וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד-ביתנו עתרו: אפרת גוש הופיעה בכנס העבודה

טל שלו

4.1.2013 / 18:21

בעקבות קביעת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לפיה הופעתה של שרית חדד בכנס הליכוד-ביתנו הייתה בלתי חוקית, התלוננו במפלגה נגד העבודה ומרצ, בכנס שלה הופיעה רונה קינן

שרית חדד שרה לבנימין נתניהו את השיר "אתה תותח" בהשקת קמפיין הליכוד בבחירות 2013/צילום: גדעון צנטנר, רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בהופעתה של שרית חדד בכנס הליכוד-ביתנו)

שעות לאחר שיו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, קבע שהופעתה של הזמרת שרית חדד בכנס השקת קמפיין הליכוד-ביתנו בשבוע שעבר מהווה הפרה של חוק דרכי התעמולה, הגישה הליכוד-ביתנו לוועדת הבחירות המרכזית תלונה נגד מפלגות מרצ והעבודה באותו עניין. על פי העתירה, בכנס של מפלגת העבודה הופיעה הזמרת אפרת גוש, ואילו בכנס של מרצ הופיעה רונה קינן.

"מדובר בהפרה של סעיף 8 לחוק הבחירות-דרכי התעמולה", נכתב בעתירה של הליכוד-ביתנו נגד העבודה. "חשוב לציין שהכנס והופעתה של הזמרת סוקרו בכלי התקשורת השונים". במקביל, דחו בליכוד-ביתנו את הטענה לפיה הם הפרו את הוראתו של המבקר בעניין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תעמולת בחירות? חדד ונתניהו בכנס/מערכת וואלה!, צילום מסך

כאמור, הבוקר פורסם כי השופט רובינשטיין קבע שהופעתה של שרית חדד בכנס הליכוד-ביתנו שהתקיים בבנייני האומה בירושלים בשבוע שעבר הייתה בלתי חוקית. השופט רובינשטיין העביר את ההחלטה בנושא לידי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שיכול להטיל עונש של עד שישה חודשי מאסר או קנס על מי שעובר על החוק. עם זאת, ניתן להניח כי באם יחליט וינשטיין להטיל עונש על רשימת הליכוד-ביתנו, יסתפק בקנס בלבד.

סעיף 8 לחוק דרכי התעמולה קובע כי לא תהיה תעמולת בחירות המלווה בתכניות בידור לרבות הופעות של אמנים, וזאת מתוך הנחה כי השתתפות אמנים או מתן מתנות שונות הם בבחינת מתן טובת הנאה למוזמנים. לאחר ההופעה של חדד, הוגשה תלונה לוועדת הבחירות המרכזית על ידי מפלגת יש עתיד ופנייה דומה נעשתה למבקר המדינה על ידי המפלגה, שקבע כי מדובר בעבירה על החוק. בליכוד ביתנו טענו כי כנס השקת מסע הבחירות לא היה בבחינת תעמולת בחירות, וממילא טענו כי לא הפרו את החוק מכיוון שמדובר בכנס שמיועד לפעילים של הרשימה, שכן תעמולת בחירות נועדה להשפיע על מי שאינו תומך במפלגה. הם הוסיפו כי הופעתה של חדד לא פורסמה בהזמנות שחולקו לאותו הערב, ומטרת ההופעה הייתה "להפיח חיים ושמחה באירוע מפלגתי פנימי".

השופט רובינשטיין לא קיבל טענות אלה, וטען כי אירועים שהאפקט הדומיננטי בהם הוא בהשפעה על הבוחר מהווים תעמולת בחירות ולכן אסורה הופעת אמנים בהם, ומכיוון שכנס הליכוד זכה לחשיפה תקשורתית רבה ואף שודר בשמונה בערב – שעת שידור מהדורות החדשות בטלוויזיה - כל אלה מעידים על כך שהוא תוכנן לקהל הרחב ולא רק למוזמנים שהיו במקום. עוד ציין רובינשטיין כי הוא אינו יכול לקבל את הטענה שהעובדה שהזמנת אמנים היא פרקטיקה מקובלת כדי להכשיר את החוק. רובינשטיין גם הבהיר שהוא אינו מתייחס להיבטים הערכיים מוסריים של העלות של הופעת חדד, בסוף החליט להעביר את ההחלטה שלו ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיחליט כיצד לנהוג כלפי רשימת הליכוד-ביתנו.

מפלגת העבודה אמרו בתגובה לעתירה כי "האירועים המלווים את קמפיין הבחירות של המפלגה מופקים, בניגוד לליכוד, מתוך הבנה שמדובר בכספי ציבור וללא פזרנות כדי לקדם את המסרים והצורך להחליף את השלטון", נמסר. בעבודה אמרו כי בימים האחרונים הועבר התשלום הראשון להופעה של להקתה של גוש, וכי "גוש היא תומכת מוצהרת זה זמן במפלגת העבודה, והיא אף הביעה תמיכה על הבמה בהופעתה בכנס להצגת התוכנית הכלכלית של העבודה מתוך בחירה אידיאולוגית והזדהות עם המפלגה וערכיה". ממרצ, שם הופיעה רונה קינן בהתנדבות אמרו כי יגיבו לאחר שהעתירה תימסר לידיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully