וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעבודה דוחים הביקורת: "כל המערכת הפוליטית בלחץ"

טל שלו

3.1.2013 / 18:00

מפלגת העבודה מכוונת חצים לעבר "התנועה" ו"יש עתיד", שתקפו את יחימוביץ' בגין הצהרתה כי לא תצטרף לממשלת נתניהו. "חבל שהם הרימו ידיים וויתרו על השאיפה לנצח בבחירות"

צילום: קובי אליהו, עריכה: גדי וינסטוק

"כל המערכת הפוליטית בלחץ בשל המהלך הנועז של שלי יחימוביץ'". כך אמרו הערב (חמישי) במפלגת העבודה בעקבות הביקורת של "התנועה" ו"יש עתיד" על הכרזת יו"ר המפלגה מוקדם יותר כי לא תצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו. חבר הכנסת איתן כבל, יו"ר צוות התגובות של מפלגת העבודה, מסר כי "חבל ש'התנועה', 'יש עתיד' ומפלגות אחרות הרימו ידיים בכניעה וויתרו על השאיפה לנצח בבחירות, וכל היום עסוקות בחלוקת תיקים ומשאים ומתנים סודיים ופומביים עם נתניהו. אין מה להיות חלק מהאוטובוס של נתניהו כאשר פייגלין נמצא על הברקס ואורית סטרוק על האיתות. אנחנו מאמינים שניתן להקים כאן ממשלה אחרת".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

שלי יחימוביץ' במסיבת עיתונאים של מפלגת העבודה, ינואר 2013. בן קלמר
ממשלה בראשותה או אופוזיציה. יחימוביץ'/בן קלמר

כבל קרא ליו"ר "התנועה" ציפי לבני וליו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד להצטרף למהלך של יחימוביץ' ו"להציג חזית אחידה נגד נתניהו ושותפיו הקיצוניים. רק כך נוכל להקים ממשלה שתשקם את מעמד הביניים, תקטין את הפערים החברתיים, תחדש את התהליך המדיני ותחזק את שלטון החוק". לדבריו, "אסור להיכנע לתבוסתנות".

אראל מרגלית, מספר 10 ברשימת העבודה לכנסת, התייחס אף הוא להכרזת יחימוביץ', לפיה היא תקים ממשלה בראשותה או תהיה באופוזיציה. לדבריו, ההכרזה "מדגישה את העובדה שהכרעה בבחירות הקרובות היא בין ממשלת הליכוד-ביתנו לבין ממשלת העבודה. זו האופציה היחידה". הוא הוסיף כי "אזרחי ישראל צריכים להחליט איזה ממשלה הם רוצים: ממשלה שבה ליברמן הוא שר החוץ שממשיך לבודד אותנו מהעולם, ממשלה שבה מירי רגב הא שרת התרבות, ופייגלין יחתור לבנות את בית המקדש השלישי ולהציע טרנספר כשר חינוך, או ממשלת העבודה שתוביל תקווה כלכלית, חברתית ומדינית. זה או הליכוד ביתנו או העבודה".

מוקדם יותר תקפה "התנועה" את יחימוביץ' ומסרה: "מי שמתייחס לבחירות אלה כאילו הסתיימו ונתניהו הוא ראש הממשלה הבא, מסייע לנתניהו ומטעה את הציבור". עוד אמרו כי "הממשלה הנוכחית מבודדת את ישראל והופכת אותה לקיצונית, מונעת כל אפשרות לקידום משא ומתן והגעה להסדר מדיני שישמור על ישראל יהודית דמוקרטית. בכוונת התנועה בראשות ציפי לבני להחליף את ממשלת נתניהו ושותפיו הקיצוניים ולהציע תקווה חדשה לישראל".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפלגותיהם תקפו את יחימוביץ'. לפיד ולבני/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב"תנועה" הוסיפו כי "לבני הוכיחה בעבר כי שיקוליה בנושאים פוליטיים ואחרים נבעו תמיד משיקולים עניינים ושיקולים לאומיים. כך פעלה בעבר וכך בכוונתה לפעול גם בעתיד. כרגע הדבר הנכון הוא לפעול כגוש ביום שלאחר הבחירות וקוראים שוב לראשי התנועות בגוש להתחייב כי ימליצו על מועמד מטעם הגוש לראשות הממשלה".

גם במפלגת "יש עתיד" כיוונו חצים לעבר יו"ר מפלגת העבודה. ממפלגתו של לפיד נמסר, כי "שלי יחימוביץ', בהתקף של לחץ, מחקה היום את הסיכוי להקמתה של ממשלה ציונית ולא משיחית שלא תמשיך להעביר מיליארדים לישיבות והתנחלויות מרוחקות". עוד נאמר כי "יש עתיד לא תשב כמובן כקישוט בממשלה של חרדים והימין המשיחי ולא תצטרף לקואליציה שתמשיך לשדוד את הקופה הציבורית למען קבוצות אינטרסים ומגזרים סחטניים. הציבור צריך היום להחליט את מי הוא מעדיף בממשלה, את ש"ס והימין הקיצוני, או את 'יש עתיד' שתיאבק למען מעמד הביניים כדי להביא לשיוויון בנטל והורדת יוקר המחיה".

במפלגת ישראל ביתנו אמרו כי "מוטב ששלי יחימוביץ‎'‎, לפני שהיא מעזה לדבר על שחיתות ונורמות, תעיף מבט על רשימת העבודה, שכוללת את משה מזרחי שהודח מתפקידו בשל האזנות סתר שלא לפי החוק לאביגדור ליברמן, את מספר שתיים יצחק הרצוג ששתק בחקירות 'עמותות ברק‎'‎ ואת שלי יחימוביץ‎'‎ ומיקי רוזנטל שלא חיכו אפילו חצי שעה במעברם מהעיתונות לפוליטיקה וביזו את כל כללי האתיקה. היא הרשימה האחרונה שיכולה להטיף מוסר‎"‎.

לקריאה נוספת:
יחימוביץ': ארכיב ממשלה או אלך לאופוזיציה
למרות יחימוביץ': לבני ולפיד לא פוסלים חבירה לנתניהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully