וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הבחירות: אושר מינוי מנהל בכיר במשרד התמ"ת

טל שלו

6.1.2013 / 19:44

הממשלה אישרה פה-אחד את מינויו של מנכ"ל משרד הרווחה נחום איצקוביץ לתפקיד מנהל מרכז ההשקעות, חרף התנגדות נציב שירות המדינה והיועמ"ש למינוי בכירים בתקופת בחירות

כמעט שבועיים לפני יום הבחירות, אישרו היום (ראשון) פה-אחד שרי הממשלה את מינויו של מנכ"ל משרד הרווחה, נחום איצקוביץ, לתפקיד מנהל מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת, לתקופה של שש שנים. איצקוביץ, הנחשב למקורבו של שר התמ"ת שלום שמחון, ימונה לתפקיד בתחילת חודש פברואר.

איצקוביץ יחליף בתפקיד את חזי צאיג, שביקש לפרוש מתפקידו חרף הנחיות של נציב שירות המדינה משה דיין והיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, המתנגדות למינויים לתפקידים בכירים בשירות המדינה בתקופת בחירות. עם זאת, מכיוון שוועדת המינויים של נציבות שירות המדינה אישרה את המינוי עוד לפני ההחלטה על בחירות, היועצים המשפטיים של משרד התמ"ת ושל נציבות שירות המדינה החליטו כי אין מניעה משפטית במינוי איצקוביץ.

עם תחילת מערכת הבחירות העביר נציב שירות המדינה, משה דיין, הנחיות למשרדי הממשלה לגבי מינויים וועדות איתור בתקופת בחירות. "יש להימנע מאיוש משרות בכירות באמצעות ועדות איתור, ואין להקים ועדות איתור או לפרסם הזמנה להגשת מועמדויות עד לאחר הרכבת הממשלה החדשה", כתב דיין, והדגיש כי "כלל זה יחול גם על ועדות איתור שהחלו בפעילותן קודם לתקופת הבחירות, אך הליך המינוי בהן טרם הושלם". עוד כתב דיין כי "נציבות שירות המדינה תקפיד על קיום הנחיות אלה ולא תאפשר מינוי קבע לתפקידים בכירים בשירות המדינה עד לאחר הבחירות וכינון ממשלה חדשה, למעט מינויים מקצועיים מובהקים שאין לגביהם ספק בדבר היעדר קיומה של זיקה אישית או פוליטית".

זה חודשים רבים ששמחון מקדם את מינויו של איצקוביץ, בעל תואר מוסמך במנהל עסקים מאוניברסיטת בר-אילן ותואר בוגר בחקלאות מהאוניברסיטה העברית, אשר כיהן בעבר בשורה של תפקידי ניהול ציבוריים, לרבות מנכ"ל משרד הרווחה - התפקיד אותו הוא ממלא כיום. כבר בסוף ספטמבר אישרה ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה את המינוי, וחוות הדעת המשפטיות שהוכנו במשרד התמ"ת, בהתבסס על הנחיות היועמ"ש, קבעו שמכיוון שהמינוי אושר עוד לפני הודעת ראש הממשלה על הקדמת הבחירות, אין מניעה משפטית בהשלמת התהליך של המינוי כיום.

השר שמחון הודה לחזי צאיג על "תרומתו רבת השנים לתעשייה והובלת מרכז ההשקעות להליך משמעותי של תיקון חוק עידוד השקעות הון". לדבריו, "בשנים אלו פעילותו של מרכז ההשקעות, בהובלת צאיג, סייעה לפיתוחה של התעשייה ברחבי הארץ ובכך ליצירתן של אלפי משרות וצמיחה כלכלית חשובה ומבורכת".

מרכז ההשקעות הינו יחידה בתמ"ת שנועדה לעודד הקמה והרחבה של מפעלים תעשייתיים ומבנים לתעשייה על ידי מתן מעמד מיוחד והטבות לתוכניות השקעות. לפי חוק, משרת מנהל המרכז פטורה ממכרז, ומותנית בבחינת המועמד על ידי ועדת מינויים שמינתה הממשלה. תנועת אומ"ץ פנתה היום למבקר המדינה, יוסף שפירא, בבקשה שיבחן את המינוי שנעשה לטענתם "מתוך שיקולים שקופים". בפנייתה מבקשת אומ"ץ את התערבותו של המבקר, שכן "מינויו של איצקוביץ בערב הבחירות הינו בעייתי", הן משום שלא פורסם מכרז לתפקיד והן משום שהמינוי מתבצע בערב הבחירות בניגוד להנחיותיהם היועמ"ש ונציב שירות המדינה.

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully