וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במגזר הערבי מחבקים את ש"ס: "דרעי אדם נדיר"

3.1.2013 / 6:39

בכנס שהתקיים בכפר אבו סנאן זכו השר ישי ואריה דרעי למפגן תמיכה של בני המיעוטים, אשר התייאשו מהמפלגות הערביות. ישי: "אינשללה נתחזק ונמשיך לעזור לכם אחרי הבחירות"

אחרי הוויכוחים בתוך תנועת ש"ס ואחרי המהלומות עם המתחרים במפלגת "עם שלם" ו"כח להשפיע", המפלגה זוכה לתמיכה ממקום לא צפוי - דווקא מכיוון המגזר הערבי. לכנס בחירות של בני המיעוטים שהתקיים אמש (רביעי) בכפר אבו סנאן שבצפון הארץ הגיעו שר הפנים אלי ישי ואריה דרעי כדי להתחמם מהחיבוק החם של המגזר שמבחירות לבחירות הולך ותומך בהם יותר ויותר.

בכנס שהתקיים בשכונת החיילים המשוחררים בכפר, השתתפו קרוב לאלף איש. בין הנוכחים היו דרוזים, צ'רקסים, בדואים וערבים שהגיעו מכל רחבי הארץ. ישי ודרעי התקבלו במקום בשמחה ובחום וכל הדוברים הדגישו את החשיבות בהצבעה לתנועה כפי שמסביר סעיד מועדי, יועץ שר הפנים לבני המיעוטים, ומי שהיה בין מארגני הכנס. "רוב החוקים שש"ס מעבירה בכנסת מקרינים לבני המיעוטים, אם זה בנושא הקצבאות, מענקי האיזון וחוקים נוספים עוזרים גם לנו", אמר מועדי. "הנציגים שלהם באו מהשכבות החלשות ודלתם פתוחה לנציגי בני המיעוטים והם מבינים ודואגים לכולם מתוך הבנה גדולה".

רשימת ש"ס: ישי ראשון, דרעי שני, אטיאס שלישי. גדעון צנטנר
"הנציגים שלהם באו מהשכבות החלשות". מנהיגי ש"ס/גדעון צנטנר

אנשים נוספים שהיו בכנס הסבירו מדוע הקולות של בני המיעוטים עוברים לש"ס. עיתונאים תושבת הצפון אמרה כי "יש לבוחרים תסכול גדול מהמפלגות הערביות והם מאוד מאוכזבים. מה שנשאר להם לעשות זה או לא לבחור או לבחור למפלגות האחרות ולא למפלגות הערביות. רבים מצביעים למרצ או למפלגת העבודה וגם לש"ס". עלי טאעק מכפר מנדא אמר דברים יותר ברורים. "בכל הכפרים יש מטות לש"ס ואנחנו לא נשכח איך אריה דרעי עזר לנו בשנים שהוא היה בכנסת ובממשלה", הסביר. "אותנו לא מעניינות המפלגות הערביות, הנציגים שלהם מגיעים לפני הבחירות ואחר כך לא רואים אותם יותר. אנחנו צריכים עזרה בפועל והמפלגות הערביות הן לא חלק ממרכזי מהשלטון והם לא יכולים באמת לעזור לנו בתשתיות ובכל הצרכים שיש למגזר. אני אוהב את הפלסטינים ואני רוצה שיהיה שלום ושתי מדינות לשני העמים אבל מה שחשוב לנו ביותר זה שיהיה לנו בכפר מה שצריך ולזה יכולה לדאוג ש"ס ואריה דרעי".

טאעק המשיך לדבר בשבחו של דרעי. "הוא אדם נדיר ואני אעשה הכל כדי שהם יקבלו כמה שיותר קולות. אני מתכוון להיות במקום הראשון במגזר הערבי שיש בו הכי הרבה קולות לש"ס, חוץ מהמגזר הדרוזי שהמפלגות הערביות לא מעניינות אותם. בבחירות האחרונות היה לש"ס 7,000 קולות ועכשיו יהיה להם מעל 15,000 אלף קולות", אמר.

דרעי: "עם ש"ס חזקה - נדאג לכם"

גם סעיד מועדי מאמין שתהיה הצלחה גדולה למפלגה. להערכתו יהיו לש"ס כ-20 אלף קולות מתוך המגזר. השר אלי ישי אפילו הגדיל ואמר שהתנועה תקבל אפילו יותר. בדבריו אמר ישי כי לפני למעלה מעשרים שנה פנה אליו אחד השייחים וביקש להקים מטה של ש"ס במגזר הערבי. ישי הוסיף כי הוא לא רצה להטריח אותו ואמר לו בחזרה שהוא ידאג לצרכים שלהם מתוך שוויון מלא כי זה מה שההלכה מחייבת את העם היהודי ללא צורך בקולות מהמגזר. השייח התעקש והמטה הוקם בטענה שככל שיהיה לש"ס יותר קולות הם יוכלו לעזור יותר ויותר. "כל מה שעשינו כל השנים זה לפעול באופן שוויוני עבור כולם", אמר ישי. "אם נעבור את ה–15 מנדטים נצליח לחזור למשרדים החשובים שהיינו בהם ונעזור עוד יותר לבני המיעוטים. ש"ס חזקה זה צמצום פערים, ש"ס חזקה זה עוד תוכניות מתאר, ש"ס חזקה זה עוד עזרה לשכבות החלשות. אינשללה נצליח ונתחזק ונמשיך לעזור לכם אחרי הבחירות".

דרעי הדגיש גם הוא את האינטרס המשותף של תנועתו ושל המגזר הערבי. "הבחירות הוקדמו כי רצו לקצץ 12 מיליארד שקלים ועל מי זה ייפול אם לא על השכבות החלשות?" שאל. "הבחירות הוקדמו כי חברי בש"ס התנגדו לקיצוץ. אנו לפני בחירות אך האיום לא הוסר. גם אחרי הבחירות יהיה קיצוץ אבל גדול יותר של לפחות 15 מיליארד שקלים. מי יהיה ראש הממשלה זה ברור, השאלה מי יהיה בממשלה. אחרי הקיצוץ מי שיש לו כסף יוכל לקנות חינוך, בריאות ושירותים נוספים בכסף הקיצוץ ייפגע בשכבות החלשות. אם יהיה קיצוץ במשרד הפנים זה לא ייפגע בתל אביב כי הם לא מקבלים מענקי איזון, זה יפגע פה. עם ש"ס חזקה בממשלה אנחנו נדאג לכם. תנו לנו את הכוח כל קול חשוב כדי שנגדל ונמשיך לעזור לכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully