וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט לא הסכים לחתום על הצהרה נגד סירוב פקודה

יהושע בריינר

6.1.2013 / 18:50

יו"ר הבית היהודי סרב לבקשת סטודנטית להצהיר כי לא יסרב לפקודות, כולל פינוי יישובים: "לא עובד תחת איומים". הוא גם התחמק מלומר מה יעשה כשותף ממשלה במקרה של מו"מ מדיני

סוגיית סירוב הפקודה לא עוזבת את נפתלי בנט: תקרית לא נעימה אירעה היום (ראשון) ליו"ר הבית היהודי כאשר סטודנטית מהקריה האקדמית אונו ביקשה ממנו לחתום על הצהרה נגד סרבנות - והוא סירב והשיב לה: "אני לא עובד תחת איומים כאלה".

בנט הגיע לשיחה עם סטודנטים במוסד האקדמי בקרית אונו לקראת הבחירות. בשלב השאלות מצד הקהל פנתה יושבת ראש אגודת הסטודנטים בקריה, יפית דרי, לבנט והקריאה בפניו הצהרה לפיה לא יסרב לכל פקודה, כולל פינוי יישובים. קהל הסטודנטים מחה על מה שכינה "פרובוקציה" ו-"די כבר עם זה". בנט לא נשאר חייב: "אני לא עובד ככה תחת איומים כאלה", השיב, "אני מציע לך לעשות דבר הפוך - להחתים פוליטיקאים שהם לא יגרשו יותר יהודים מבתיהם". דבריו של בנט זכו למחיאות כפיים סוערות.

סטודנטים ממסלול הלימודים של הציונות הדתית במוסד האקדמי, שהיוו את מרבית הקהל, מחו על השאלה. "זה היה מארב מתוכנן נגד בנט. פרובוקציה לשמה".

כל הדיווחים, העדכונים והסקרים - וואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש לנו בארץ ערבים ואנחנו צריכים למצוא את הדרך לשלב אותם בחברה". בנט בכנס בקריה האקדמית אונו/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד קודם לכן בתחילת השיחה שנערכה במסגרת "במת שיח פתוח עם סטודנטים" סירב בנט להצהיר כי יעזוב את הממשלה אם יתקיים משא ומתן עם הפלסטינים ואמר כי "נאום בר אילן היה נזק היסטורי כיוון שלמילים בדיפלומטיה יש משקל כביר. אני מתכוון להיות שותף יציב ונוח עם בנימין נתניהו אבל לפני חיבור או חתונה לא יוצאים בהצהרות קולניות ומנופפים בידיים". יש לציין גם כי בין אורחי המפגש נכח גם פרופ' נתן (נתי) נתניהו, בן דודו של ראש הממשלה, שהגיע להביע תמיכה בבנט.

הוא התייחס בהרחבה לסוגיית הקמת גוש חוסם מצד מפלגות השמאל-מרכז נגד נתניהו. "אין שום סרט שראש הממשלה הבא איננו נתניהו", אמר בנט, "אפילו אם חנין זועבי תהיה שרת החינוך, אין אפשרות שיגובש גוש חוסם". קודם לכן אמר כי "אנחנו מפלגת המרכז האמיתית ומי ששבר שמאלה זה הליכוד". כמו כן, תקף בנט את שר הביטחון, אהוד ברק, ואמר כי "ברק גרם נזק למדינת ישראל גם בעניינים ביטחוניים וגם בעניינים הערכיים. כך למשל בחוסר ההכנה לקראת המשט הטורקי ופרשת המרמרה". הוא הוסיף כי "אני מתכוון לעבוד חזק מאוד על הציבור שלי בנוגע לתפישה ביחס לערביי ישראל. זה לא פופולרי אבל יש לנו בארץ ערבים ואנחנו צריכים למצוא את הדרך לשלב אותם בחברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully