וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: פעולת הטרור היהודי נלכדה במצלמת האבטחה

יהושע בריינר

3.1.2013 / 21:10

מצלמה שהוצבה בתחנת דלק בכפר קבלאן שבשומרון תיעדה אלמונים שהשחיתו מספר כלי רכב לפנות בוקר. במקום אותרה גם כתובת: "אש קודש, ערבות הדדית". הסרטון יועבר למשטרה

צילום: מצלמת אבטחה, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

תיעוד לפעולת "טרור יהודי": ארגון "בצלם" פרסם הערב (חמישי) קטע מסרטון של מצלמת אבטחה בתחנת דלק בכפר קבלאן שליד שכם – שבו נראים אלמונים מגיעים למקום, חותכים צמיגים ומשחיתים כלי רכב שחנו במקום. בארגון טוענים כי יעבירו את הסרטון, שלכאורה מפליל את פעילי הימין, לידי משטרת מחוז ש"י.

התקרית אירעה לפנות בוקר, במהלכה נוקבו צמיגיהם של ארבעה כלי רכב בבעלות פלסטינית בכפר אשר בשומרון. כוח צה"ל שהגיע אחר הצהריים למקום גילה בנוסף כתובת גרפיטי שרוססה על קיר אחד המבנים בכפר, שבה נכתב "ערבות הדדית אש קודש" וכן סמל מגן דוד. מצה"ל נמסר כי הם רואים את המקרה בחומרה, כיוון שהמעשים "מסיטים את תשומת הלב של כוחות הביטחון ממשימתם העיקרית – להילחם בטרור ולהגן על אזרחי ישראל".

הערב הופץ ברשת האינטרנט התיעוד של המקרה. לדברי הפלסטינים, התאריך במצלמת האבטחה לא היה מדויק בשל תקלה טכנית, אך בפועל מדובר בתיעוד מהלילה. פעולת ה"טרור היהודי" בקבלאן באה על רקע עימותים קשים שפרצו באזור ביומיים האחרונים בין מתנחלים לפלסטינים - בעקבות חריש שקיימו הפלסטינים על אדמות שנויות במחלוקת ליד המאחז אש קודש.

במקביל, פנה היום ארגון זכויות האדם "יש דין" למפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף חגי מרדכי, ולמפקד מחוז ש"י במשטרה, ניצב עמוס יעקב, בדרישה להקצות כוחות נוספים להגנה על האוכלוסייה הפלסטינית באזור עמק שילה מפני התקפות מתנחלים, כפי שאירע לטענתם בשבוע החולף. "מדובר במקרים חמורים שבהם לכאורה עשרות מתנחלים עושים דין לעצמם ומשליטים טרור נגד פלסטינים באמצעות מעשי אלימות וונדליזם נטולי רסן", נכתב במכתב שהפנה הארגון לבכירים.

הצתת רכב בבית אומר, דצמבר 2012. דובר צה"ל
הצתת רכב בבית אומר, השבוע/דובר צה"ל

האירוע מלילה מצטרף לשרשרת פעולות שזכו לכינוי "תג מחיר" ולעימותים בין מתנחלים לפלסטינים. אתמול דווח כי כמה פלסטינים מהכפר ג'לוד שמדרום לשכם נפצעו בעקבות תקיפה שביצעו כ-30 מתנחלים שפרצו לכפר. לדברי התושבים, המתנחלים שנכנסו לכפר ניפצו שמשות, זרקו אבנים ומקלות, וכתוצאה מכך נפצעו מספר פלסטינים, בהם ילד בן ארבע. הוא נפגע בראשו והועבר להמשך טיפול בבית חולים, וכן אביו ודודו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully