וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמתה הלא הרשמית של ש"ס ברב אמנון יצחק

5.1.2013 / 22:10

בש"ס ממשיכים לטעון כי אין חשש ממפלגת "כח להשפיע" של יצחק, אולם מתחת לפני השטח מקבלים הפעילים הנחיות מדויקות לפגיעה ברב, ונעשים מאמצים מול רבנים אשכנזים להתכחש לו

קרב בלימה נגד אמנון יצחק: תנועת ש"ס מרכזת מאמצים כדי למנוע בריחת קולות ממנה למפלגת "כח להשפיע", המזוהה עם אמנון יצחק. נוסף על מתן הנחיות לפעילי המפלגה החרדית-ספרדית להיאבק על כל קול לקראת הבחירות לכנסת, נעשה מאמץ לשכנע רבנים אשכנזים להסיר את תמיכתם כביכול במפלגה של אמנון יצחק. השבוע יכלו בש"ס לזקוף לזכותם הישג משמעותי, לאחר שהרב אהרון יהודה לייב שטיינמן, הנחשב על ידי רבים כממשיך דרכו של הרב יוסף אלישיב, הודיע כי לא קרא להקים את מפלגת "כח להשפיע" וכי הוא אינו עומד מאחוריה – בניגוד לטיעוני יצחק עצמו.

ש"ס מגישה את רשימתה לכנסת, דצמבר 2012. עומר מירון
בש"ס חוששים כי אם תיכנס "כח להשפיע" לכנסת, תועמד הסיעה במבוכה בהצבעות על הצעות חוק חברתיות/עומר מירון

הכרזתו הראשונית של הרב אמנון יצחק על התמודדות בבחירות לא נלקחה ברצינות יתרה במגזר החרדי, גם לא בש"ס. אולם לאחר שההכרזה הפכה ממשית והחל עימות תקשורתי בין הצדדים, נלחצו במטה הבחירות של ש"ס נוכח האפשרות של זליגת קולות מהמפלגה החרדית-ספרדית ונאלצו לגבש אסטרטגיה להתמודדות עם המצב החדש. בש"ס נזהרו שלא לצאת נגד יצחק באופן פומבי, והקולות המעטים שבכל זאת נשמעו נגדו הגיעו ממקורות עצמאיים כביכול, שאינם מדברים בשם התנועה. בש"ס הרשמית מכחישים עדיין את החששות ואת ההתייחסות למפלגת "כח להשפיע", אך בשיחה עם גורם מאחד ממטות הבחירות של ש"ס מתגלה תמונה שונה בתכלית.

בתדרוכים שמקבלים ראשי המטות ואשר מועברים לפעילים בשטח, אומרים ראשי ש"ס כי האיום הרציני שלהם בבחירות מגיע מהרב יצחק. המסר המרכזי מתמקד בכך שפגע ברב עובדיה יוסף ובכבוד התורה - קו אדום בשביל בוחרים רבים בש"ס. נוסף על כך, במפלגה מכוונים נגד הבטחותיו של יצחק למתן "לחם בשקל" או קרקעות בחינם.

מאגר נתונים גדול של בוחרים מהרצאות

לטענת הגורם, בש"ס אין אמנם נתונים ברורים על התמיכה ביצחק, אולם ידוע כי הוא מחזיק ברשותו מאגר גדול של אנשים שהתארחו אצלו בשבתות ובהרצאות ועושה בו שימוש בשנה האחרונה כדי ליצור קשר עם בוחרים פוטנציאליים של ש"ס ולבדוק היכן הם עומדים. "חבר שלי שהיה לפני מספר חודשים בשבת של הרב סיפר שהוא דיבר עם המשתתפים קרוב לשלוש שעות על הכוונה להקים מפלגה שתדאג לשכבות החלשות וביקש מהם להירשם. הוא עובד בצורה מאוד יסודית, והמאגר שלו גדול מאוד", אמר הגורם.

לדבריו, החשש בש"ס אינו נוגע רק לאיבוד קולות בבחירות, אלא גם לנגיסה מתמשכת בכוחה של התנועה אם "כח להשפיע" אכן תיכנס לכנסת. "המפלגה שלו תיגע בדיוק בנושאים שש"ס מדברת עליהם, וזה יכול מאוד להביך אותם", אמר הגורם. "ש"ס היא מפלגה שחייבת להיות בקואליציה, ואם נציגיו של הרב יצחק אכן יעלו הצעות יעלו הצעת חוק כמו לחם בשקל - ש"ס תהיה בבעיה. מצד אחד, אם סיעת ש"ס תתנגד, זה ייתפס בציבור כאילו שהם לא דואגים באמת לחלשים. מצד שני, אם הסיעה תתמוך, זה ייתפס כאילו הם הולכים אחרי מפלגה מתחרה או שהם מפריעים להתנהלות הקואליציה. בכל מקרה, הרב יצחק מאתגר אותם, והם לא רוצים את האתגר הזה".

כל הדיווחים, העדכונים והסקרים - וואלה! בחירות 2013

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אריה דרעי בכנס שדרות, דצמבר 2012. דייב בוימוביץ'
"הולכים לקצץ 15 מיליארד שקל מהתקציב ולחם בשקל זה מה שמעניין אותו?". דרעי/דייב בוימוביץ'

לפני כשבועיים נערך בבני ברק כנס לראשי מטות הבחירות של ש"ס. אריה דרעי, אחד משלושת מנהיגי התנועה, העביר מסרים ברורים למשתתפים. "דרעי למשל אמר 'לחם בשקל זה מה שמעניין את עולם התורה? עולם התורה נמצא בסכנה, ועל זה הוא מדבר? הולכים לקצץ 15 מיליארד שקל מהתקציב ולחם בשקל זה מה שמעניין אותו?'. הם משתדלים שלא להתמקד, בו אלא לדבר על הרעיון. ההנחיה מצד דרעי הייתה שאנשים שמתלבטים - לא מוותרים עליהם בשום מצב, גם אם הוא בעצמו צריך להגיע אליהם הביתה".

הרבנים האשכנזים מתגייסים לעזרה?

מלבד עבודת הפעילים בשטח פועלים בש"ס באינטנסיביות מול רבנים אשכנזים מובילים, במטרה שיודיעו באופן פומבי כי הם אינם תומכים בכח להשפיע וברב אמנון יצחק. האחרון חוזר פעמים רבות על הטענה כי הוא מגובה על ידי רבנים מובילים, בהם הרב שטיינמן, הרב שמואל אוירבך והרב חיים קיינבסקי. בש"ס ניסו הכל כדי להסיר תמיכה זו, ורבנים ספרדים ניסו לפנות אל אותם הרבנים כדי שיכחישו זאת. עיקר הפעילות נעשתה אל מול הרב שטיינמן, ובמיוחד בשבועיים האחרונים, אולם כל שהצליחו בש"ס להשיג הייתה הודעה מפי הרב שטיינמן על כך שהוא קורא לבחור ביהדות התורה. מאחר שממילא ספרדים אינם נוהגים להצביע עבור יהדות התורה, בש"ס לא הסתפקו בזאת וביקשו להבהיר כי על משבצת הספרדים יש מפלגה אחת בלבד - והיא ש"ס.

"קרן אור" הגיעה מפגישה שהתקיימה ביום חמישי בביתו של הרב שטיינמן בבני ברק, בה נכח הרב שלום כהן, אחד מחברי מועצת החכמים של ש"ס. לאחר שעה הצליח לשכנע את הרב לומר דברים ברורים, אולם לא להוציא מכתב או הודעה רשמית בחתימתו. לדברי מקורב לבית הרב שטיינמן, "הרב אמר לרב שלום כהן, ראש ישיבת פורת יוסף, שהוא לא קרא להקים את המפלגה, והוא לא תומך או עומד מאחוריה. יכול להיות שלפני שנה, כשהרב יצחק אמר לרב שהוא יכול להביא קולות הרב בירך אותו בתנאי שאלו יהיו קולות שהוא יביא רק מהציבור החילוני ולא מהחרדים. אבל כל ההצהרות שהוא ומפלגתו נתמכים על ידי הרב שטיינמן אינן נכונות". אף שההודעה שנמסרה בסוף הפגישה לא יצאה בחתימתו של הרב שטיינמן, מקווים בש"ס כי יהיה בה כדי לשכנע מתלבטים.

גם הליכוד על הכוונת

בש"ס מכוונים גם אל בוחרי הליכוד, אך תוך נקיטת גישה שונה. "על פי ההנחיות צריך לחבק את הבוחרים הללו ולהסביר להם שש"ס אינה נגד נתניהו אלא בעדו, אבל חשוב שהתנועה תהיה חזקה בממשלה הבאה", אמר הגורם. "אלי ישי הגדיר את המתלבטים הפוטנציאלים ככאלו בעלי אמונה, שביום יום לא מקפידים על קיום מצוות. בבחירות הם רוצים לקיים מצווה כי הרב עובדיה אומר שמצווה להצביע לש"ס. האסטרטגיה איתם היא לא לתת להם תחושה שזה נגד ראש הממשלה אלא דווקא בעדו ולכן ההצהרות מצד ראשי המפלגה הם שהם ימליצו עליו בפני הנשיא לאחר הבחירות".

עו"ד אריה סמארלי, המשובץ במקום הראשון ברשימת "כח להשפיע" לכנסת, מאשים את ש"ס בעיוות עמדותיו של הרב שטיינמן: "הוא לא נתן מכתב בידי הרב שלום כהן ולא בכדי, כיוון שהרב שטיינמן אכן אמר לשליחו הנאמן של הרב אמנון יצחק שליט"א בפירוש: 'אם יש כוח מצווה להציל'. הוא גם אמר זאת בכנס פתיחת הקמפיין של ג' ש'כל מי שיש בידו להציל'. לפי המתפרסם, הרב שלום כהן והרב קופשיץ לחצו ואמרו לרה"ג שטיינמן שאי נתינת מכתב פירושו שהרב שטיינמן תומך ברב אמנון יצחק שליט"א, כדי שאפשר יהיה להוציא מכתב שקרי לאחר מכן. הניסיון להטעות ולבלבל את הציבור לא יצלח כיון שהציבור לא טיפש כלל וכלל והרדיפה המטורפת אחרי הרב אמנון יצחק שליט"א רק תרבה מנדטים על חשבון ש"ס כי 'האלוקים יבקש את נרדף'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully