וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע הוסר שמו של הרב אבינר ממודעת תמיכה בבנט?

יהושע בריינר

5.1.2013 / 18:32

אבינר, הנחשב לתומך גדול של בנט, התנגד בזמנו לסירוב פקודה במהלך ההתנתקות. זאת בניגוד לעמדת רבני האיחוד הלאומי. לוואלה! חדשות נודע כי בנט התקשר לאבינר והתנצל

האם שמו של הרב שלמה אבינר הוסר ממודעת תמיכה ביו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, משום שנחשב ממלכתי מדי? אחרי הפרסום שלשום (חמישי) ולפיו הרב דב ליאור סירב לחתום על מודעת הרבנים התומכים במפלגת "הבית היהודי", אתמול נודע לוואלה! חדשות כי מי שדווקא כן הסכים ששמו יופיע במודעה המדוברת הוא הרב שלמה אבינר, מרבני ההתנחלות בית אל ומי שנחשב לתומכו הגדול של בנט עצמו. אלא שבפועל מתברר כי שמו של אבינר הוסר ממודעת התמיכה.

כל הדיווחים, העדכונים והסקרים - וואלה! בחירות 2013

הרב שלמה אבינר, רבה של שכונה א' בהתנחלות בית אל, וראש ישיבת עטרת ירושלים בירושלים. עומר מירון
"לא חושב שמניעים זרים הביאו לכך ששמי לא הופיע". הרב אבינר/עומר מירון

הסרת שמו של אבינר מהמודעה גרמה למבוכה רבה בבית היהודי. לוואלה! חדשות אף נודע כי בנט עצמו התקשר לרב אבינר והתנצל בפניו. הרב אבינר נחשב לאחד ממובילי הזרם הממלכתי בציונות הדתית, אולם הוא עצמו מצוי במחלוקת אידיאולוגית קשה עם הרב זלמן מלמד מבית אל, אחד מרבני האיחוד הלאומי, שכזכור התאחדה עם מפלגתו של בנט. אתמול, כאמור, התפרסמה המודעה ובה לצד שמות בולטים של מספר רבנים, ובהם הרב ליאור (ששמו כאמור הוכנס על אף שלא הסכים לדבר), הרב זלמן מלמד והרב חיים שטיינר, גם הוא מרבני האיחוד הלאומי.

בימים האחרונים שוחחו גורמים בבית היהודי עם הרב אבינר וביקשו את הסכמתו לפרסם את שמו בהגדלה, ואבינר, כתומך גדול של בנט, הסכים. אלא שכאמור שמו הוסר מהמודעה שפורסמה בחמישי בבוקר בשער העיתון "בשבע", המזוהה עם מלמד עצמו. אבינר כאמור נחשב לרב בעל השקפת עולם הלכתית-ממלכתית, והדבר בא לידי ביטוי בעיקר במהלך ההתנתקות, אז קרא לפעילים שלא להיאבק באלימות בחיילים וקרא שלא לסרב לפקודת הפינוי. זאת, בניגוד לעמדתו של הרב מלמד.

נפתלי בנט במפגש עם סטודנטים באוניברסיטת בר אילן, ינואר 2013. יותם רונן
הסרת השם גרמה למבוכה במפלגתו. בנט/יותם רונן

עם זאת, אבינר ידוע כפוסק מחמיר בענייני צניעות ומקפיד הקפדה יתרה על לבושם של ילדים קטנים, דבר שעורר לא אחת סערה ציבורית. במהלך הפריימריז הפנימיים בבית היהודי הביע אבינר תמיכה פומבית בבנט וכן במועמדת איילת שקד, על אף היותה חילונית.

בשיחה עם וואלה! חדשות אמר אבינר כי הוא קיבל את הסבריו של בנט כי מדובר בתקלה בלבד. "אני לא חושב שמניעים זרים הביאו לכך ששמי לא הופיע", אמר. "גם כשביקשו את חתימתי אמרתי שאני לא רק מוכן לחתום, אלא גם לקרוא קריאה גדולה לתמוך בנפתלי". ממטה הבית היהודי נמסר אתמול בתגובה כי "מחמם את הלב שלקראת שבת, הליכוד חדל מלהכפיש רבנים והחל לדאוג שהם יופיעו במודעות תמיכה במפלגה. אנו מציעים לליכוד לא להפוך את הקמפיין שלהם לטור רכילות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully