וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין הבחירות של פרס נחשף: "חובה ללכת לקלפי"

טל שלו

6.1.2013 / 12:14

נשיא המדינה השיק קמפיין שנועד להעלות את אחוזי ההצבעה בבחירות לכנסת. בסרטון שבו מככב גם אייל קיציס פונה הנשיא לצעירים ואומר: "ההצבעה תשפיע על עתיד כל אחת ואחד מכם"

צילום: דוברות בית הנשיא

קמפיין הבחירות של פרס: נשיא המדינה שמעון פרס ויו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, השיקו הבוקר (ראשון) קמפיין שנועד לעודד את האזרחים להשתתף בבחירות לכנסת ב-22 בינואר. במסגרת הקמפיין, שכותרתו "בוחר מביא חבר", הופק סרטון בכיכובם של נשיא המדינה ואיש הבידור אייל קיציס, בו הם קוראים לאזרחי ישראל להצביע.

"ההצבעה היא החובה האזרחית החשובה ביותר. היא זו שתשפיע על עתיד כל אחת ואחד מכם", אומר פרס בקליפ, שלהפקתו שותפים ירון שילון מצוות "ארץ נהדרת" והתסריטאית שרי אלפי, שכתבה לתכנית "מצב האומה". הנשיא גם קורא לגולשים באינטרנט להיכנס לדף הפייסבוק שלו ולשלוח הזמנה אישית לארבעה חברים להתייצב בקלפי.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרס וקיציס בסרטון המשותף/מערכת וואלה!, צילום מסך

באירוע השקת הקמפיין בבית הנשיא אמר פרס: "מערכת הבחירות איננה רק בחירת דרך, אלא גם הזדמנות לבירור עמדות. להשמיע את עמדתך. להקשיב לעמדת זולתך. הבחירות עושות את המדינה ולו גם לפרק זמן לשיעור של אזרחות אמיתית. כל אחד זכאי לאחוז בדעה משלו, שונה מזו של חברו, ועליו להצביע למענה. יש מדינות שיש בהן חובה להצביע, ומי שלא מצביע נקנס. אצלנו ההצבעה אינה כפייה, ואנו רוצים שתישאר פתוחה. אנחנו שואפים שהדמוקרטיה תאפשר לכל אזרח לפעול מתוך שכנוע פנימי. להפגין אכפתיות, לבטא אהבה לחירות בצד האהבה לארץ. אני קורא לכל צעירה וצעיר המצביעים לראשונה - אל תחמיצו את הזכות הבלתי חוזרת להצביע בפעם הראשונה בחייכם".

נשיא המדינה הוסיף: "כשאתם מצביעים, אתם מכבדים לא רק את המדינה, אלא את עצמכם כאזרחים אחראים. אי הצבעה כמוה כאדישות, והצבעה שלכם היא ביטוי לדאגתכם לאופיה של המדינה. רש"י אמר ש'כולנו איש אחד ולב אחד'. וזה נכון גם כאשר יש לנו דעות שונות. ככל שמספר המשתתפים בבחירות גדל – כבוד המדינה עולה בעיני אזרחיה ובעיני העולם כולו. ויחד עם זאת הבחירות אינן מפגן גרידא. הן הכרעה אמיתית לגבי אורח חיינו".

עוד אמר פרס בנאומו, כי "בדמוקרטיה הרוב קובע והמיעוט מכובד. ועל כן רצוי שגם הרוב וגם המיעוט ייהנו מהשתתפות מרבית של מצביעיהם. ישראל זוכה להערכה עולמית בשל היותה מדינה דמוקרטית וזה גם מפני שהבחירות המתקיימות בה הן חופשיות והוגנות. זהו נכס שניתן לשומרו, לא על ידי דיבורים בלבד, אלא על-ידי מעשים בפועל. מערכת הבחירות היא אירוע מחנך. זהו שיעור לאומי לדוגמה לדרכי הדיון, לסגנון הויכוח, לשיח ענייני ולקשב סובלני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הנשיא פרס השיק קמפיין חדש בפייסבוק: בוחר מביא חבר.
"הבחירות הן שיעור לאומי". פרס בסרטון הבחירות

"יום הבחירות הוא היום האחרון של ארבע שנים שהיו, והיום הראשון של ארבע השנים שתבואנה. הוא קובע את עתידם", הצהיר הנשיא. את נאומו הוא סיים בקריאה לאזרחים: "לכו להצביע!".

באירוע ההשקה נשא דברים גם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין. "אומרים שצעירים מתייחסים באי אמון לפוליטיקה", הוא אמר. "הציניות שמשדרת לעתים המערכת הפוליטית נתקלת בציניות שכנגד. אבל יחד עם זאת, ראינו גל של השתתפות צעירה בקיץ 2011 במחאה פוליטית, מה שמורה על עניין בחיי הציבור. והנה דרך המלך להשפיע היא בקלפי. אם אינכם מצביעים, אינכם מנצלים כלי זה להשפעה, בין אם המצב הקיים מניח את דעתכם ובין אם אתם מבקשים לחולל תמורות".

"וההצבעה נוגעת לכולנו כציבור, אך גם לכל אחד מכם כיחיד", הסביר רובינשטיין. "הנבחרים יקבעו את גורלנו-גורלכם בשנים הבאות בביטחון, בתחום המדיני ובחתירה לשלום, בחינוך, בכלכלה, ברווחה ובאיכות הסביבה; ואת מימוש ערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. בעת שירותכם בצה"ל בשירות חובה ובמילואים תשפיע המערכת הנבחרת על גורלכם שם, וזו אחריות כבדה מאין כמוה וקריטית למדינה ולכם. לכן לדעתי, ההצבעה היא חובה אזרחית וזכות בעת ובעונה אחת".

אליקים רובינשטיין בדיון ועדת הבחירות בנושא פסילת מפלגות ומועמדים, דצמבר 2012. עומר מירון
"דרך המלך להשפיע היא בקלפי". רובינשטיין/עומר מירון

הקמפיין של פרס הושק על רקע טענות של גורמים בליכוד על התערבות פוליטית של נשיא המדינה במערכת הבחירות. בשבוע שעבר נטען נגדו, כי אמירתו לפיה אבו מאזן הוא שותף אמיתי לשלום, נועדה לפגוע בהיבחרו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לכהונה נוספת. נוסף על כך, ביממה האחרונה טענו בכירים במפלגת השלטון, כי הנשיא עומד מאחורי ניסיון האיחוד בגוש השמאל-מרכז, לאחר שבשבוע שעבר הוא נפגש עם יו"ר "התנועה" ציפי לבני ועם יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד.

בבית הנשיא הכחישו את הטענות ומסרו: "כמדיניות מוצהרת ברורה, בית הנשיא הודיע עם פתיחת מערכת הבחירות כי דלתו תהיה פתוחה בפני כל ראשי המפלגות בישראל - ימין ושמאל כאחד. ואכן, כל ראש סיעה שביקש להיפגש נפגש". עוד ציינו בבית הנשיא, כי ביום שישי שעבר נועד פרס עם נתניהו במשך שלוש שעות בבית הנשיא.

לקריאה נוספת:
בכירים בליכוד: פרס מאחורי ניסיון האיחוד בשמאל
צפו: אלופי הוויכוחים מזמינים את הפוליטיקאים לעימות
סטודנטים מנסים לעודד את ההצבעה בבחירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully