וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלו אותה: אוניית המשא הגדולה ביותר שעגנה בישראל

קובי מנדל

4.1.2013 / 14:25

האונייה MSC CHICAGO, שאורכה 336.7 מטרים ומסוגלת לשאת מעל ל-9,000 מכולות, עגנה בנמל חיפה לפנות בוקר. האונייה לא תשהה זמן רב בישראל ותעזוב עוד היום בדרכה לניו יורק

MSC CHICAGO, אוניית המכולות הגדולה ביותר שפקדה אי פעם את ישראל עגנה לפנות בוקר (שישי) בנמל חיפה. אורכה של האונייה, שנכנסה לנמל כשהיא מלווה בארבע גוררות, הוא 336.7 מטרים והיא בעלת כושר נשיאה של 9,200 מכולות. האוניה הגיעה לארץ בהפלגה ישירה מהמזרח ובשעות אחר הצהריים, עוד לפני כניסת השבת, היא צפויה לצאת להמשך מסעה, כשהיעד הוא ניו יורק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האונייה מגיעה לישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בזמן עגינתה בישראל נפרקות ונטענות מהאונייה כ-1,600 מכולות לייצוא ישראלי, יבוא ושטעון - פריקה לצורך טעינה מחדש באונייה אחרת, בעזרת חמישה מנופים.

GGS, קו הספנות החדש בין ארה"ב למזרח עם עצירה בנמל חיפה, נחנך לפני חודשיים עם הגעתה לישראל של האונייה MSC MAEVA, האונייה הגדולה ביותר שפקדה עד אז את הנמל והינה בעלת קיבולת של 8,040 מכולות. עגינתה התאפשרה רק לאחר שהועמקה תעלת הכניסה לנמל חיפה. חברת MSC, חברת הספנות השנייה בגודלה בעולם, הודיעה במעמד זה כי מעתה יפקדו את ישראל 13 אוניות ענק של החברה על בסיס קבוע, בכל יום רביעי ושישי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פורקת, טוענת ומפליגה לניו יורק/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנכ"ל חברת הספנות MSC Israel עדני סימקין, ציין כי "כניסת אונייה כה גדולה לנמל ישראלי היא אירוע מרגש, אולם עבורנו, כבר מדובר בשגרה מבורכת של יבוא ויצוא מישראל. לאוניות נקבעו חלונות זמן מדוייקים לפקידת נמלים במסלולה ובשיתוף פעולה מצוין עם הנמל ועובדיו, אנו משמשים חולייה בקשר שבין המשק הישראלי לכלכלת העולם". סימקין הוסיף כי הקו החדש מחבר את נמל חיפה באמצעות אוניות הזנה אל נמלי אגן הים התיכון בהם מצרים וטורקיה, הים האדריאטי והים השחור. כתוצאה מכך, זמן ההפלגה אל ארה"ב, שנמשך עד כה כ-20 יום, התקצר ל-11 יום והקו פתח שווקים חדשים בפני יצואנים ויבואנים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully