וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב חיסלה מהאוויר מפקד בכיר בטליבן הפקיסטני

3.1.2013 / 8:41

מתקפת המל"ט הראשונה לשנת 2013 גבתה את חייו של מולה נזיר, בכיר בטליבן שהסתכסך עם עמיתיו בשל העדפתו להילחם באפגניסטן ולא בגבולות ארצו. סגנו ועוד 8 אנשים נהרגו בתקיפה

מפקד בכיר בטליבן נהרג אמש מירי מל"ט אמריקני בצפון-מערב פקיסטן, כך אישרו הבוקר (חמישי) מקורות מודיעין ומנהיגי שבטים באזור. לפחות תשעה בני אדם נוספים נהרגו בהפצצה.

ההרוג זוהה כמאלווי נזיר ווזיר, שנודע בכינוי מולה נזיר ושימש כמפקד בכיר משבט ווזיר. טילים פגעו בביתו ביום רביעי בלילה בווזיריסטן, סמוך לגבול האפגני. גם סגנו, רטא חאן, נהרג במתקפה.

לפי דיווחים מקומיים, נזיר שלח חיילים להילחם בשורות הטליבן האפגני ונגד הכוחות האמריקניים הנמצאים במדינה. בשל העדפתו להילחם מעבר לגבול ולא להיאבק בחיילים הפקיסטנים בארצו, הוא הסתכסך עם כמה מפקדים בטליבן המקומי. בחודש נובמבר האחרון הוא נפצע בפיגוע התאבדות, שלפי הערכות בוצע על ידי יריביו בטליבן בפקיסטני.

בכהונתו הראשונה של הנשיא ברק אובמה, גבר בשיעור ניכר מספרן של תקיפות המל"ט בפקיסטן. ב-2007 דווח על חמש תקיפות בלבד, וב-2010 היו כבר 117. ב-2012, לעומת זאת, היו רק 46 תקיפות. השימוש במטוסים ללא טייס גבה בכהונתו הראשונה של אובמה את חייהם של כ-2,500 בני אדם, בכ-300 גיחות שהתבצעו מעבר לים, רובן בפקיסטן ומקצתן בתימן.

לקריאה נוספת:
הבית הלבן הכין "ספר חוקים" לחיסולי מבוקשים בעזרת מל"טים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully