וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 9% מהציבור סבורים כי לבני מקדמת זכויות נשים

טל שלו

6.1.2013 / 18:18

הקמפיין לא צולח: על פי סקר של "כוח לנשים" לבני נתפסת אפילו כפחות "פמיניסטית" מהליכוד. בראש נמצאות יחימוביץ' וגלאון. "למרות 3 ראשות מפלגות - הקול הנשי הוא שק חבטות"

הקרב הנשי בבחירות 2013 לא נרגע: בישראל מתמודדות שלוש נשים בראשות מפלגות לכנסת ה-19, אך מי מהן נחשבת הכי פמיניסטית? מסקר חדש של מכון מאגר מוחות המתפרסם לקראת כנס בנושא ייצוג נשים בפוליטיקה, עולה כי 34% מהציבור סבור שמפלגת העבודה, בראשות שלי יחימוביץ', היא היחידה שמקדמת שוויון זכויות וקידום נשים. מיד אחריה מגיעה ראשת מרצ, זהבה גלאון, ש-29% מהנשאלים בחרו בה כמפלגת שוויון הזכויות וייצוג נשים. ציפי לבני, לעומת זאת, שמנסה להדגיש אג'נדה נשית בבחירות האלה כמו גם בקודמות, דווקא לא נתפסת בציבור כמי שמקדמת ייצוג נשי, ומגיעה למקום הרביעי (אחרי הליכוד-ביתנו שמקבל 12%) כשרק 9% מהנשאלים השיבו כי מפלגת התנועה בראשותה פועלת לקידום סדר יום נשי. בתחתית הרשימה מגיעות כמובן המפלגות הדתיות והחרדיות - הבית היהודי (2%), ש"ס (1%) ויהדות התורה (1%).

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוב הציבור כלל לא לוקח בחשבון את נושא קידום הנשים בהצבעה בקלפי. יחימוביץ', לבני וגלאון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי שנתיים עמוסות בתופעת הדרת הנשים, שאלת הייצוג הנשי בפוליטיקה תופסת מקום בולט יותר בשיח הציבורי לקראת הבחירות. בשבוע שעבר היו אלה נשות הימין שהתקוטטו על ייצוג נשים, כאשר הליכוד ביתנו תקף את מועמדי הבית היהודי שקראו להדרת נשים וקיבל בתגובה מטח של ביקורות על הייצוג הנשי ברשימתם עצמם; בעוד בבית היהודי משובצות שלוש נשים בעשירייה הראשונה, האשה הראשונה ברשימה המאוחדת של הליכוד ביתנו - סופה לנדבר – ממוקמת במקום העשירי בלבד, וגם זה רק לאחר שיו"ר הכנסת רובי ריבלין הסכים לפנות את מקומו למענה.

עם זאת, מהסקר עולה כי בציבור סבורים שהליכוד בכל זאת יותר פמיניסטי – כאמור, 12% מהמשיבים בסקר ציינו כי הליכוד ביתנו מקדם שוויון נשים ואילו רק 2% מהציבור סבור שהבית היהודי בראשות נפתלי בנט עושה זאת.

עם זאת, מהסקר, שנערך בקרב 537 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל (טעות הדגימה המרבית היא 4.5%), עולה כי מרבית הציבור בישראל לא באמת מצביע בבחירות בהתאם לנושא הנשי. 64% מבעלי הדעה השיבו כי הם לא יצביעו למפלגה בכנסת לפי השיקול של קידום שוויון נשים, ורק 36% טוענים כי העובדה שמפלגה מסוימת מקדמת את הנושא תגרום להם להצביע עבורה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

לשליש לא משנה אם נשים ישתלבו בפוליטיקה

הסקר יוצג לציבור ביום שלישי, בכנס חירום של עמותת כ"ן (כוח נשים), תחת הכותרת "נשים בוחרות - בוחרות נשים". בכנס ישתתפו גם יחימוביץ', לבני וגלאון. "זוהי מערכת בחירות ראשונה שבה שלוש נשים עומדות בראש מפלגות, ולאור זאת ראוי היה שהייצוג השוויוני יעלה מדרגה, אך למרבה הצער נוצר מצב אבסורדי, בו הקול הנשי משמש כשק חבטות להאשמות והטחות", אמרה מנכ"לית העמותה, יפעת זמיר, "הגיעה העת לשינוי ביחס לנשים ותפקידן במערכת הפוליטית והציבורית. לא מדובר עוד רק בקול בקלפי אלא בשותפות מגדרית פעילה, שוויונית וצודקת".

בשבוע שעבר, לקראת כנס דומה, פורסם סקר של ארגון ויצו ממנו עלה כי 70% מהציבור אינו פוסל שאישה תכהן כראש הממשלה, אך שיעור גבוה יותר מהציבור - 77% - אינו מאמין שאישה תכהן בשנים הבאות כשרת הביטחון. רק 7% מהנשאלים אמרו כי הם מאמינים שאישה יכולה להתמודד עם הגרעין האירני. בסקר הנוכחי, המתמקד בשאלת הייצוג הפוליטי, עולה כי קרוב ל-50% מהנשאלים היו רוצים לראות נשים בוחרות בקריירה פוליטית, אך לכשליש מבעלי הדעה (39%) בכלל לא משנה שיותר נשים ישתלבו בפוליטיקה. במקביל, כ- 47% חושבים כי סיכוייה של אישה להיבחר לתפקיד פוליטי בישראל הינם בינוניים, וכשליש (31%) מגדירים את הסיכויים הללו כסיכויים גבוהים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully