וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות יחימוביץ': לבני ולפיד לא פוסלים חבירה לנתניהו

פנחס וולף

3.1.2013 / 15:15

"התנועה" ו"יש עתיד" תקפו את יו"ר העבודה שהודיעה כי לא תצטרף לממשלה בראשות נתניהו. הן הדגישו אמנם שבכוונתן להחליף את רה"מ המכהן, אך לא התחייבו שלא יחברו לליכוד

צילום: קובי אליהו, עריכה: גדי וינסטוק

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' הצהירה כי מפלגתה לא תצטרף לקואליציה בראשות הליכוד ביתנו, אבל מפלגות השמאל-מרכז אינן ממהרות ליישר איתה קו. מפלגות "התנועה" בראשות ציפי לבני ו"יש עתיד" בראשות יאיר לפיד תקפו את יחימוביץ' על הודעתה - ואף שהדגישו כי בכוונתן להחליף את בנימין נתניהו, הן לא שללו על הסף חבירה אליו אחרי הבחירות. למתקפה נגד יחימוביץ' הצטרפו גם ישראל ביתנו ומרצ.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

שלי יחימוביץ' במסיבת עיתונאים של מפלגת העבודה, ינואר 2013. בן קלמר
ממשלה בראשותה או אופוזיציה. יחימוביץ'/בן קלמר

מ"התנועה" נמסר בתגובה לדברי יחימוביץ' כי, "מי שמתייחס לבחירות אלה כאילו הסתיימו ונתניהו הוא ראש ממשלה הבא, מסייע לנתניהו ומטעה את הציבור". עוד אמרו במפלגתה של לבני, כי "הממשלה הנוכחית מבודדת את ישראל והופכת אותה לקיצונית, מונעת כל אפשרות לקידום משא ומתן והגעה להסדר מדיני שישמור על ישראל יהודית דמוקרטית. בכוונת התנועה בראשות ציפי לבני להחליף את ממשלת נתניהו ושותפיו הקיצוניים ולהציע תקווה חדשה לישראל".

ב"תנועה" הוסיפו, כי "לבני הוכיחה בעבר כי שיקוליה בנושאים פוליטיים ואחרים נבעו תמיד משיקולים עניינים ושיקולים לאומיים. כך פעלה בעבר וכך בכוונתה לפעול גם בעתיד. כרגע הדבר הנכון הוא לפעול כגוש ביום שלאחר הבחירות וקוראים שוב לראשי התנועות בגוש להתחייב כי ימליצו על מועמד מטעם הגוש לראשות הממשלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

יש עתיד: לא נשב כקישוט בממשלת ימין-חרדים

גם במפלגת "יש עתיד" כיוונו חצים לעבר יו"ר מפלגת העבודה. ממפלגתו של לפיד נמסר, כי "שלי יחימוביץ', בהתקף של לחץ, מחקה היום את הסיכוי להקמתה של ממשלה ציונית ולא משיחית שלא תמשיך להעביר מיליארדים לישיבות והתנחלויות מרוחקות". עוד נאמר, כי "יש עתיד לא תשב כמובן כקישוט בממשלה של חרדים והימין המשיחי ולא תצטרף לקואליציה שתמשיך לשדוד את הקופה הציבורית למען קבוצות אינטרסים ומגזרים סחטניים. הציבור צריך היום להחליט את מי הוא מעדיף בממשלה, את ש"ס והימין הקיצוני, או את 'יש עתיד' שתיאבק למען מעמד הביניים כדי להביא לשיוויון בנטל והורדת יוקר המחיה".

במפלגת ישראל ביתנו אמרו, כי "מוטב ששלי יחימוביץ‎'‎, לפני שהיא מעזה לדבר על שחיתות ונורמות, תעיף מבט על רשימת העבודה, שכוללת את משה מזרחי שהודח מתפקידו בשל האזנות סתר שלא לפי החוק לאביגדור ליברמן, את מספר שתיים יצחק הרצוג ששתק בחקירות 'עמותות ברק‎'‎ ואת שלי יחימוביץ‎'‎ ומיקי רוזנטל שלא חיכו אפילו חצי שעה במעברם מהעיתונות לפוליטיקה וביזו את כל כללי האתיקה. היא הרשימה האחרונה שיכולה להטיף מוסר‎"‎.

"שלי יחימוביץ' מזגזגת"

ראשת מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, אף היא לא חסכה את שבט לשונה מיחימוביץ'. לדבריה, "האידיאולוגיה של מפלגת העבודה נקבעת על פי הסקרים וסטנלי גרינברג. עם שיקול דעת כזה וקוצר ראייה כזה לא מגיעים רחוק לא בקואליציה ולא באופוזיציה". גלאון הוסיפה כי "שלי יחימוביץ' מזגזגת. רק לאחרונה אמרה שזו תהיה איוולת להכריז שלא תשב בממשלת נתניהו, ובקצב הזה אולי גם נזכה לשמוע ממנה התייחסות לעניין ההתנחלויות ולעובדה שאין צדק חברתי בלי הסדר מדיני".

ואילו אריה דרעי, ממנהיגי ש"ס, אמר בתגובה: "כעת, לאחר שברור שהעבודה בראשות שלי יחימוביץ' לא תהיה בממשלה הבאה, ברור גם כי ש"ס תהיה הסמן החברתי היחיד בממשלה המסתמנת. ללא ש"ס חזקה, אנו שבים לממשלת ליכוד-לפיד של 2003 שהובילה לגזרות החריפות ביותר על השכבות החלשות שהגיעו בשיאן למחאת האמהות החד הוריות. ש"ס חזקה בממשלה תהיה המייצג היחיד של השכבות החלשות והזוגות הצעירים ותשמש בלם בפני הגזירות של הליכוד ביתנו".

לקריאה נוספת:
יחימוביץ': ארכיב ממשלה או אלך לאופוזיציה
אין פרטנר: יחימוביץ' קיימה עימות עם וידאו של נתניהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully