירות 2013

אביגדור ליברמן. ניר לנדאו, ניר לנדאו, מערכת וואלה!
נעדר מ-22 ישיבות, ארבעה יותר מן המותר לשר בממשלה. ליברמן בכנסת/ניר לנדאו, מערכת וואלה!, ניר לנדאו

ליברמן מסר בתגובה לוועדה כי ההיעדרויות נובעות משהותו בחו"ל במסגרת ביקורים רשמיים שערך במדינות שונות. "כמייצג הרשמי של הממשלה, הוא נדרש לא פעם לנסוע לחו"ל על מנת להשתתף במפגשים רשמיים עם ראשי מדינות, שרי חוץ, חברי קונגרס, מעצבי דעת קהל ואישים רמי מעלה", נמסר מלשכתו. היעדרויות אחרות לדבריו נבעו מאירוח מוזמנים מחו"ל.

אלא שהוועדה לא קנתה את הסיבות. "בהחלטה מחודש אוקטובר 2009 בעניין היעדרויות בכנס הקיץ במושב הראשון של הכנסת ה- 18, מצאה ועדת האתיקה כי השר ליברמן נעדר משתי ישיבות מעל המותר, אך קיבלה את הסבריו כי מהות התפקיד מהווה הצדק סביר להיעדרות", נכתב בהסברי הוועדה. "בהחלטה מחודש יוני 2012 בעניין היעדרויות בכנס החורף של המושב הרביעי של הכנסת מצאה הוועדה כי רק 16 ימי היעדרות מתוך 38 נבעו משהות בחו"ל בנסיעות רשמיות, ועל אף שהוועדה לא מצאה בכך הצדק סביר להיעדרות היא החליטה להתחשב בתפקידו המיוחד כשר החוץ ולשלול ממנו שכר עבור ארבעה ימי היעדרות בלבד".

השר כץ: "אדרעי סיכלה ההסכם ברכבת". טל אנגלנדר
חריגה ראשונה, לכן לא הוטל עליו קנס. שר התחבורה כץ/טל אנגלנדר

לדברי הוועדה, "גם לגבי קנס זה בדקה הוועדה את מספר ימי ההיעדרות של חה"כ ליברמן מן הארץ בשל ביקורים רשמיים בהיותו שר החוץ, ומצאה כי לא היה בביקורים אלה, שהסתכמו בשמונה ימי ישיבות של הכנסת, כדי להצדיק את היעדרויותיו הרבות. הוועדה גם סבורה שאין באירוח מוזמנים מחו"ל כדי להוות הצדקה להיעדרויות מעבר למכסה". בשל כך, הוועדה שללה שכר עבור ארבעה ימי היעדרות של ליברמן.

השר כץ נעדר מישיבה אחת מעל המותר. זו הייתה חריגה ראשונה בקדנציה הנוכחית של ימי ההיעדרות המותרים. גם לח"כ סוויד שחרג בשתי היעדרויות מעל המותר זו הייתה הפעם הראשונה, ואילו לח"כ חיים כץ זו היתה חריגה שניה. על שלושתם לא הוטל קנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully